• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Eftersom ni tjatar sÄ slÀnger jag vÀl upp en bild ;)
FullSizeRender (29).jpg
Nice! Älskar min sĂ„ tror du kommer bli jĂ€ttenöjd. :)
 

Makkanxd

Rolex
Tjena!
Var pÄ franks Ä testade en seawolf 3000m igÄr. Kan inte sluta tÀnka pÄ den, den Àr jÀkligt fet men de kanske man vÀnjer sig vid.
Vad har ni för uppfattning om den? Framförallt ni som Àger en ;)
Btw jag kollade pÄ den med siffror men indexmodellen Àr ocksÄ rÀtt ok!
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Tjena!
Var pÄ franks Ä testade en seawolf 3000m igÄr. Kan inte sluta tÀnka pÄ den, den Àr jÀkligt fet men de kanske man vÀnjer sig vid.
Vad har ni för uppfattning om den? Framförallt ni som Àger en ;)
Btw jag kollade pÄ den med siffror men indexmodellen Àr ocksÄ rÀtt ok!
Sitter bra pÄ mina taniga armar!

Imo sÄ Àr siffror fetare Àn index
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tjena!
Var pÄ franks Ä testade en seawolf 3000m igÄr. Kan inte sluta tÀnka pÄ den, den Àr jÀkligt fet men de kanske man vÀnjer sig vid.
Vad har ni för uppfattning om den? Framförallt ni som Àger en ;)
Btw jag kollade pÄ den med siffror men indexmodellen Àr ocksÄ rÀtt ok!
Tredygnsregeln; Efter tre dygn har man vant sig vid klockan oavsett storlek. :)
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Finns i trÄden. Bytt tel och det var en lÄneklocka jag hade en vecka. Sök pÄ code yellow och av mitt nick i denna trÄden sÄ ser du
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Tjena!
Var pÄ franks Ä testade en seawolf 3000m igÄr. Kan inte sluta tÀnka pÄ den, den Àr jÀkligt fet men de kanske man vÀnjer sig vid.
Vad har ni för uppfattning om den? Framförallt ni som Àger en ;)
Btw jag kollade pÄ den med siffror men indexmodellen Àr ocksÄ rÀtt ok!
Den e grym, rekas starkt!
 

Danne85

Breitling
Tjena!
Var pÄ franks Ä testade en seawolf 3000m igÄr. Kan inte sluta tÀnka pÄ den, den Àr jÀkligt fet men de kanske man vÀnjer sig vid.
Vad har ni för uppfattning om den? Framförallt ni som Àger en ;)
Btw jag kollade pÄ den med siffror men indexmodellen Àr ocksÄ rÀtt ok!

Det Àr en jÀtte trevlig klocka och en klocka som mÀrks har jag mÀrkt. Gillar du som jag maffiga och gedigna klockor dÄ Àr seawolfen ett bra val!(enligt mig iaf)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Kul med dessa Limiterade varianter av Breitling Chronomat! Blev ett med modellen Red Arrows idag, fÄr lite sug att införskaffa dom andra modellerna ocksÄ faktiskt!

7-jpg.330927
10-jpg.330930
16-jpg.330937
18-jpg.330940
20-jpg.330941


Och sÄ resterande modeller.
dsc_6769-jpg.330852
dsc_6760-jpg.330855
8/8 2016, dagen som jag plötsligt fick hÄrd svensk konkurrens i att dammsuga vÀrlden efter hÀftiga ufo-chronomater. Det vÀlkomnas dock. Dessa godbitar förtjÀnar kÀrlek och uppskattning. :D
image.jpeg
 

Rulle

Audemars
sÄlde en Rolex 116000 för ett tag sedan nu och sitter pÄ lite klockpengar haha
och funderar nu pÄ att köpa en ny chronomat 41a ..

var ute pÄ stan igÄr och kollade lite chronomater och började fundera lite

VARFÖR Ă€r chronomat airborne 10 tusen billigare med lĂ€nk Ă€n en vanlig 41a pĂ„ lĂ€nk ?
snackar listpris nu ..79 för en airborne och 89 för en vanlig
Àr det sÄ att den sÀljer sÄ dÄligt sÄ att dom sÀnkt den rent allmÀnt för att dom ska sÀlja slut pÄ den eller för att gÄ i bergströms sÀljares linje med att den vanliga Àr dyrare att producera Àn en airborne ?!
med tanke pÄ att airborne bezeln har gummiinlÀgg medans den vanliga bara har frÀsta siffror sÄ borde vÀl det bli mer jobb med airbornen ?
sen har ju den vanliga en plottrigare tavla Àn airbornen ...


men det Àr i grund och botten samma klocka ?!
sen ska ju airbornen dessutom vara en "limiterad utgÄva" sÀgs det?!
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
@Af Sjodahl En grundbult i en "modern" chronomat-samling Àr dock en av de första 500 tillverkade med bibehÄllen "aopa/b-tavla" med gamla logon. Jag letade efter min First 500 (nummer 425) frÄn 1984 i flera Är. Nu plötsligt finns en annan F500 med rÀtt tavla till salu. Skulle dock be om bild pÄ serienumret sÄ man vet att det Àr 358 som uppgivet och inget ihopplock :)
http://www.chrono24.se/breitling/ch...st&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
@Af Sjodahl En grundbult i en "modern" chronomat-samling Àr dock en av de första 500 tillverkade med bibehÄllen "aopa/b-tavla" med gamla logon. Jag letade efter min First 500 (nummer 425) frÄn 1984 i flera Är. Nu plötsligt finns en annan F500 med rÀtt tavla till salu. Skulle dock be om bild pÄ serienumret sÄ man vet att det Àr 358 som uppgivet och inget ihopplock :)
http://www.chrono24.se/breitling/ch...st&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm
Ps. Kan dock tillĂ€gga att den fĂ„tt ny sekundvisare under nĂ„gon service. Den ska inte ha b och ankare. Är man riktig purist sĂ„ byter man den. Förstör lite just denna...
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
MÄste slÀnga upp en liten varning om nÄgon har blivit sugen pÄ nÄgot fÀrgglatt och hittar denna som Àr bra prissatt:
http://www.chrono24.se/breitling/chronomat-pan-frecce-tricolori-chronograph-a130501--id4484403.htm
Det Àr den jag skickade tillbaka. Denna sÀljare Àr bland de största och jag har handlat av dem förut, Àven returen gick smidigt, fick den hÀmtad vid dörren. Men frÄgan Àr om den verkligen Àr fixad nu? Urverket i sig var tiptop. Men det fanns tvÄ fel i övrigt varav ett allvarligt. 1. Urverk och tavla lösa pga fel verkhÄllare eller vad de kallas. Detta bytes lÀtt och billigt. 2. Men det jobbiga felet var att gÀngorna pÄ kronhalsen var fel pÄ. Kronan gick inte ÀndÄ in, saknades nÄn mm. Nackdelen med a13050.1 Àr att kronhalsen sitter ihop med boetten. Det betyder svindyrt boettbyte om man vill ha kronan helt inskruvad. Allt detta kollat av ad-urmakare hÀr i sverige. DÀrför skickade jag tillbaka denna till tyskland. SÄ frÄgan Àr om denna fÄtt ny mellanboett med kronhals nu? Mkt tveksamt...
 
Topp