• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Hej! Har sedan ett tag tillbaka varit sugen pÄ en Breitling Chronomat, gÀrna med vit tavla och detaljer i guld. SÄ dyker denna upp för ett bra pris och pÄ pilotlÀnken.
4137277_xxl.jpg

4137277b_xxl.jpg

Vad kan ni skarpsynta sÀga om skicket pÄ klockan? Typ om ni tycker att den ser hÄrt polerad ut eller dylikt. OcksÄ att knoppen man stÀller tiden med verkar ha tappat sin guldplÀtering (vad jag sett Àr det ganska vanligt pÄ dem hÀr modellerna beggat) gÄr det att fixa upp i efterhand? Tacksam för svar! (bilder fr chrono24)
Polerad men det Àr i stort sett alla blanka frÄn denna tid. Finns ju inte en repa och det Àr ju inte nos.
Fin bezel med skarpa kanter. Polerad lite rundad "innerbezel", mkt vanligt men ser bra ut. Ufo:na mellanboetter Àr vÀldigt tacksamma att polera dÄ de inte har skarpa kanter = svÄrt att polera sönder/fult. Ser ut som ett bra oxh fint exemplar frÄn utsidan helt klart. :)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Hej! Har sedan ett tag tillbaka varit sugen pÄ en Breitling Chronomat, gÀrna med vit tavla och detaljer i guld. SÄ dyker denna upp för ett bra pris och pÄ pilotlÀnken.
4137277_xxl.jpg

4137277b_xxl.jpg

Vad kan ni skarpsynta sÀga om skicket pÄ klockan? Typ om ni tycker att den ser hÄrt polerad ut eller dylikt. OcksÄ att knoppen man stÀller tiden med verkar ha tappat sin guldplÀtering (vad jag sett Àr det ganska vanligt pÄ dem hÀr modellerna beggat) gÄr det att fixa upp i efterhand? Tacksam för svar! (bilder fr chrono24)
Lite trist med guldplÀteringens slitage kan jag iof tycka. En ny krona Àr dock ganska billig (relativt). ;)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Polerad men det Àr i stort sett alla blanka frÄn denna tid. Finns ju inte en repa och det Àr ju inte nos.
Fin bezel med skarpa kanter. Polerad lite rundad "innerbezel", mkt vanligt men ser bra ut. Ufo:na mellanboetter Àr vÀldigt tacksamma att polera dÄ de inte har skarpa kanter = svÄrt att polera sönder/fult. Ser ut som ett bra oxh fint exemplar frÄn utsidan helt klart. :)

Tycker ocksÄ den ser OK ut @EHedin , och som @JensBP sÀger sÄ Àr den inte lika kÀnslig för poleringar som Rolex, som har mycket kantigare boett! TyvÀrr Àr det vanligt att kronan och knapparna till kronografen tappar sin guldplÀtering, men som sagt finns att fÄ tag pÄ, vet dock inte vad man fÄr betala.

Köpte min Red Arrow för 19k, den kom med box, papper etc, dock pÄ lÀder istÀllet för lÀnk. Det Àr en tidig version av CHRONOMAT, om den har papper, box osv sÄ nÄgonstans 17-20k, utan nÄgra tillbehör 13-15k.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Vad Àr det dÀr för rackare? Info tack.
Till salu?
Breitling 181. 1947. Servad och ska vara nÀstan nos. GÄr riktigt bra för att vara ett gammalt Venus 170. Drog upp den igÄr vid denna tid, anvÀnt den idag, 20 sek minus. Helt ok. MÀssingboett har jag för mig denna har, riktigt bra skick pÄ boett oavsett. Antingen Àr den som sÀljaren sÀger nÀstan nos, eller sÄ Àr den omkromad i boett och ommÄlad/restaurerad tavla. Jag har luppat den och om den Àr restaurerad/ommÄlad sÄ skulle jag kunna leva med det, dÄ det isÄfall Àr riktigt bra gjort. Lite synligt slitage/missfÀrgning i ytterkanter bara. Denna modell finns inte mycket info om, men var ganska populÀr back in the days. Finns en uppsjö tavlor och visare, det gÄr typ inte att hitta tvÄ likadana. Visare oftast utbytta, vilka jag gissar Àven dessa Àr men det spelar ingen roll om sÄ Àr fallet. Mycket passande. Kul klocka helt enkelt.

Hur liten Àr den? Ser inte sÄ jÀkla off ut
32-33mm cirkus. Den coola boettformen gör den lite större. Men foton gör ju alltid klockor lite större. Denna Àr liten. Liten men naggande cool. Jag tycker det funkar. Det Àr ju en utmÀrkt liten kostymklocka i dagens mÄtt.
 
Senast Àndrad:

Dixie

Audemars
2-Faktor
Breitling 181. 1947. Servad och ska vara nÀstan nos. GÄr riktigt bra för att vara ett gammalt Venus 170. Drog upp den igÄr vid denna tid, anvÀnt den idag, 20 sek minus. Helt ok. MÀssingboett har jag för mig denna har, riktigt bra skick pÄ boett oavsett. Antingen Àr den som sÀljaren sÀger nÀstan nos, eller sÄ Àr den omkromad i boett och ommÄlad/restaurerad tavla. Jag har luppat den och om den Àr restaurerad/ommÄlad sÄ skulle jag kunna leva med det, dÄ det isÄfall Àr riktigt bra gjort. Lite synligt slitage/missfÀrgning i ytterkanter bara. Denna modell finns inte mycket info om, men var ganska populÀr back in the days. Finns en uppsjö tavlor och visare, det gÄr typ inte att hitta tvÄ likadana. Visare oftast utbytta, vilka jag gissar Àven dessa Àr men det spelar ingen roll om sÄ Àr fallet. Mycket passande. Kul klocka helt enkelt.


32-33mm cirkus. Den coola boettformen gör den lite större. Men foton gör ju alltid klockor lite större. Denna Àr liten. Liten men naggande cool. Jag tycker det funkar. Det Àr ju en utmÀrkt liten kostymklocka i dagens mÄtt.
Det va rÀtt litet det. Cool ÀndÄ men nog för liten för mig
 

JoakimH

Omega
Ja jag skulle köpa den igen. :) Har verklig keeper potential. Alla funktioner Àr sÄ sjukt bra lösta i klockan. PÄ fritiden fÄr det bli en tung beater som denna istÀllet :)
brolex.jpg
Har du blankpolerad lÀnk, eller Àr det bara fotot som luras? Om den Àr blank, kan du lÀgga upp en bÀttre bild, blir nyfiken om det kan vara ngt att modifiera pÄ min egen.
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Hade ni rekommenderat ett batteribyte och ev byte av packningar hos en AD eller en vanlig urmakare (förmodligen billigare)? Vad kan det tÀnkas kosta?
Klockan Àr en A73380! Alltid roligare med en bild!
image.jpeg

Är ocksĂ„ nyfiken pĂ„ priset. Det var nybytt nĂ€r jag köpte min i vintras sĂ„ jag behöver inte fundera riktigt Ă€n dock. Grym klocka. Älskar precisionen i Superquartz.
DSC_1200-01.jpeg
 

charles8

Omega
2-Faktor
Nu har man fÄtt den första riktiga klockan i ens liv av förÀldrarna i examenspresent! Kunde inte varit gladare, trots att jag egentligen inte veta sÄ mycket om klockan. En ab011011/b967!
 

Bilagor

  • image.png
    image.png
    139.4 KB · Visningar: 63
Topp