• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Grattis Danne85 !
Sedan har jag haft samma fundering som Sledger , har alltid trott att alla bÀr klockan som jag, dvs med knölen mellan klockan och handen. Men har pÄ sistone sett flera som gör som du, Danne. Och har man armbandet sitter löst sÄ tenderar vÀl klockan att glida över knölen, eller hemska tanke, hamna pÄ undersidan handleden! Men detta hör vÀl egentligen till en helt annan trÄd...

Grattis Danne85 !
Sedan har jag haft samma fundering som Sledger , har alltid trott att alla bÀr klockan som jag, dvs med knölen mellan klockan och handen. Men har pÄ sistone sett flera som gör som du, Danne. Och har man armbandet sitter löst sÄ tenderar vÀl klockan att glida över knölen, eller hemska tanke, hamna pÄ undersidan handleden! Men detta hör vÀl egentligen till en helt annan trÄd...

Jo jag hÄller med er:) men Àven efter jag justerat armbandet sÄ sitter klockan lite löst sÄ den tenderar att glida runt lite. Det Àr lite störande faktiskt.

Ibland saknar jag min emergency, trots den puckade prisbilden pÄ batteribyten

emergency.jpg
Vad kostar ett batteribyte?

Nej det lÀt ju lite vÀl saftigt. Har sjÀlv en Bratte quartz, batteriet skall hÄlla i upp till Ätta Är har jag lÀst, men men :woot:

Största kostnaden ligger nog i att de skickas ner till Schweiz för batteribyte & service vilket innehÄller trycktest samt infettning av packning samt trycktest, tycker dock det Àr trams, jag bytte batterierna sjÀlv, trycktestade hos mitt dykcenter sen sÄlde jag den.

Saknar den dock ibland dÄ den har ett hÀrligt tooligt utseende, mitt ex hade ocksÄ fÄtt en rÀtt schysst patina av everyday use.

Min Aerospace ska Àntligen fÄ komma till heders igen. Brukar ju ligga pÄ nattduksbordet som vÀckarklocka, men nu ska den fÄ Äka till USA en vecka. Den enda klocka jag har med dubbla tidszoner, sÄ det var ett enkelt klockval för resan. Dessutom löjligt lÀtt och bekvÀm med Sinn-lÀdret och ett HK-viklÄs ... :cigar:

Breitling 2014-08-15 - 2.jpg
Helt enkelt en satans bra reseklocka. Har min jÀmt nÀr pÄ resande fot. Och annars ocksÄ :).

Finns Aerospacen med svart tavla? Skulle bli sugen om det fanns. Tycker inte dom svarta skÀrmarna gör sig pÄ annat Àn en svart tavla.

Hmmm! BeslutsÄngest för framtida köp.

(LÄnade bilder frÄn nÀtet)

Lite dressig och stilig som attans.
Superocean Heritage 46
breitling-superocean-heritage-46-watch.jpg

SĂ„ tung och brutal. :)
Superocean 44
BREITLING%2BSuperocean%2B44%2B02.jpg

Ganska olika stil pÄ de bÄda, sÄKanske lika bra att köpa en av varje? SvÄrt detta.

Tillbaka
Topp