• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Till alla som haft en tuff sommar med sin SuperOcean och kÀnner att vridringen börjar bli lite trög kan jag tipsa om att under den samlas en hel del skit. SÄn tur var Àr den lÀtt att plocka bort och det Àr vÀldigt tillfredstÀllande att rengöra dÀrunder! Jag glömde ta en "före" bild, men sÄhÀr ser det ut isÀrplockat och rengjort. För den som Àr sugen Àr det bara att ta en pytte-skruvmejsel, skruva ut alla 8 skruvar och sen snurra pÄ ringen medans du drar svagt uppÄt.

Minimal risk att ha sönder nÄgot, men hög risk att tappa skruvarna sÄ var försiktig!

image.jpg

Bra hemmafix :)

Till alla som haft en tuff sommar med sin SuperOcean och kÀnner att vridringen börjar bli lite trög kan jag tipsa om att under den samlas en hel del skit. SÄn tur var Àr den lÀtt att plocka bort och det Àr vÀldigt tillfredstÀllande att rengöra dÀrunder! Jag glömde ta en "före" bild, men sÄhÀr ser det ut isÀrplockat och rengjort. För den som Àr sugen Àr det bara att ta en pytte-skruvmejsel, skruva ut alla 8 skruvar och sen snurra pÄ ringen medans du drar svagt uppÄt.

Minimal risk att ha sönder nÄgot, men hög risk att tappa skruvarna sÄ var försiktig!

image.jpg
LÄser du skruvarna med nÄgon lÄsvÀtska ? TÀnkte att dom Àr sÄ smÄ att man kanske inte drar dom tillrÀckligt hÄrt.

LÄser du skruvarna med nÄgon lÄsvÀtska ? TÀnkte att dom Àr sÄ smÄ att man kanske inte drar dom tillrÀckligt hÄrt.

Nej det gjorde jag inte. Dom satt inte hÄrt och jag drog tills det tid stopp bara, inte sÄ hÄrt. Skruvarna klÀmmer pÄ en inre ring som hÄller fast bezeln, och den ger en hel del motkraft pÄ skruvarna sÄ jag tror inte det finns nÄn risk att dom gÀngar ur sig av sig sjÀlva.

Denna satt pÄ handleden frÄn lunchtid (dÄ den köptes) till resan hem efter jobb med frun - sedan tog hon den! o_O

sava7amy.jpg

Har försökt utöka hennes klocklÄda med ett antal ur det sista Ären men endast DJ i vitguld och en rosa pÀrlemortavla och diamanter accepteras - tills igÄr dÄ hon knep denna, bokstavligt talat frÄn min handled!?

Det ingjuter dock förhoppning om framtida tillökningar i klockboxen......mohahahaaaaa.......:cigar:

Denna satt pÄ handleden frÄn lunchtid (dÄ den köptes) till resan hem efter jobb med frun - sedan tog hon den! o_O

sava7amy.jpg

Har försökt utöka hennes klocklÄda med ett antal ur det sista Ären men endast DJ i vitguld och en rosa pÀrlemortavla och diamanter accepteras - tills igÄr dÄ hon knep denna, bokstavligt talat frÄn min handled!?

Det ingjuter dock förhoppning om framtida tillökningar i klockboxen......mohahahaaaaa.......:cigar:
SĂ„ trevligt!
Visst Àr de oberÀkneliga, de smÄ liven....
Gör budgetförhandlingarna oförutsÀgbara!

PucktvÄ. Den blev postad redan i somras i denna trÄden. Kommer inte ihÄg av vem dock...

Klockan i sig flyger inte i min bok

Jag tyckte jag kÀnde igen den men Breitling la upp den som latest news idag bÄde pÄ hemsidan och via sociala medier.
Jag ber om ursÀkt.

Haha, inte alls sÄ jag menade. Ja, Breitling Àr sÀmst med sitt nyhetsbrev och hemsida. Alltid sist med infon...

Vad tycker du om den?

Jag tycker den Àr rÀtt cool. Jag hÄller med Camo00 att pvd passar. FrÄgan Àr vÀl om man tröttnar pÄ orange. Men man kanske inte ska vara sÄ fÀrglös jÀmt. :)

Hur stor Àr en vintage Navitimer (tÀnker en liknande som bilden nedan), och vad fÄr man ge för en sÄdan?
158-dial-1-400x300.jpg

Tillbaka
Topp