• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

NÄgon som pillat pÄ Chronoliner eller rentav Àger en? Intryck?
asset-version-5df3f3508a-chronoliner-ambnoir.jpg
 
All AEROSPACE-hype hÀr pÄ sistone har gjort mig alldeles svettig av sug efter en ny Aerospace. Jag har ju den gamla E75362 och den Àr nice, men inte tillrÀckligt för att stilla behovet. Jag har kommit pÄ mig sjÀlv att det faktiskt Àr den jag bÀr allra mest, trots att jag inte ens vet hur mÄnga brattar jag Àger lÀngre. ;)

Kommer nog bli Advantage. Den bÀsta storleken nÀr man kör lÀnk, iallafall pÄ mig. Sucker som jag Àr för speciella tavlor sÄ duger sÄklart ingen vanlig heller. Nu börjar jakten. Kan tÀnka mig en vanlig i vÀntan pÄ den rÀtta dock. :)

Bildkavalkad pÄ baguettryckare:
7c693b4914384eac1070f96d5a5233d7_zps374ab49b.jpg
IMG_2115.jpeg
IMG_0027.JPG
IMG_0034.JPG
IMG_0028.JPG
IMG_0029.JPG
Aircrewman Commando2.jpg
Typhoon 1.jpg
Tomcat Sunset Anniversary.jpg
image.jpeg

Den dÀr var coolast. Kan inte ett skit om plan dock, USA?

Det Àr nog inte helt omöjligt! Finns sÄ mÄnga modeller jag kan tÀnka mig sÄ det Àr svÄrt att bestÀmma sig. Brexit stÀllde till det lite ocksÄ :(
Förklara gÀrna hur brexit stÀller till det, lÀr dröja ett tag innan man ser annat Àn valutaförÀndringar.
 
image.jpeg

Förklara gÀrna hur brexit stÀller till det, lÀr dröja ett tag innan man ser annat Àn valutaförÀndringar.
Det lilla aktieinnehav jag hade, som var Àgnat till klockköp, tappade en hel del mÄndagen efter Brexit.
FÄr slicka lite sÄr och avvakta lite sÄ ordnar det snart upp sig.
 
Ska hjÀlpa dig över kanten, :happyhappy: dessa finns för omkr. 25'
Nyare variant 2295GBP
http://www.chrono24.se/breitling/avenger-ii-seawolf-a17331101519--id4552523.htm
En lite Àldre variant 2200GBP
http://www.chrono24.se/breitling/avenger-seawolf-yellow-dial-watch-a17330--id4517350.htm
Titan chrono 2195GBP
http://www.chrono24.se/breitling/chrono-avenger-m1--id4484327.htm
Dessa o liknande Àr vad jag kollar pÄ:hungry:, det blir till att sÀlja bilen, om detta ska gÄ ihop
Kan man inte fÄ en ny för runt 27k? Chrono ligger nere just nu men jag har för mig att jag sett Seawolfen för det priset?
Hos Uret kostar den 29875:- (om man vill handla dÀr)
 
Det lilla aktieinnehav jag hade, som var Àgnat till klockköp, tappade en hel del mÄndagen efter Brexit.
FÄr slicka lite sÄr och avvakta lite sÄ ordnar det snart upp sig.
Vet ju inte vad du har för aktier men marknaden lÀr stabilisera sig ganska snart igen. Mina dippade ocksÄ lite. SjÀlvklart blir det en reaktion som kommer vara i nÄgra veckor. Det kommer Àven komma en reaktion innan och en efter valen i USA. Aktiemarknaden Àr till för lÄngsiktiga investeringar. :)
 
Aktiemarknaden Àr till för lÄngsiktiga investeringar. :)
Visst Àr det sÄ! Jag har ju bara anvÀnt draÄthelvete-pengar till aktierna sÄ det Àr ingen katastrof. Men i dessa pengar ligger ju Àven klockbufferten.
Kanske fÄr göra slag i saken och krÀnga suben istÀllet...
 
Kan man inte fÄ en ny för runt 27k? Chrono ligger nere just nu men jag har för mig att jag sett Seawolfen för det priset?
Hos Uret kostar den 29875:- (om man vill handla dÀr)
Jo det gÄr att finna nya frÄn 27,5' och uppÄt. Hos MyWatch gÄr de att finna för ca 29,5 - 31,5', vet inte varför det Àr olika pris, de Àr pÄ lank bÀgge tvÄ.
 
Jo det gÄr att finna nya frÄn 27,5' och uppÄt. Hos MyWatch gÄr de att finna för ca 29,5 - 31,5', vet inte varför det Àr olika pris, de Àr pÄ lank bÀgge tvÄ.
Olika pris Àr det ju överallt sÄ klart. :)
Testade ju denna i London för nÄgra veckor sedan men iom att lÀnken var för lÄng sÄ fick jag ingen riktig feeling om hur den satt. Tittade inte sÄ noga heller, sÀljarskrÀllet talade ju oavbrutet. :mad:
FÄr vÀl ringa en AD och frÄga efter lug to lug-mÄttet.
 
Ringde en trevlig Niklas pÄ Bergströms ur i Uppsala.
Han mÀtte lug till lug pÄ följande klockor. Storlek pÄ boett inom parenteser.
Super Avenger II (48): 60 mm
Avenger II Seawolf (45): 55,8 mm
Avenger II Chronograph (43): 54 mm

Super Avenger II
17530998_1_640.png




Avenger Seawolf
a1733110-i519-25.jpg




Avenger II Chronograph
breitling-A1338111_BC33_170A_LRG.jpg
 
SjÀlv har jag tvÄ framtida köp redan intecknade som lÄser alla tillgÄngar och dÄ dyker det upp allt möjligt lÀckert!
 
Gult Àr fult (NOT). Synd att man redan överköpt sig denna vÄr/sommar och fixade en röding som sommarfÀrgklocka ist.
Skitfin avenger!!! :)
 
Smolk i glÀdjebÀgaren...

Jag misstÀnker att min nya Aerospace inte mÄr helt bra. Tycker att kronan inte beter sig som förvÀntat. Den Àr inte exakt, jag fÄr snurra pÄ den som en tok för att nÄgot ska hÀnda. Enl instr ska en "lÄngsam" snurr tÀnda displayen, en snabb ska byta lÀge i displayen. Jag fÄr snurra supersnabbt typ 1/4-1/2 varv för att tÀnda, 1/2-1 för att byta lÀge. Och det gÄr inte riktigt att förutsÀga vad det blir...

Köpt pÄ C24 av (av vad som verkar vara) en vettig sÀljare, har garanti och möjlighet att hÀva köpet. Vet att klockan fÄtt displayerna bytta nyligen, fick erbjudande om att fÄ med dem i affÀren, sÄ klockf-n har varit öppen i nÀrtid. Min uris hade inte tid med mig denna vecka, men i nÀsta kan han titta pÄ den.

Vad sÀger ni andra Advantage Àgare? Det ska vÀl inte vara sÄ va?
 
Smolk i glÀdjebÀgaren...

Jag misstÀnker att min nya Aerospace inte mÄr helt bra. Tycker att kronan inte beter sig som förvÀntat. Den Àr inte exakt, jag fÄr snurra pÄ den som en tok för att nÄgot ska hÀnda. Enl instr ska en "lÄngsam" snurr tÀnda displayen, en snabb ska byta lÀge i displayen. Jag fÄr snurra supersnabbt typ 1/4-1/2 varv för att tÀnda, 1/2-1 för att byta lÀge. Och det gÄr inte riktigt att förutsÀga vad det blir...

Köpt pÄ C24 av (av vad som verkar vara) en vettig sÀljare, har garanti och möjlighet att hÀva köpet. Vet att klockan fÄtt displayerna bytta nyligen, fick erbjudande om att fÄ med dem i affÀren, sÄ klockf-n har varit öppen i nÀrtid. Min uris hade inte tid med mig denna vecka, men i nÀsta kan han titta pÄ den.

Vad sÀger ni andra Advantage Àgare? Det ska vÀl inte vara sÄ va?
De Àr lite luriga de dÀr urverken, tycker jag behöver snurra vÀldigt snabbt för att byta lÀge. Mitt bÀsta tips Àr att du gÄr in till en AD med koll och ber dem kolla om den Àr som den ska.
 
Smolk i glÀdjebÀgaren...

Jag misstÀnker att min nya Aerospace inte mÄr helt bra. Tycker att kronan inte beter sig som förvÀntat. Den Àr inte exakt, jag fÄr snurra pÄ den som en tok för att nÄgot ska hÀnda. Enl instr ska en "lÄngsam" snurr tÀnda displayen, en snabb ska byta lÀge i displayen. Jag fÄr snurra supersnabbt typ 1/4-1/2 varv för att tÀnda, 1/2-1 för att byta lÀge. Och det gÄr inte riktigt att förutsÀga vad det blir...

Köpt pÄ C24 av (av vad som verkar vara) en vettig sÀljare, har garanti och möjlighet att hÀva köpet. Vet att klockan fÄtt displayerna bytta nyligen, fick erbjudande om att fÄ med dem i affÀren, sÄ klockf-n har varit öppen i nÀrtid. Min uris hade inte tid med mig denna vecka, men i nÀsta kan han titta pÄ den.

Vad sÀger ni andra Advantage Àgare? Det ska vÀl inte vara sÄ va?
LÄter tyvÀrr inte helt ok. Tycker inte dom kÀnns helt exakta generellt, men man fÄr in snitsen efter ett tag. PÄ min tÀnds belysningen om man snurrar sakta, och byter funktion om man snurrar snabbt med ett litet knyck, 1/4-1/2 varv ungefÀr.
 
De Àr lite luriga de dÀr urverken, tycker jag behöver snurra vÀldigt snabbt för att byta lÀge. Mitt bÀsta tips Àr att du gÄr in till en AD med koll och ber dem kolla om den Àr som den ska.

LÄter tyvÀrr inte helt ok. Tycker inte dom kÀnns helt exakta generellt, men man fÄr in snitsen efter ett tag. PÄ min tÀnds belysningen om man snurrar sakta, och byter funktion om man snurrar snabbt med ett litet knyck, 1/4-1/2 varv ungefÀr.

Tack grabbar! Det fÄr bli uris i nÀsta vecka, helt enkelt.
 
Hör ni, jag har inte haft nÄn bratte sen i vintras nÄn gÄng och Àr lite sugen igen. SÄ hÀr pÄ sommaren Àr ju ocksÄ fÀrg ett plus. SÄ en coral superocean kanske. NÄn gissning om vad en Àldre tusenmetare kan ligga pÄ?
 
Hur gammal Ă€r den? Är det originalverk eller Ă€r det utbytt? Riktigt fin!
Team 60 utgÄvan kom 1995 alltsÄ i slutfasen av plutonens livscykel. Jag har faktiskt inte öppnat klockan för att kolla men med tanke pÄ klockans skick sÄ utgÄr jag ifrÄn originalverk. Det hÀr med verken Àr annars en rörig historia. Verket heter Breitling 51 fast egentligen Àr det ett Miyota 652. Produktionen var dock utlagd till Seiko/Morioka. Bara bakplÄtens mÀrkning skiljer de olika varianterna som finns i mÄnga olika klockor. Just nÀr det gÀller batteriklockor sÄ fÄr man inte vara sÄ krÀsen. BÀttre att hÄlla igÄng dom Àn att vara petnoga med originaldelar.
 
Team 60 utgÄvan kom 1995 alltsÄ i slutfasen av plutonens livscykel. Jag har faktiskt inte öppnat klockan för att kolla men med tanke pÄ klockans skick sÄ utgÄr jag ifrÄn originalverk. Det hÀr med verken Àr annars en rörig historia. Verket heter Breitling 51 fast egentligen Àr det ett Miyota 652. Produktionen var dock utlagd till Seiko/Morioka. Bara bakplÄtens mÀrkning skiljer de olika varianterna som finns i mÄnga olika klockor. Just nÀr det gÀller batteriklockor sÄ fÄr man inte vara sÄ krÀsen. BÀttre att hÄlla igÄng dom Àn att vara petnoga med originaldelar.
Du har ju reservverk sÄ du klara dig
 
Tillbaka
Topp