• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Den Àr verkligen grymt snygg. Den har allt, snacka om att kunna passa mig som OWG.
Hur upplever du storleken? Vikten med mesh?
KÀnns dock som man skulle behöva bÄde lÀnken och mesh:D
MĂ„ste in och prova.
Breitling-Chronoliner-on-different-bracelets-Perpetuelle-900x683.jpg

Eftersom jag har en SOHC 46 pÄ mesh i lÄdan sÄ var inte varken storlek eller vit avskrÀckande :)
KÀndes dÀremot som att Chronolinern bars mindre Àn SOHCn.
Den Àr grym helt enkelt och nej du behöver ingen lÀnk, meshet Àr ultimat till den !!
 
Eftersom jag har en SOHC 46 pÄ mesh i lÄdan sÄ var inte varken storlek eller vit avskrÀckande :)
KÀndes dÀremot som att Chronolinern bars mindre Àn SOHCn.
Den Àr grym helt enkelt och nej du behöver ingen lÀnk, meshet Àr ultimat till den !!

Ska prova sÄ fort jag fÄr tillfÀlle. Ligger helt klart bra till dÄ den har allt jag behöver.
Har en PAM425 idag pÄ 47 mm sÄ storleken avskrÀcker inte sÄ vÀrst egentligen.
Bjussar pÄ nÄgra Breitlings som varit i mina Àgor.
2013-08-22 15.42.19.jpg

20130107.jpg

DSC_0133.JPG
 
Förbannade mikroskopiska skruvar i Breitlings lÀnkar. Nu har jag gjort det igen... Slant med mejseln och spetsade samma tumme med samma skruvmejsel för andra gÄngen.. Lite mildare och lÀngre ut pÄ fingret denna gÄngen dock, tack och lov.

Akta er för Breitlings mördarskruvar och vassa jÀvla mejslar!
 
Skönt att den inte har minsiffror innanför index. Visserligen stör jag mig inte lika mycket som en del andra minisifferhatare hÀr, det Àr ju trots allt en del av Breitling att ha sÄdana och Àven i ibland kapade sÄdana. Men visst mÄste jag erkÀnna att det blir clean:are utan. :)
 
Tjena!
Jag Àr precis i tagen att köpa mig min första "riktiga" klocka men jag har lite frÄgor som jag hoppades kunna fÄ svar pÄ hÀr av er (om detta Àr fel trÄd fÄr ni gÀrna pÄpeka detta.)
Jag har under en tid surfat pÄ klockor och sökt, jag gillar en del olika ur men har en svaghet för svart samt att jag gillar Breitling.
Nu har jag hittat ett ur via chrono24 som tyvÀrr saknar alla papper men rese-caset finns med, klockan sÀljs av en handlare (dock ej AD).
Min frÄga Àr sÄledes hur skall man vÀrdera en Breitling (eller klolckor generellt) utan cert? Vad bör man tÀnka pÄ nÀr man köper utan cert?
Ett Àkthetsintyg kommer att utfÀrdas av handlaren.
Tacksam för svar
MVH
Novisen...
 
Tjena!
Jag Àr precis i tagen att köpa mig min första "riktiga" klocka men jag har lite frÄgor som jag hoppades kunna fÄ svar pÄ hÀr av er (om detta Àr fel trÄd fÄr ni gÀrna pÄpeka detta.)
Jag har under en tid surfat pÄ klockor och sökt, jag gillar en del olika ur men har en svaghet för svart samt att jag gillar Breitling.
Nu har jag hittat ett ur via chrono24 som tyvÀrr saknar alla papper men rese-caset finns med, klockan sÀljs av en handlare (dock ej AD).
Min frÄga Àr sÄledes hur skall man vÀrdera en Breitling (eller klolckor generellt) utan cert? Vad bör man tÀnka pÄ nÀr man köper utan cert?
Ett Àkthetsintyg kommer att utfÀrdas av handlaren.
Tacksam för svar
MVH
Novisen...
För mig som avÀnder mina klockor Àr box och cert ovÀsentligt. Det Àr ju inte boxen och certet som jag bÀr pÄ handleden. Klockans skick Àr allt jag bryr mig om. Hade jag köpt klockor som samlarobjekt hade jag nog tÀnkt annorlunda. RÀkna med att b&p Àr vÀrt mellan 5 och 10% nÀr det gÀller vanliga begagnade klockor. Pratar vi om heta vintage klockor Àr det helt andra priser.
 
Tanken Àr anvÀnda klockan ofta, men man kan ju inte veta om man gillar den fören den Àr i hamn och dÄ vill man ju att vÀrdet skall finnas dÀr :)
I detta fall har jag hittat en drömklocka som Àr lite över budget i vanliga fall, men denna Àr i rÀtt prisklass dÄ den saknar papper.
Vi pratar om en Avenger Seawolf blacksteel :)
 
Givetvis Àr det sÄ att en klocka utan b&p ska vara prissatt dÀrefter och samma sak gÀller ju nÀr du sÀljer den. Det funkar bra sÄ lÀnge vi pratar om klockor med stor omsÀttning och dÀr det finns en etablerad prisbild. SvÄrare pÄ lite mer udda klockor.
 
Tanken Àr anvÀnda klockan ofta, men man kan ju inte veta om man gillar den fören den Àr i hamn och dÄ vill man ju att vÀrdet skall finnas dÀr :)
I detta fall har jag hittat en drömklocka som Àr lite över budget i vanliga fall, men denna Àr i rÀtt prisklass dÄ den saknar papper.
Vi pratar om en Avenger Seawolf blacksteel :)
Är det rĂ€tt klocka för rĂ€tt pris sĂ„ tycker inte jag certet Ă€r det allra viktigaste. Kul, visst, men det Ă€r inte certet man har pĂ„ armen. Utan cert sĂ„ ska det ju vara lite billigare. DĂ„ nĂ€r man tröttnar sĂ€ljer man ocksĂ„ lite billigare. GĂ„r klockan att hitta för samma pris med cert, sĂ„ ska man sjĂ€lvklart hitta en sĂ„dan. Lycka till. :)
 
Jag har sjÀlv en till AEROSPACE pÄ ingÄng. Vann just en auktion. Utan cert med box, men till ett pris nÄgra tusen under vad de gÄr för med cert. Helt ok. Detta betyder att jag mÄste hÄlla min nya regel (som jag redan brutit nyligen). En in - en ut!

Vad ska gÄ? Hmmm. Kanske den tidigare Aerospacen? Steelfish? Kanske t.o.m den röda dÄ jag ÀndÄ jagar en gul frecce som Àr min fÀrgglada favorit. De enda som Àr sÀkra i samlingen Àr egentligen min första bratte, min Yachting samt alla av favoritreffen 81950. :)
 
Ajaj, batterifeber pÄ allvar;) Dags att söka vÄrd kanske:rolleyes: Möjligen kan doktor Ville_W ta över den feber "röda" handleden:woot:
 
Ajaj, batterifeber pÄ allvar;) Dags att söka vÄrd kanske:rolleyes: Möjligen kan doktor Ville_W ta över den feber "röda" handleden:woot:
@Peter cerwin blir glad. Han som gillar Duracell, Bagdad-batteriet och sÄnt. Funkar en mekanisk Tudor det Àr frÄgan? Den har ju trots allt samma namn som ett av vÀrldens tidigare mest sÄlda batterier. ;)
 
  • Like
Reactions: PCB
Tack för svaren, allt skönt att ventilera lite nÀr man har beslutsÄngest.. ;)
Det enda som kÀnns lite trist Àr att inte ha ett fullset nÀr man vÀl köpt sin första riktiga klocka, men det fÄr man vÀl leva med nÀr man Àr snÄl och inte köper nytt :p eller komplett för den delen. Nu skall jag klicka pÄ knappen :nailbiting: sÄ fÄr vi se vad som levereras...
 
Tack för svaren, allt skönt att ventilera lite nÀr man har beslutsÄngest.. ;)
Det enda som kÀnns lite trist Àr att inte ha ett fullset nÀr man vÀl köpt sin första riktiga klocka, men det fÄr man vÀl leva med nÀr man Àr snÄl och inte köper nytt :p eller komplett för den delen. Nu skall jag klicka pÄ knappen :nailbiting: sÄ fÄr vi se vad som levereras...

Lycka till! Hoppas du blir nöjd:cigar:
 
Nummer 30/75. Limiterad med rolig logo = me like. Inget hÀftigt flygplan pÄ tavlan = me not like
Gillar jag denna sÄ börjar jakten pÄ en Ànnu coolare tavla.
s-l1600.jpg

JĂ€kla fin !!!
Vad stÄr eaa för ? NÄt med flygplan antar jag ... och jag antsr med att du redan har kollat upp vad det Àr ;)
 
Den dÀr var löjligt lÀcker Jens! FÄr man frÄga vad en sÄn betingar för ungefÀrligt vÀrde?
 
Jag har sjÀlv en till AEROSPACE pÄ ingÄng. Vann just en auktion. Utan cert med box, men till ett pris nÄgra tusen under vad de gÄr för med cert. Helt ok. Detta betyder att jag mÄste hÄlla min nya regel (som jag redan brutit nyligen). En in - en ut!

Vad ska gÄ? Hmmm. Kanske den tidigare Aerospacen? Steelfish? Kanske t.o.m den röda dÄ jag ÀndÄ jagar en gul frecce som Àr min fÀrgglada favorit. De enda som Àr sÀkra i samlingen Àr egentligen min första bratte, min Yachting samt alla av favoritreffen 81950. :)
Vad Ă€r det för modell pĂ„ din Ă€ldre aero ? Är en riktig sucker för dom Ă€ldre med mĂ„lade index.
 
Tillbaka
Topp