• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

F75362
IMG_0831.jpg

Har dock en tjingare sedan tidigare. Som man nÀstan alltid fÄr nÀr man köper saker. Men ofta brukar det ju inte lÀngre vara aktuellt frÄn spekulanten dÄ mycket tid passerat. Men schysst Àr att alltid höra av sig (om man minns). Jag har inte beslutat om jag ska sÀlja den. Den Àr sÄ mkt klocka för pengarna. Lite sliten och fin sÄ att man slipper vara sÄ rÀdd om den, en bra beater som alltid gÄr rÀtt. :)

Den dÀr var löjligt lÀcker Jens! FÄr man frÄga vad en sÄn betingar för ungefÀrligt vÀrde?
Jag brukar försöka hitta bra fynd utomlands, gÀrna auktioner eller best offer-alternativ, sÄ att jag inte gÄr back pÄ min hobby. Ibland tjÀnar man, ibland förlorar man. MÄlet Àr att gÄ jÀmnt ut. Likvider Àr för trÄkigpellar, klockor och aktier Àr det roligare. ;) Denna fick jag enligt mig snuskigt billigt. Saknade cert men kommer med box. 12k fÄr vÀl anses som ett fynd och en bit under vad de kostar normalt, limiterade och Àven utan cert. Jag Àr nöjd. :)

Som parentes verkar det vara omöjligt att hitta en avantage under 17. SÄ en limiterad för 12 mÄste vara ett superfynd! Det Àr inte omöjligt att fynda alltsÄ!

MÄste stÀnga av nu. Kan inte titta mer. Vet att jag kommer behöva sÀlja min aerospace och ta upp jakten pÄ en avantage nu... Var sÄ lycklig och nöjd fram till 20 min sedan.

MÄste stÀnga av nu. Kan inte titta mer. Vet att jag kommer behöva sÀlja min aerospace och ta upp jakten pÄ en avantage nu... Var sÄ lycklig och nöjd fram till 20 min sedan.
Vad taskigt. FörlÄt. Jag hade ju samma effekt pÄ en annan kille förra veckan nÀr jag postade bilder pÄ Airwolf Raven och Skyracer Raven (inte mina). Men det Àr ju sÄ det Àr. Skulle vi inte suktas av varandras klockor skulle vi ju aldrig köpa nytt. :)

Man ska ju inte ropa hej Ànnu dock. Först nÀr jag har den ler jag. Men har aldrig blivit blÄst Ànnu, Àven om jag vet andra som drabbats. Försöker köpa av folk pÄ ebay med mÄnga omdömen. Denna hade runt 1000 och 100% score, dÄ Àr man ganska trygg iaf.
Edit: nej förresten, runt 230 omdömen, blandade ihop. Men 100% iaf. Kan sova rÀtt gott ÀndÄ :)

Som parentes verkar det vara omöjligt att hitta en avantage under 17. SÄ en limiterad för 12 mÄste vara ett superfynd! Det Àr inte omöjligt att fynda alltsÄ!
ps det finns tvÄ vanliga med lÀnk runt 14k pÄ c24. Ena visserligen med vit tavla som med breitling av nÄgon anledning ofta har lÀgre priser, samt en blÄ med den lite mer o:cleana mönstrade tavlan.

Absolut inte. Man fÄr vara skadad, tourettig och scanna nÀtet dagligen som jag. Eller hur @TiE ? ;)
Det Àr sÄ man mÄste vara och ligga pÄ, men för min del var det lÀnge sedan jag hade det drivet. Men du ger dig inte Jens. Jag lÄter andra göra jobbet och fÄngar upp en och annan pÀrla nÀr de omsÀtts. Den dÀr rödingen Àr bra frestande......

Mitt första bidrag pÄ denna trÄd, 44mm Colt Auromatic pÄ gummi, inhandlad i höstas hos AD i GBG. Urverk Breitling B17 som finns i en hel del modeller. Ett av Breitling lÀtt modifierat ETA 2824-2 urverk, hÄller tiden mycket vÀl nÀr den anvÀnds, men gÄngreserven kunde kanske vara lite stabilare. Vad Àr era Äsikter om B17 urverket?
image.jpeg

Mitt första bidrag pÄ denna trÄd, 44mm Colt Auromatic pÄ gummi, inhandlad i höstas hos AD i GBG. Urverk Breitling B17 som finns i en hel del modeller. Ett av Breitling lÀtt modifierat ETA 2824-2 urverk, hÄller tiden mycket vÀl nÀr den anvÀnds, men gÄngreserven kunde kanske vara lite stabilare. Vad Àr era Äsikter om B17 urverket?
image.jpeg
Stabilt och pÄlitligt urverk :)

Nu Àr det bara den jobbiga vÀntan som ÄterstÄr !!
Sjukt bra pris & nyservad MEN förra Àgarn tog bort ar behandlingen pÄ utsidan men lÀr nog överleva ;)
DSC00285_zpsggjo4xsh.jpg

Visst blir vÀl utvÀndig AR repad lÀtt? DÄ Àr det förstÄeligt att man tar bort den ifall det blivit fult. :)

Visst blir vÀl utvÀndig AR repad lÀtt? DÄ Àr det förstÄeligt att man tar bort den ifall det blivit fult. :)
Ja och det blir helt ok. Jag gjorde det pÄ min Yachting som sÄg förj-vlig ut. Blev riktigt bra. Beskrivet tidigare i trÄden med bilder. De har ju fortfarande AR pÄ insidan. Lite mer Rolex-stuk blir det pÄ glaset men det fÄr man leva med. :)

En vecka med Bratte pÄ armen! Jag har inte lidit nÄgra större men, lite fler ordvitsar och om ungarna inte stÄr pÄ fint led utanför dörren slÀpper jag inte in dem. Faktum Àr att jag ibland kan lÄta dem stÄ lite extra, och ibland skicka dem ett varv runt huset, vet inte riktigt varför. Men det kÀnns bra!
image.jpeg

Har bytt till kanvas frÄn AW-straps. "Poor mans Evo"? Kanske det, men jag gillart! GrÄtt, men ser grönt ut pÄ bild. Kanske skulle ett Ànnu ljusare med vit trÄd bli bÀttre till den ljusa tavlan?

Tillbaka
Topp