• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

risk för aningen dum frÄga, men har tjackat en breitling pÄ uret.se och mÀrker att nummret i bak inte stÀmmer överens med numret pÄ certifikations brickan. Detta skall vÀl givetvis stÀmma överens med varandra, om inte annat har jag upplyst om betyg pÄ uret.se
 
risk för aningen dum frÄga, men har tjackat en breitling pÄ uret.se och mÀrker att nummret i bak inte stÀmmer överens med numret pÄ certifikations brickan. Detta skall vÀl givetvis stÀmma överens med varandra, om inte annat har jag upplyst om betyg pÄ uret.se
Ja nr ska stÀmma. Bara du inte kollar fel nr. Det finns ju ref.nr pÄ baksidan ocksÄ...
 
Det Àr en avenger 2 seawolf. Och det stÄr ett A nummer vilket jag antar Àr modellbetÀckningen. Under den finns ett mindre 7 siffrigt nummer. denna stÀmmer ej överens med brickans nummer.
 
Det Àr en avenger 2 seawolf. Och det stÄr ett A nummer vilket jag antar Àr modellbetÀckningen. Under den finns ett mindre 7 siffrigt nummer. denna stÀmmer ej överens med brickans nummer.
HÀnger inte med riktigt pÄ vad du menar.
Modell
COSC:
Modellnummer:
AD:
Datum:

Kolla sÄ COSC-nummer pÄ cert stÀmmer med det som stÄr pÄ baklocket.
Edit: Jag kan PMa bilder pÄ mitt cert och pÄ mitt baklock om du vill?
 
Senast Àndrad:
Det Àr en avenger 2 seawolf. Och det stÄr ett A nummer vilket jag antar Àr modellbetÀckningen. Under den finns ett mindre 7 siffrigt nummer. denna stÀmmer ej överens med brickans nummer.
A betyder att den Àr i stÄl, och Àr början pÄ referensnumret A00000. Numret just under (oftast) pÄ bakboetten Àr serienummer. BÄda dessa skall finnas i certet. Annars Àr det fel cert.
 
risk för aningen dum frÄga, men har tjackat en breitling pÄ uret.se och mÀrker att nummret i bak inte stÀmmer överens med numret pÄ certifikations brickan. Detta skall vÀl givetvis stÀmma överens med varandra, om inte annat har jag upplyst om betyg pÄ uret.se
Brickan? Menar du det digitala kortet?
Det ska sjÀlvklart stÀmma överens, det Àr garantibeviset.
 
Det Àr nog som sÄ att den elektroniska brikan Àr fel och dÄ Àr vÀl certet och garantin vÀrdelös. A-numret Àr modellnumret och det 7-siffriga numret Àr COSC-serienumret
som ska stÀmma med mÀrkningen pÄ klockan.
 
Samtidigt ska brickan vara mÀrkt med datum och försÀljningsstÀlle. Dessutom borde du fÄtt det gula chronometreintyget stÀmplat med samma serienummer.
 
Uret gör det igen? Fan katastrof om man ska behöva dubbelkolla allt. Tur att man köper frÄn AD istÀllet.
 
Danke, men man ska inte ropa hej Àn. Kanske kommer en DW i boxen.... ;)
Sluta negga !

Kan neuer kan du !! Haha

74e7c8a93eecd80a6f0e65f5863dc45e.jpg
 
Danke, men man ska inte ropa hej Àn. Kanske kommer en DW i boxen.... ;)
RÀtt mÄnga som önskade mig lycka till nÀr min BP skickades frÄn andra sidan vÀrlden. NÄgra gissade pÄ en tegelsten, andra gissade pÄ bakpotatis. :)

Hur mÄnga brattar har du nu? MÄste vara ett bra gÀng.
 
Sluta negga !

Kan neuer kan du !! Haha

74e7c8a93eecd80a6f0e65f5863dc45e.jpg
Fotbollsspelare saknar stil och klass. :stop:

Mer poppis med DW men prisskillnaden suger ju ;)
Mmm DW verkar ju gÄ hem bÀttre hos brudarna nu för tiden. SnÀlla 90-tal, kom tillbaka! :cool:

RÀtt mÄnga som önskade mig lycka till nÀr min BP skickades frÄn andra sidan vÀrlden. NÄgra gissade pÄ en tegelsten, andra gissade pÄ bakpotatis. :)

Hur mÄnga brattar har du nu? MÄste vara ett bra gÀng.
14 stycken tror jag med den nya som kommer, men kan ha fel. FÄr Äterkomma om frÄgan. ;)

boutique-nassau-03-site-web.jpg
 
Ja, de har mycket kul. KÀnner pÄ mig att det blir en bratte till nÀr jag fÄtt tillbaka och sÄlt nÄgra klockor frÄn service.
 
Jag har tokköttat min bratte i 8 Är utan en repa i ar. Och dÄ har den "gÄtt" riktigt hÄrt

Jag kan mycket vĂ€l ha missuppfattat kĂ€nsligheten i utvĂ€ndig ar. :) Men om man nu fĂ„r en repa i den dĂ„? Är det vĂ€ldigt dyrt att lĂ€gga om? Helt nytt glas? Kommer ihĂ„g jag sett bilder hĂ€r med skadad ar och det Ă€r ju inte vackert, sĂ„ helt förstĂ„eligt att man tar bort det i sĂ„ fall. :)
 
Jag kan mycket vĂ€l ha missuppfattat kĂ€nsligheten i utvĂ€ndig ar. :) Men om man nu fĂ„r en repa i den dĂ„? Är det vĂ€ldigt dyrt att lĂ€gga om? Helt nytt glas? Kommer ihĂ„g jag sett bilder hĂ€r med skadad ar och det Ă€r ju inte vackert, sĂ„ helt förstĂ„eligt att man tar bort det i sĂ„ fall. :)
Det vanligaste lÀr vara att man skiter i det alternativt tar bort yttre AR tills man ska serva klockan och dÄ byter man glas.

De flesta klockorna med safirglas har ju AR enbart pÄ insidan av glaset. Ingen biggie.
 
Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp