Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
VÀldigt snyggt! Bravo. Ska byta till gummi pÄ min imorgon. Kanske ska man slÄ till pÄ ett viklÄs ocksÄ...Nytt band som matchar tavlan.
RÀtt kul att fÀrgen Àr snudd pÄ identisk som den tio Är "gamla" tavlan.
Har inte klĂ€mt pĂ„ klockan Ă€n men den Ă€r ju sĂ„ snygg. Ăr ajĂ€lv vĂ€ldigt sugen men mĂ„ste prova första.TĂ€nkte köpa en Bratte som första klocka hĂ€r i nya landet. Klockan jag funderar pĂ„ Ă€r Chronoliner Ceramic chronograph som kostar 6840 Euro.
Tankar pÄ det ? Priset kÀnns vÀl inte orimligt iaf. Vad ska man tÀnka pÄ nÀr man handlar klocka i annat EU-land(som man bor i)
Ăr det frĂ„n en AD inom EU och du bor inom EU sĂ„ behöver du inte tĂ€nka pĂ„ nĂ„got. Du betalar lokal moms, bara att tuta och köra.TĂ€nkte köpa en Bratte som första klocka hĂ€r i nya landet. Klockan jag funderar pĂ„ Ă€r Chronoliner Ceramic chronograph som kostar 6840 Euro.
Tankar pÄ det ? Priset kÀnns vÀl inte orimligt iaf. Vad ska man tÀnka pÄ nÀr man handlar klocka i annat EU-land(som man bor i)
Fy fan!51850kr
Ja, billigt Àr det inte.Fy fan!
Tack! Jag Àr nöjd Helt klart snyggare med viklÄset men vettefan om det Àr vÀrt 4 babianer.VÀldigt snyggt! Bravo. Ska byta till gummi pÄ min imorgon. Kanske ska man slÄ till pÄ ett viklÄs ocksÄ...
NÀ det Àr ju jÀvligt saftigt...Tack! Jag Àr nöjd Helt klart snyggare med viklÄset men vettefan om det Àr vÀrt 4 babianer.
Men vÀrt det ÀndÄ sÄ jÀvla mkt mer bekvÀmt.NÀ det Àr ju jÀvligt saftigt...
#%*#âŹ, har du inte tröttnat Ă€n? Gimme gimme...Ăntligen Ă€r Bluebirden provtryckt och gĂ„ngtestad u.a.
SÄ nu kan den anvÀndas pÄ riktigt!
Ja ni Àr mÄnga som sÀger detMen vÀrt det ÀndÄ sÄ jÀvla mkt mer bekvÀmt.
YES!!! I likeSlÀnger upp en gammal bild pÄ min första "riktiga" klocka!
Bentley 6.75
Min BB hade ju ocksĂ„ fel lĂ€nk? OcksĂ„ tillverkad lĂ„ngt innan klockan. Kommer du ihĂ„g @JensBP?Nördsak. Har upptĂ€ckt en hĂ€ftig sak min Blackbird big date. Jag visste redan att den var av den allra första utgĂ„van med första borstade bakboetten etc, dĂ„ jag oftast letar förstaversioner. Men lĂ€nken hade jag inte koll pĂ„. Har inte lĂ€st mĂ€rkningarna pĂ„ den faktiskt. UpptĂ€ckte till min förvĂ„ning att den Ă€r tillverkad 2004 nĂ€r klockan Ă€r tillverkad nĂ„gra Ă„r senare. Den har Ă€ven ref 362A vilken jag inte kĂ€nde igen. Trodde jag hade 369A. Hmmm. Ăr det inte ursprungslĂ€nken, var min första tanke, men ocksĂ„ mĂ€rkligt dĂ„ den Ă€r fasad och korrekt. Visserligen fanns en borstad och fasad till Headwind, men dĂ„ med helt annat referensnummer.
Lite snabb sökning pÄ internet gav svaret, med ett mysterium som kvarstÄr och som jag Äterkommer till. Jag Àr inte ensam fick jag snabbt information om. Andra har ocksÄ fÄtt dessa lÀnkar till sina tidiga Blackbirds med tillverkningsdatum mycket tidigare Àn klockan. De tidigaste Blackbird Big Date levererades med 362A, för att senare bli 369A. BÄda finns listade i ÄterförsÀljarkataloger enbart för denna Blackbird. En skillnad pÄ denna lÀnk Àr att min Àr 22-18 varav alla senare reffar Àr 22-20. Mycket bra, taper till 18mm Àr ju skönare att bÀra helt klart. Mycket nöjd med det.
Men det stora mysteriet... Varför var dessa lĂ€nkar tillverkade tre Ă„r tidigare Ă€n klockorna? Det finns inget svar pĂ„. Kan det ha varit ett restlager/överproduktion som anvĂ€ndes av fasade Headwind-lĂ€nkar (eller polerade CW Special-lĂ€nkar som borstats om) och mĂ€rkts med nytt referensnummer 362A? NĂ„gon annan vettig förklaring kan jag inte tĂ€nka mig. Hur som helst: COOLT. Vissa mysterium ska bara vara coola helt enkelt. Skulle detta varit en Rolex skulle det fĂ„tt nĂ„got hĂ€ftigt smeknamn och vĂ€rdet flerdubblats. Nu Ă€r det tyvĂ€rr bara en gammal Bratte och bara sĂ„dana stofilar som jag blir glada av sĂ„dant hĂ€r. Ănnu.
Ja men din hade >fel< lÀnk, en lÀnk som inte Àr listad för blackbird utan en ref tagen frÄn crosswind. 362A Àr till för enbart Blackbird. Jag har rÀtt lÀnk som den levererades med.Min BB hade ju ocksÄ fel lÀnk? OcksÄ tillverkad lÄngt innan klockan. Kommer du ihÄg @JensBP?
Fortf fel i mina ögon. Haha Borde tillverkats med klockan kan man tycka, iaf nÄgorlunda nÀra varandraJa men din hade >fel< lÀnk, en lÀnk som inte Àr listad för blackbird utan en ref tagen frÄn crosswind. 362A Àr till för enbart Blackbird. Jag har rÀtt lÀnk som den levererades med.
Det Àr inte fel nÀr det Àr en BB-ref som levererats med de första klockorna, dÀr alla varit tidigare tillverkade Àn uret. DÀremot ett roligt mysterium.Fortf fel i mina ögon. Haha Borde tillverkats med klockan kan man tycka, iaf nÄgorlunda nÀra varandra
Jaja du vet vad jag menar jÀvlas bara lite.Det Àr inte fel nÀr det Àr en BB-ref som levererats med de första klockorna, dÀr alla varit tidigare tillverkade Àn uret. DÀremot ett roligt mysterium.
Fel blir det nÀr man blandar reffar frÄn olika mobeller och som inte Àr till för eller inte lÀmnat breitling tillsammans.
Inte riktigt Ă€n#%*#âŹ, har du inte tröttnat Ă€n? Gimme gimme...
Brukar tyvÀrr vara billigare att sÀlja och köpa en som har utc, Àn att hitta en lös utc.Inte riktigt Àn
GĂ„r det att hitta UTC moduler till dessa?!
MisstÀnkte det...helt rubbat egentligen...Brukar tyvÀrr vara billigare att sÀlja och köpa en som har utc, Àn att hitta en lös utc.
Rubbat? Preeeeeemium.MisstÀnkte det...helt rubbat egentligen...