Om det funkar som pÄ andra klockor jag meckat med sÄ uppstÄr glappet nÀr friktionsringen Àr stÀlld för hÄrt. DÄ blir det distinkta klick men glapp. Om man minskar vinklarna sÄ minskar glappet men klicken blir mjukare. En avvÀgning man fÄr göra helt enkelt och det Àr fÄ klockor med den konstruktionen som har hÄrda klick och saknar glapp, svÄrt att fÄ till det perfekt.SÄ har jag pÄ en klocka som var helt oanvÀnd nÀr jag köpte den. Jag har en Breitling som inte har ett dugg glapp, kÀnt pÄ mÄnga som har lite glapp och min andra har ganska mycket. Det hjÀlper inte, precis som du sa att skruva pÄ det smÄ skruvarna. Jag tror att det har att göra med sjÀlva spÀnnmekanismen under vridringen. Med andra ord sÄ Àr det lite olika pÄ olika klockor. DÄ det egentligen inte Àr nÄgot trasigt sÄ tÀnkte jag försöka fÄ det ÄtgÀrdat vid nÀsta service om nÄgra Är.
Hör med de som servade din klocka om de kan ÄtgÀrda vridringen och fixa visarna om det stör dig mycket, de borde kunna ge ett goodwill kostnadsförslag om inte annat.
Problemet Àr vÀl att du blir av med klockan en tid.
Det sitter en "fjÀderring" under vridringen, typ en sÄn hÀr.
Det Àr troligast den som orsakar glappet pÄ nÄgot vis.
Och ja, jag förstÄr det ologiska med att mjuk instÀllning ger lite glapp, borde vara tvÀrt om men det Àr min erfarenhet i alla fall.