• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Vilken Àr deras bÀsta kronograf dÄ? Svart ska den vara.

Om den ska vara svart sÄ Àr kanske inte jag rÀtt man att svara, men en chronomat Àr ju cool och kul historia för mÀrket. Annars Àr ju Transocean cool om man vill ha lite dressad kronograf, Avenger 2 om man vill ha i stÄl och lite tyngre. Navitimers i olika varianter Àr ball men rÀknestickor pÄ alla hÄll kÀnns rÀtt lÄngt ifrÄn coltens sportiga utseende. SÄ en chronomat hade jag valt.

Edit: priset Àr helt uppÄt vÀggarna pÄ dem dock

Om den ska vara svart sÄ Àr kanske inte jag rÀtt man att svara, men en chronomat Àr ju cool och kul historia för mÀrket. Annars Àr ju Transocean cool om man vill ha lite dressad kronograf, Avenger 2 om man vill ha i stÄl och lite tyngre. Navitimers i olika varianter Àr ball men rÀknestickor pÄ alla hÄll kÀnns rÀtt lÄngt ifrÄn coltens sportiga utseende. SÄ en chronomat hade jag valt.

Edit: priset Àr helt uppÄt vÀggarna pÄ dem dock
Chronomat Blacksteel Àr för dyr, har Àven svÄrt för fonten pÄ vridringen samt de fyrkantiga subtavlorna.
Superocean gillar jag inte heller fonten pÄ,
ytterst tveksam till gummi i vridringen, Avenger har Molle precis köpt, finns dessutom inte svart. DÄ finns bara Colt kvar och modellen Àr förutom snygg Àven snygg. Blir det av sÄ böir det en sÄdan.

Chronomat Blacksteel Àr för dyr, har Àven svÄrt för fonten pÄ vridringen samt de fyrkantiga subtavlorna.
Superocean gillar jag inte heller fonten pÄ,
ytterst tveksam till gummi i vridringen, Avenger har Molle precis köpt, finns dessutom inte svart. DÄ finns bara Colt kvar och modellen Àr förutom snygg Àven snygg. Blir det av sÄ böir det en sÄdan.
Tycker ocksÄ den Àr svinsnygg. Gillar b01 men tror att den svarta colten tilltalar mig mer rent estetiskt.

Beggad Blackbird Blacksteel M44359, helst pÄ svart gummi eller military med svart viklÄs. Breitlings klart hÄrdaste klocka. Har nog inte sett en enda pÄ forumet, inte ens kirex har nÄgon i sin svarta mastodontsamling vad jag sett..?
569383887_o.jpg

Bra tips, den Ă€r cool faktiskt. Jag mĂ„ste dĂ€remot erkĂ€nna att jag har lite svĂ„rt för det stora datumet. Är det 100m pĂ„ de dĂ€r?
Edit: StÄr ju 300m pÄ tavlan. :)
Edit2: Meninglös vridring dock.

569383887_o.jpg

Bra tips, den Ă€r cool faktiskt. Jag mĂ„ste dĂ€remot erkĂ€nna att jag har lite svĂ„rt för det stora datumet. Är det 100m pĂ„ de dĂ€r?
Du kommer Àlska datumet. Gör hela klockans sjÀl. Big date finns pÄ modeller av Blackbird, Cockpit, Crosswind Special plus nÄn fÄn-Bentley. :)

569383887_o.jpg

Stort datum Àr skitbra nÀr man blir gammal! Tro mig.... Gillade inte datumbubbla tidigare. Nu behöver jag en pÄ min Dweller...:)

Sladdade förbi Breitling-montern pÄ Zurich flygplats och blev mycket vÀl bemött, fick en rundtur bland klockorna och frÄgan om jag kunde flyga :)
Hann dock bara provsitta simulatorn eftersom instruktören var pÄ kaffe och jag inte ides stÄ och vÀnta. NÀr jag kom tillbaka hade det blivit kö och det var strax dags för boarding. NÄgon som testat denna?

WP_20160903_10_15_33_Pro.jpg
WP_20160903_10_16_52_Pro.jpg

Bilagor

• WP_20160903_10_19_32_Pro.jpg
    WP_20160903_10_19_32_Pro.jpg
    208.6 KB · Visningar: 36
Riktigt snygga klockor ni har, och riktigt ond trÄd, jag som har planerat att köpa en Sinn men blir lockad mot Breitlings varje gÄng jag lÀser i denna trÄd :nailbiting:

BestÀllt Rolex idag sÄ snart mÄste Aerospacen ryka. KÀnns bittersweet. :) :(
Ett tips, det gĂ„r faktiskt att kombinera Bratte med RĂ„lle. Även om Herr RĂ„lle fĂ„r skĂ€mmas lite för att vara sĂ„ trĂ„kig jĂ€mfört med sina landsmĂ€n frĂ„n annan stad. Det löses genom att Herr RĂ„lle fĂ„r visa upp sin bĂ€sta sida bredvid de tuffa grabbarna: lĂ„set. DĂ„ slipper Herr RĂ„lle skĂ€mmas iallafall.
image.jpeg

Tillbaka
Topp