Fantastiskt!De har funnits med i ett tidigare inlÀgg. Men jag kör gÀrna en favorit i repris. HÀr Àr den. 16 st fn.
Kirex
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Fantastiskt!De har funnits med i ett tidigare inlÀgg. Men jag kör gÀrna en favorit i repris. HÀr Àr den. 16 st fn.
Kirex
Vad gÄr en full service pÄ vad gÀller 7750 (exklusive polering)?Jag har haft 20-30st 7750 och kan sÀga att det inte stÀmmer.
Jarl i Gbg tog 6k förra ÄretVad gÄr en full service pÄ vad gÀller 7750 (exklusive polering)?
Byttes till brun för ett Är sedan cirkus.Fick precis hem en Breitling Avenger 2 Chronograf.
StÄllÀnk, svart/vit urtavla.
Fick brunlÀder lÄda med, stÀmmer verkligen detta? Brukar vÀl vara svart?
NĂ„got jag ska kolla extra noga?
Jarl i Gbg tog 6k förra Äret
De bytte nÄgot i klockan samt visare. Packningar och sÄ ocksÄ sÄklart. Men glömt exakt vad... Men det var slutsumman för en service pÄ ett 7750 som inte servats pÄ de 7 Ären jag haft den (enda Àgaren)Tillkommer kostnad för delar dÄ eller ingÄr det i priset, tÀnker de vanligaste slitagedelarna?
Okej, Àr det 7 Ärs intervall pÄ det verket? KÀnns som att det skulle kunna hÄlla lÀngre om man har skrivbordstjÀnst, hyfsat tÄligt verk dvs?De bytte nÄgot i klockan samt visare. Packningar och sÄ ocksÄ sÄklart. Men glömt exakt vad... Men det var slutsumman för en service pÄ ett 7750 som inte servats pÄ de 7 Ären jag haft den (enda Àgaren)
Krons tar 5000, tror de Àr billigast av certad service. Jag anvÀnder dock inte dem. KM Globen och Erikson har finfin service (reklam).Vad gÄr en full service pÄ vad gÀller 7750 (exklusive polering)?
Klart man ska göra reklam för dom som gör ett bra jobb sant vad gÀller icke-certifierade urmakare, tÀnkte jag inte pÄ. Har flyttat till GÀvle för studier, inga roliga klockbutiker hÀr att vÀnda sig till och okunnig personal tyvÀrr. Langade ivÀg ett bud pÄ klockan nu sÄ fÄr se hur det gÄrKrons tar 5000, tror de Àr billigast av certad service. Jag anvÀnder dock inte dem. KM Globen och Erikson har finfin service (reklam).
Men, du mÄste ju inte anvÀnda AD för en genomgÄng av 7750. Finns massa urmakare som kan gÄ igenom det verket sÄ lÀnge inga specifika breitling-delar behöver bytas.
De har funnits med i ett tidigare inlÀgg. Men jag kör gÀrna en favorit i repris. HÀr Àr den. 16 st fn.
Kirex
Nej det Àr nog mindre egentligen men jag kom aldrig loss. Den Àr hÄrt anvÀnd sÄ huvuddel skrivbord Àr först nu. Men tÀnk pÄ gummi som torkar, oljor som blir gamla mm. Spelar nog ingen större roll hur du anvÀnder klockan. För mig var det inte tidshÄllning som blev ett problem utan gÄngreservOkej, Àr det 7 Ärs intervall pÄ det verket? KÀnns som att det skulle kunna hÄlla lÀngre om man har skrivbordstjÀnst, hyfsat tÄligt verk dvs?
Nu kommer reklam igen, men Ă€r man vĂ€rd det sĂ„. Klockmaster Globen har egna certade urmakare, tvĂ„ stycken tror jag. Har haft en del kontakt med PH, den ena av dem. Han Ă€r extremt duktig och ĂRLIG. Den andra Ă€r sĂ€kert lika bra, men han har jag aldrig pratat med. Som konsument Ă€r man HELT utelĂ€mnad, precis som i bilbranschen om man inte Ă€r alltför haj sjĂ€lv. "Den behöver service", vad ska man göra? Det Ă€r ju inget man kan kolla upp. Bara gilla lĂ€get. Av PH har jag dĂ€remot utmĂ€rkt Ă€rlig service. Ex. lĂ€mnade in min fd Blackbird BB i vĂ„ras, tillverkad 2007, uttagen 2008 (ej 7750). Aldrig servad. Datumet krĂ„nglade, höll inte cosc och gĂ„ngreserven var lite sĂ€mre. Nio Ă„r gammal klocka. En nasare skulle lĂ€tt sagt att den behöver fullservice bla bla bla oavsett hur den sĂ„g ut. PH ringde upp och berĂ€ttade att han kan fixa datumet för en överkomlig peng, att verket sĂ„g bra ut men gĂ„r sĂ„klart inte helt som ny, Ă€r jag inte kinkig kunde jag anvĂ€nda den mĂ„nga Ă„r till. Jag fick alltsĂ„ ett VAL och ett Ă€rligt svar, dĂ€r man med lĂ€tthet skulle kunna fĂ„ mig att ta "big deluxe extra allt plusmeny" utan att jag skulle ifrĂ„gasĂ€tta, men inte gjorde sĂ„. Det gillar jag! Jag valde trots allt fullservice pĂ„ Blackbird BB och ett utmĂ€rkt jobb gjordes. Han har Ă€ven kollat pĂ„ flera av mina gamla UFO:n och bedömt de i bra skick, ingen fullservice gjord dĂ€r dĂ„ det inte behövts trots Ă„ldern och den okĂ€nda historiken pĂ„ dessa, utan en del annat smĂ„fix, kronor etc. En BRA urmakare bedömer klockor efter hur de Ă€r, ser ut och fungerar. Inte efter nĂ„gon fĂ„nigt schema. Olja och urverk pĂ„verkas över Ă„ren av mycket saker, temp, anvĂ€ndning, icke-anvĂ€ndning (det farligaste, se samma sak pĂ„ vintage-bilar) m.m. Alla gamla klockor har haft och levt olika liv och dĂ€rmed Ă€r alla mer eller mindre unika. SĂ„ helt enkelt: Viktigast av allt: Ha en bra, kunnig och Ă€rlig urmakare.Klart man ska göra reklam för dom som gör ett bra jobb sant vad gĂ€ller icke-certifierade urmakare, tĂ€nkte jag inte pĂ„. Har flyttat till GĂ€vle för studier, inga roliga klockbutiker hĂ€r att vĂ€nda sig till och okunnig personal tyvĂ€rr. Langade ivĂ€g ett bud pĂ„ klockan nu sĂ„ fĂ„r se hur det gĂ„r
Det Àr sant, onödigt att chansa och köra pÄ ytterligare Är..servicen blir ju inte billigare och klockan blir trÄkigare att anvÀnda sÄ finns vÀl inget positivt i att gÄ över intervallet men ibland Àr det bra att veta vad verket gÄr förNej det Àr nog mindre egentligen men jag kom aldrig loss. Den Àr hÄrt anvÀnd sÄ huvuddel skrivbord Àr först nu. Men tÀnk pÄ gummi som torkar, oljor som blir gamla mm. Spelar nog ingen större roll hur du anvÀnder klockan. För mig var det inte tidshÄllning som blev ett problem utan gÄngreserv
Nu kommer reklam igen, men Ă€r man vĂ€rd det sĂ„. Klockmaster Globen har egna certade urmakare, tvĂ„ stycken tror jag. Har haft en del kontakt med PH, den ena av dem. Han Ă€r extremt duktig och ĂRLIG. Den andra Ă€r sĂ€kert lika bra, men han har jag aldrig pratat med. Som konsument Ă€r man HELT utelĂ€mnad, precis som i bilbranschen om man inte Ă€r alltför haj sjĂ€lv. "Den behöver service", vad ska man göra? Det Ă€r ju inget man kan kolla upp. Bara gilla lĂ€get. Av PH har jag dĂ€remot utmĂ€rkt Ă€rlig service. Ex. lĂ€mnade in min fd Blackbird BB i vĂ„ras, tillverkad 2007, uttagen 2008 (ej 7750). Aldrig servad. Datumet krĂ„nglade, höll inte cosc och gĂ„ngreserven var lite sĂ€mre. Nio Ă„r gammal klocka. En nasare skulle lĂ€tt sagt att den behöver fullservice bla bla bla oavsett hur den sĂ„g ut. PH ringde upp och berĂ€ttade att han kan fixa datumet för en överkomlig peng, att verket sĂ„g bra ut men gĂ„r sĂ„klart inte helt som ny, Ă€r jag inte kinkig kunde jag anvĂ€nda den mĂ„nga Ă„r till. Jag fick alltsĂ„ ett VAL och ett Ă€rligt svar, dĂ€r man med lĂ€tthet skulle kunna fĂ„ mig att ta "big deluxe extra allt plusmeny" utan att jag skulle ifrĂ„gasĂ€tta, men inte gjorde sĂ„. Det gillar jag! Jag valde trots allt fullservice pĂ„ Blackbird BB och ett utmĂ€rkt jobb gjordes. Han har Ă€ven kollat pĂ„ flera av mina gamla UFO:n och bedömt de i bra skick, ingen fullservice gjord dĂ€r dĂ„ det inte behövts trots Ă„ldern och den okĂ€nda historiken pĂ„ dessa, utan en del annat smĂ„fix, kronor etc. En BRA urmakare bedömer klockor efter hur de Ă€r, ser ut och fungerar. Inte efter nĂ„gon fĂ„nigt schema. Olja och urverk pĂ„verkas över Ă„ren av mycket saker, temp, anvĂ€ndning, icke-anvĂ€ndning (det farligaste, se samma sak pĂ„ vintage-bilar) m.m. Alla gamla klockor har haft och levt olika liv och dĂ€rmed Ă€r alla mer eller mindre unika. SĂ„ helt enkelt: Viktigast av allt: Ha en bra, kunnig och Ă€rlig urmakare.
LikasÄ Erikson, men de har tyvÀrr ingen certad urmakare in-house utan skickar ivÀg som nÀstan alla ADs gör. Men man fÄr alltid Àrlig trevlig service, bra priser, och de kan fixa saker som batteribyten, justeringar, ruckningar, vÀrderingar, bestÀllningar, putsningar m.m. sjÀlva och snabbt med finess.
Jag försöker göra 50/50 mellan dessa affÀrer. Klockbranschen Àr vÀl inte den lÀttaste i dessa iphone-tider, och bÄda dessa behöver bevaras och finnas kvar för evigt, sÄ att klocknördar som oss kan fortsÀtta fÄ personlig service av den gamla skolan.
Tack!Byttes till brun för ett Är sedan cirkus.
Ja, eller forumsponsorn Erikson. Vi mÄste gynna alla grymma ADs. Jag var just inne en svÀng pÄ Erikson och handlade lite bestÀllda smÄtillbehör och annat. Som vanligt kul och trevligt! Tack @ERIKSON URHANDEL !Bra inlÀgg intressant lÀsning för en som inte Àr den mest insatta och har en stram studentbudget. Körde tidigare pÄ automatiskt och köpte dÄ en i mint condition för att slippa nojja, nu kör jag superquartz men lÀngtan efter att fÄ skruva pÄ kronan börjar smyga sig tillbaka och det Àr dags att ta till sig alla jÀgarknep för att inte köpa grisen i sÀcken. Tack ska du ha, ska vÀnda mig till globen nÀsta gÄng det Àr dags!
Hej! jag tog bilden frÄn google!Den dÀr ser ju ut som min, men dÄ Àr den Àldre ÀndÄ, 40-tal. Var kom bilden ifrÄn? BÀttre bilder finns lÀngre tillbaka i den hÀr trÄden.
HÀr har du tre vintage att snöa in pÄ. Fr.v: Chronomat 808, Chronomat 769 och dubbelkronograf 181.Hej! jag tog bilden frÄn google!
Dom Àr snygga som fan men hittar inga till salu
HÀr har du tre vintage att snöa in pÄ. Fr.v: Chronomat 808, Chronomat 769 och dubbelkronograf 181.
Bilden kom hÀrifrÄn:Hej! jag tog bilden frÄn google!
Dom Àr snygga som fan men hittar inga till salu
Vart Àr resten av bilderna @Molle ?
SÄ jÀkla hÀrlig! MumskejrÄ.
JÀvlar vad cool man kÀnner sig med denna. 45mm rÄstyrka. Stencil-trycksfonten pÄ siffrorna gör att det kÀnns som att ha en ask patroner pÄ armen.
Och bandet, militÀr-gummit, mycket skönt, ruskigt snyggt och med kanonlÄs.
Lite bilder:
kejrÄ.
JÀvlar vad cool man kÀnner sig med denna. 45mm rÄstyrka. Stencil-trycksfonten pÄ siffrorna gör att det kÀnns som att ha en ask patroner pÄ armen.
Och bandet, militÀr-gummit, mycket skönt, ruskigt snyggt och med kanonlÄs.
Lite bilder:
Man mÄste ju ha en Breitling. Minst. Finns det nÄgot som heter keeper?SÄ jÀkla grym klocka. Fin struktur pÄ tavlan och det dÀr bandet vill man ju ha.
Bli det en keeper tror du?
Man mÄste ju ha en Breitling. Minst. Finns det nÄgot som heter keeper?
Man mÄste ju ha en Breitling. Minst. Finns det nÄgot som heter keeper?
NÀr vi tröttnar sÄ kan vi byta med varandra, perfekt.Man mÄste ju ha en Breitling. Minst. Finns det nÄgot som heter keeper?