• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Är en SoH 42 mm, Huke sĂ„klart, pratade med dem om att sĂ€tta pĂ„ en LĂ€derrem, efter otrevlogt bemötande spottade hon i lassan ur sig att "20mm ska passa pĂ„ den modellen" har sedan gĂ„tt pĂ„ denna information nĂ€r jag bestĂ€llde :/

De har rört ihop det lite...
Det Àr 22mm mellan luggarna, dÀremot Àr spÀnnet 20mm i orginal pÄ SOH 42

Ingen som rÄkar ha en Avenger Skyland A13380 till salu? Efter att jag sÄlde min StÄlfisk till Richie sÄ kom behovet av en sport-Breitling snabbt tillbaka... PM:a gÀrna om ni gÄr i bytestankar :)

Ingen som rÄkar ha en Avenger Skyland A13380 till salu? Efter att jag sÄlde min StÄlfisk till Richie sÄ kom behovet av en sport-Breitling snabbt tillbaka... PM:a gÀrna om ni gÄr i bytestankar :)

Vill bara sĂ€ga att Avenger Skyland Ă€r en mĂ€ktig beater. Men gillar man Nato Ă€r det inte den modellen som gĂ€ller. Blir tokigt och alldeles för hög. Zulu gĂ„r inte alls dĂ„ bandstiftet sitter nĂ€ra boetten. Men min Avenger Skyland Ă€r min enda keeper...[emoji111]

Har för mig Gripenbro hade en Skyland till salu innan! :)

Edit: Hittar inte den pÄ hemsidan lÀngre men annonsen pÄ blocket ligger kvar iaf!
http://www.blocket.se/goteborg/Breitling_56228914.htm?sa=1
Tack Richie, men Gripenbros ligger nu som sĂ„ld. Annars hade jag huggit direkt. Även FineTime har sitt ex on hold. Hittar inga intressanta objekt just nu pĂ„ nĂ€tet :( Finns nĂ„gra Blacksteel dĂ€r ute, men dom ser lite nötta ut och jag misstĂ€nker att PVD belĂ€ggningen lĂ€tt skavs av - har sjĂ€lv jobbat en del med ytbelĂ€ggningar och det Ă€r pĂ„ intet sĂ€tt onötbart. FĂ„r bida min tid tills nĂ„got dyker upp...

Ytterligare en nyhet. Breitling Transocean Chronograph "Midnight-Blue" Limited Edition 2000 Pcs.
IMG_4638.jpg

Bilden lÀnkad frÄn Andreas Alles
Grym!

Jag sÄlde min Seawolf Ti i somras men saknar helt klart ett yngre Breitlingur nu nÀr jag kollar pÄ alla era bilder :-(

Tack Richie, men Gripenbros ligger nu som sĂ„ld. Annars hade jag huggit direkt. Även FineTime har sitt ex on hold. Hittar inga intressanta objekt just nu pĂ„ nĂ€tet :( Finns nĂ„gra Blacksteel dĂ€r ute, men dom ser lite nötta ut och jag misstĂ€nker att PVD belĂ€ggningen lĂ€tt skavs av - har sjĂ€lv jobbat en del med ytbelĂ€ggningar och det Ă€r pĂ„ intet sĂ€tt onötbart. FĂ„r bida min tid tills nĂ„got dyker upp...

Aha, trist :(
Blacksteel Àr ballt! men som du sÀger skavs det nog lÀtt av tyvÀrr..

http://www.breitling.com/en/models/...ail&utm_campaign=galactic-44&utm_content=text

Breitling brukar inte vara sÄ snabba med att meddela i sina nyhetsbrev nÀr nya modeller gör intrÀde. Denna hade jag dock inte sett tidigare. Galactic 44

Jag vet inte vad jag tycker... Borde satsa hĂ„rdare pĂ„ inhouse och att skala ner stl. Är inte alltför glad i dagkomplikation pĂ„ en sĂ„dan hĂ€r ruggad look. Dock gillar jag att raidersen Ă€r kortade och jag tycker nog att kronskydden Ă€r lite balla.

http://www.breitling.com/en/models/...ail&utm_campaign=galactic-44&utm_content=text

Breitling brukar inte vara sÄ snabba med att meddela i sina nyhetsbrev nÀr nya modeller gör intrÀde. Denna hade jag dock inte sett tidigare. Galactic 44

Jag vet inte vad jag tycker... Borde satsa hĂ„rdare pĂ„ inhouse och att skala ner stl. Är inte alltför glad i dagkomplikation pĂ„ en sĂ„dan hĂ€r ruggad look. Dock gillar jag att raidersen Ă€r kortade och jag tycker nog att kronskydden Ă€r lite balla.

Mums !! Det dÀr Àr ju den nya Headwind!! Dubbeltumme upp frÄn mig :)

Snyggt! Jag som tittat runt efter Headwinden ett tag...

Efter RicVins magiska post hÀromdan sÄ gick betalningen nyss ivÀg pÄ en Avenger Skyland! :happyhappy: Kommer pÄ skinnband med viklÄs vilket Àr perfekt för det drog ner priset samtidigt som det kan vara kul med lÀder som komplement. Planen Àr nÀmligen att bestÀlla ett SOH meshband och klÀmma dit - hur hÄrt kommer det att bli pÄ en skala? :blackalien:

Efter RicVins magiska post hÀromdan sÄ gick betalningen nyss ivÀg pÄ en Avenger Skyland! :happyhappy: Kommer pÄ skinnband med viklÄs vilket Àr perfekt för det drog ner priset samtidigt som det kan vara kul med lÀder som komplement. Planen Àr nÀmligen att bestÀlla ett SOH meshband och klÀmma dit - hur hÄrt kommer det att bli pÄ en skala? :blackalien:

Jag vill varna för att mesh inte Àr sÄ snyggt pÄ avenger. Jag har testat mitt Breitling original mesh frÄn transocean och det sÄg inte sÄ bra ut. Jag ska se i datorn senare om jag hittar bild pÄ det. Har sÄlt transocean sÄ kan inte ta nya bilder. Bara sÄ du vet...

Men grattis till en nya grym dinka! [emoji106]

Jag vill varna för att mesh inte Àr sÄ snyggt pÄ avenger. Jag har testat mitt Breitling original mesh frÄn transocean och det sÄg inte sÄ bra ut. Jag ska se i datorn senare om jag hittar bild pÄ det. Har sÄlt transocean sÄ kan inte ta nya bilder. Bara sÄ du vet...
Är det sant!! :eek: Jag har kollat lite bilder pĂ„ nĂ€tet och tycker det ser grymt ut. Vore superschysst om du kunde posta lite bilder ifall du hittar dom. Alltid svĂ„rt stt veta i förvĂ€g hur det ska bli. Jag gillade aldrig Professional II bandet pĂ„ min Steelfish (samma dimensioner som Avengern), sĂ„ det kĂ€ndes inte som ett alternativ för mig. Worst case sĂ„ fĂ„r det bli att flippa mellan lĂ€derbandet och ett gummi med push button som ju Ă€r sjukt skönt att bĂ€ra. Hade dock sett fram emot ett metallband pĂ„ Avengern. Vi fĂ„r se hur det blir...

Det kan ocksĂ„ vara sĂ„ att smaken Ă€r som baken... Kan du inte testa i butik innan du handlar? Jag ska leta bilder sĂ„ fort jag kan. Är pĂ„ resande fot...
Testa Àr ju sjÀlvklart det bÀsta. MÄste bara fÄ hem klockan och sen hitta en butik som har 22mm Breitling mesh pÄ lager. Men Transocean kanske har 22 mm, annars Àr det vÀl bara SOH chrono 44 som har det mÄttet...

Testa Àr ju sjÀlvklart det bÀsta. MÄste bara fÄ hem klockan och sen hitta en butik som har 22mm Breitling mesh pÄ lager. Men Transocean kanske har 22 mm, annars Àr det vÀl bara SOH chrono 44 som har det mÄttet...

Inte bara kanske. Den har det. Har ju trots allt Àgt den och testat. Kom Àven pÄ att jag postat den enda bilden jag har pÄ min Avenger (pÄ mesh) hÀr pÄ forumet. Jag letade upp den och hÀr kommer den... [emoji12]

ImageUploadedByTapatalk1415375266.690907.jpg

Stop stopp stanna, vi fÄr bryta hÀr...
Inte mesh pÄ den, blir inget vidare... :stop:

Grym klocka dock :happyhappy:

Tillbaka
Topp