Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
JÀklar vad dem hittar pÄ, flera sköna fÀrgkombinationerà maj gadd!
NÄtt sÄ Ä maj gadd
Grymt inlĂ€gg och stringent Breitling-hoardande!Det sjuka Ă€r att jag drog pĂ„ lĂ€nken igĂ„r för att sĂ€tta upp klockan för försĂ€ljning. Jag mĂ„ste ju egentligen tömma lite. Men det gĂ„r bara inte. Hade glömt hur cool den var pĂ„ lĂ€nken. Kan inte sĂ€lja den. Jag kan inte f#n inte sĂ€lja nĂ„gon bratte jag har. Försökte med den röda förra mĂ„naden â Ă„ngrade mig. Vad ska jag sĂ€lja? Alla Ă€r modeller jag vill ha ju... VĂ€rdens i-landsproblem. Men jag kan inte sitta pĂ„ sĂ„ mĂ„nga brattar Ă€ven om de inte kostar sĂ„ mycket per styck. Eller kan jag?
HÀr kommer en förklaring till varför gÀnget INTE gÄr att sÀlja:
Colt A17035 1995. Kan absolut inte sÀljas. Min första bratte jag Àgt i nu 18-19 Är.
Aerospace F75362 2002. Den perfekta beatern som jag Àr noll rÀdd om. à ker pÄ om jag ska göra livsfarliga saker. Inte ens vÀrd att sÀlja, för lite pengar och en alldeles för bra klocka.
Aerospace E79362 2006 En tavla som jag aldrig kan sourca fram igen. Extremt bekvÀm och snygg. Kommer Ängra mig minuten efter paketet gÄr ivÀg. Fick den löjligt billigt och skulle sÀkert t.o.m. tjÀna en slant, men det spelar ingen roll. Den stannar.
Chronomat 81950 1984. Perfekt indexpatina. GÄr inte att sÀlja. Kommer aldrig hitta lika fina gula index igen.
Chronomat 81950 1984 nummer 349. GĂ„r inte att sĂ€lja pga det tidiga serienumret. Jag Ă€r en sucker pĂ„ serienummer. Ăven coolt spruckna index och sjĂ€l.
Chronomat 81950 AOPA 1984 nummer 425. GÄr inte att sÀlja, en graal jag letat flera Är. Dessutom betalar bara en nörd lika myket som jag gjorde för denna raritet.
Chronomat A13048 Yachting 93/94. Den absolut ballaste fuktskadade(?) patinan jag sett. Helt blekt gul visare + regattamÀtare nÀr de egentligen ska vara röda. Priceless. Kan dÀrmed inte sÀljas.
Supercocean Steelfish A17360 42mm 2005. En favorit i perfekt skick. Mycket bekvÀm och supertÀt. Perfekt sommarbeater, kan inte matchas och kan inte sÀljas.
Superocean Pro A17345 gul tavla 99/00. Cool, kan inte sÀlja, iallafall inte Ànnu. Kronan ÀndÄ lös och ligger pÄ min projekt/fixa-hög.
Chronomat A13050.1 Red Arrows. Perfekt skick som ny nÀstan. Servad och har bÀst vÀrden i timegraphern av alla mina klockor. Fick den dessutom för ett pris jag aldrig kommer att hitta igen. Borstad bezel. För unik och ball att sÀljas. Den sjÀlvklara partybratten.
Blackbird A13353 "bluebird" 2003. Har alltid varit en favoritreferens. Kan bara inte sÀlja denna. Toppskick och fullset, svÄrt att hitta en lika fin för samma peng.
Chronomat 81950 1984 18K NOS. Helt orörd med originalbandet och spÀnne, Àven de oanvÀnda sÄklart. Kronjuvel. GÄr inte att sÀlja eller att köpa om under denna livstid.
Gammelvintage-hörnan...
Chronomat 808 1967 (om jag minns rÀtt pÄ Ärtal just nu, nÄnstans dÀr). Ett samlarobjekt. Given del av chronomat-samlingen. Nyservad.
Chronomat 769. 1943/44. Helt utesluten att sÀljas. Helt orörd och opolerad. Megararitet dÄ den har Fab. suisse-tavla vilket bara de absolut första har. Sedan stod det swiss made. Urverket gÄr ej. Ligger i fixahögen.
"Chronograph" 181 1947 eller 48, minns ej exakt nu. Mitt minne bra men kort. För cool för att sÀljas. GÄr kanonbra i sitt gamla Venus 170.
Ingen av mina brattar Ă€r helt enkelt sĂ€ljbara utan att jag kommer att Ă„ngra mig enormt. Möjligen den gula som Ă€r stencool men skulle kunna tĂ€nka mig att vara utan den. Behöver dock fixas först. Ni förstĂ„r problemet för en samlare / hamster. Alla klockor har nĂ„got unikt för mig. Principen en in â en ut funkar inte. Jag funderar pĂ„ att köpa mig en gul Frecce, och sen lĂ€gga ner hela skiten helt och hĂ„llet. Sluta spana. Sluta bry mig. GĂ„ och terrorisera nĂ„got annat mĂ€rke eller nĂ„got....
Bit ihop! Spara alla, vĂ€nta tvĂ„ Ă„r o köp igen. Det finns inget att göra sig av med. Inte ens för att finansiera annat inom samma mnĂ€rke.Det sjuka Ă€r att jag drog pĂ„ lĂ€nken igĂ„r för att sĂ€tta upp klockan för försĂ€ljning. Jag mĂ„ste ju egentligen tömma lite. Men det gĂ„r bara inte. Hade glömt hur cool den var pĂ„ lĂ€nken. Kan inte sĂ€lja den. Jag kan inte f#n inte sĂ€lja nĂ„gon bratte jag har. Försökte med den röda förra mĂ„naden â Ă„ngrade mig. Vad ska jag sĂ€lja? Alla Ă€r modeller jag vill ha ju... VĂ€rdens i-landsproblem. Men jag kan inte sitta pĂ„ sĂ„ mĂ„nga brattar Ă€ven om de inte kostar sĂ„ mycket per styck. Eller kan jag?
Colt A17035 1995. Kan absolut inte sÀljas. Min första bratte jag Àgt i nu 18-19 Är.
Aerospace F75362 2002. Den perfekta beatern som jag Àr noll rÀdd om. à ker pÄ om jag ska göra livsfarliga saker. Inte ens vÀrd att sÀlja, för lite pengar och en alldeles för bra klocka.
Aerospace E79362 2006 En tavla som jag aldrig kan sourca fram igen. Extremt bekvÀm och snygg. Kommer Ängra mig minuten efter paketet gÄr ivÀg. Fick den löjligt billigt och skulle sÀkert t.o.m. tjÀna en slant, men det spelar ingen roll. Den stannar.
Chronomat 81950 1984. Perfekt indexpatina. GÄr inte att sÀlja. Kommer aldrig hitta lika fina gula index igen.
Chronomat 81950 1984 nummer 349. GĂ„r inte att sĂ€lja pga det tidiga serienumret. Jag Ă€r en sucker pĂ„ serienummer. Ăven coolt spruckna index och sjĂ€l.
Chronomat 81950 AOPA 1984 nummer 425. GÄr inte att sÀlja, en graal jag letat flera Är. Dessutom betalar bara en nörd lika myket som jag gjorde för denna raritet.
Chronomat A13048 Yachting 93/94. Den absolut ballaste fuktskadade(?) patinan jag sett. Helt blekt gul visare + regattamÀtare nÀr de egentligen ska vara röda. Priceless. Kan dÀrmed inte sÀljas.
Supercocean Steelfish A17360 42mm 2005. En favorit i perfekt skick. Mycket bekvÀm och supertÀt. Perfekt sommarbeater, kan inte matchas och kan inte sÀljas.
Superocean Pro A17345 gul tavla 99/00. Cool, kan inte sÀlja, iallafall inte Ànnu. Kronan ÀndÄ lös och ligger pÄ min projekt/fixa-hög.
Chronomat A13050.1 Red Arrows. Perfekt skick som ny nÀstan. Servad och har bÀst vÀrden i timegraphern av alla mina klockor. Fick den dessutom för ett pris jag aldrig kommer att hitta igen. Borstad bezel. För unik och ball att sÀljas. Den sjÀlvklara partybratten.
Blackbird A13353 "bluebird" 2003. Har alltid varit en favoritreferens. Kan bara inte sÀlja denna. Toppskick och fullset, svÄrt att hitta en lika fin för samma peng.
Chronomat 81950 1984 18K NOS. Helt orörd med originalbandet och spÀnne, Àven de oanvÀnda sÄklart. Kronjuvel. GÄr inte att sÀlja eller att köpa om under denna livstid.
Gammelvintage-hörnan...
Chronomat 808 1967 (om jag minns rÀtt pÄ Ärtal just nu, nÄnstans dÀr). Ett samlarobjekt. Given del av chronomat-samlingen. Nyservad.
Chronomat 769. 1943/44. Helt utesluten att sÀljas. Helt orörd och opolerad. Megararitet dÄ den har Fab. suisse-tavla vilket bara de absolut första har. Sedan stod det swiss made. Urverket gÄr ej. Ligger i fixahögen.
"Chronograph" 181 1947 eller 48, minns ej exakt nu. Mitt minne bra men kort. För cool för att sÀljas. GÄr kanonbra i sitt gamla Venus 170.
Ingen av mina brattar Ă€r helt enkelt sĂ€ljbara utan att jag kommer att Ă„ngra mig enormt. Möjligen den gula som Ă€r stencool men skulle kunna tĂ€nka mig att vara utan den. Behöver dock fixas först. Ni förstĂ„r problemet för en samlare / hamster. Alla klockor har nĂ„got unikt för mig. Principen en in â en ut funkar inte. Jag funderar pĂ„ att köpa mig en gul Frecce, och sen lĂ€gga ner hela skiten helt och hĂ„llet. Sluta spana. Sluta bry mig. GĂ„ och terrorisera nĂ„got annat mĂ€rke eller nĂ„got....
En av fÄ klockor som faktiskt blir lika snygg pÄ bild som i verkligheten. Jag tror det beror pÄ de fina kanterna och fasningarna som ger fina ljusspel och kontraster...
Det sjuka Ă€r att jag drog pĂ„ lĂ€nken igĂ„r för att sĂ€tta upp klockan för försĂ€ljning. Jag mĂ„ste ju egentligen tömma lite. Men det gĂ„r bara inte. Hade glömt hur cool den var pĂ„ lĂ€nken. Kan inte sĂ€lja den. Jag kan inte f#n inte sĂ€lja nĂ„gon bratte jag har. Försökte med den röda förra mĂ„naden â Ă„ngrade mig. Vad ska jag sĂ€lja? Alla Ă€r modeller jag vill ha ju... VĂ€rdens i-landsproblem. Men jag kan inte sitta pĂ„ sĂ„ mĂ„nga brattar Ă€ven om de inte kostar sĂ„ mycket per styck. Eller kan jag?
Gammelvintage-hörnan...
Den Àr stenhÄrdColt Chronograph Blacksteel
Ăr jag inte coolast i GBG med denna kombon sĂ„ Ă€r det fan kört.
Fin! Se till att behÄll den dÄ det var din första riktiga.
Vi fÄr se alldeles för lite av din nya Bratte i denna trÄd tycker jagDen Àr stenhÄrd
GrĂ€slig kronaHittade just denna som jag totalt missat och kĂ€nde direkt ett vĂ€ldigt stort HA-behov... Ăr/Var denna klocka exlusivt för USA marknaden? Den verkar bara gĂ„ att hitta pĂ„ andra sidan.
Ref. M23370D4/BB81-221S
Ja det mÄste jag faktiskt hÄlla med om, det ser nÀstan ut som att den Àr utskruvad pÄ bilden den sticker ut lite vÀl mycket.GrÀslig krona
Bortsett frÄn kronan och Àven eventuellt pushknapparna sÄ Àr den riktigt frÀsch!Ja det mÄste jag faktiskt hÄlla med om, det ser nÀstan ut som att den Àr utskruvad pÄ bilden den sticker ut lite vÀl mycket.
Jag Àr dock ett stort fan av fÀrgkombon dÄ jag verkligen gillar svart och gÀrna lite lagomt rött till.
NÄgon som vet mer om denna klocka i denna fÀrgkomination, den verkar inta gÄ att köpa idag iaf, inte enligt breitling.com
StÄr det nÄgon ref pÄ bakboetten? Det hjÀlper.
Jag vill inte svÀra pÄ nÄgot, bu eller bÀ, det fanns mycket liknande pÄ 40/50-tal.
Testa att lÀgga upp den i vintagedelen pÄ breitlingsource ocksÄ. DÀr finns de bÀsta pÄ sÄnt hÀr, Àven om hela deras forum verkar ha halvdött lite sista tiden.
Shark Àr som om Chronomat och Colt vÀnsterprasslade pÄ en firmafest. Sju mÄnader senare föddes Shark för tidigt. Men jag gillar den.
Den ser ut att vara i riktigt fint skick. HĂ€rligt att ha kvar en klocka sĂ„ lĂ€nge som enda Ă€gare, rĂ€tt ovanligt i denna trĂ„d tror jag. Jag har en gammal Colt frĂ„n 1995 som jag Ă€gt sedan 97/98. Ăven om Shark saknar raiders och jag gillar raiders, sĂ„ gillar jag att den saknar raider (sjuk mening men jag fattar iallafall vad jag menar). Det gör den hĂ€ftig och unik mot de liknande modellerna.
Den ser ut att vara i riktigt fint skick. HĂ€rligt att ha kvar en klocka sĂ„ lĂ€nge som enda Ă€gare, rĂ€tt ovanligt i denna trĂ„d tror jag. Jag har en gammal Colt frĂ„n 1995 som jag Ă€gt sedan 97/98. Ăven om Shark saknar raiders och jag gillar raiders, sĂ„ gillar jag att den saknar raider (sjuk mening men jag fattar iallafall vad jag menar). Det gör den hĂ€ftig och unik mot de liknande modellerna.
Vi alla vet att gult Àr fultYachting Àr fredagsklockan. Notera den (nÀstan) ursprungliga orangeröda fÀrgen under plasten pÄ regattarÀknaren jÀmfört med det hÀrligt solblekta gula. Det Àr patina som inte kommer i nÄgon fÄnig ugn, utan av Äratal av utsatthet för elementen...
Hell. No.Vi alla vet att gult Àr fult