Lite osÀker faktiskt. Dom kan nog ha nÄgra ocean racer i brunt kvar.. vet dock inte om dom fortf producerar brunt dock.Hur var det @Oli? Finns bruna gummin fortfarande?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Lite osÀker faktiskt. Dom kan nog ha nÄgra ocean racer i brunt kvar.. vet dock inte om dom fortf producerar brunt dock.Hur var det @Oli? Finns bruna gummin fortfarande?
Lite osÀker faktiskt. Dom kan nog ha nÄgra ocean racer i brunt kvar.. vet dock inte om dom fortf producerar brunt dock.
SjÀlvklart, 22-20. Kollar upp det vid tillfÀlleHojta till om du snubblar pÄ nÄgot till viklÄset Àr du snÀll. 22mm
SjÀlvklart, 22-20. Kollar upp det vid tillfÀlle
SÄ fin, lyckades han fixa till det som det var tÀnkt?Iskall vinterklocka. I nya strutsklÀder och nyligen hemma igen efter via lite utomordentlig fix av boettmakare Tony via @ERIKSON URHANDEL
Big up!
Yes yes, perfekt. Nu ska denna superkrono anvÀndas pÄ riktigt.SÄ fin, lyckades han fixa till det som det var tÀnkt?
Skoj!Yes yes, perfekt. Nu ska denna superkrono anvÀndas pÄ riktigt.
Yes yes, perfekt. Nu ska denna superkrono anvÀndas pÄ riktigt.
Klockan var perfekt och helt nyservad. Men bandstiftshÄlen var slitna och behövde en boettmakares touch. Nu Àr den sÀker och perfekt. NÀsta projekt: fÄ igÄng 769.Vad var problemet med den?
Bra sammanfattat!DÄ har jag varit med om ett fantastiskt trevligt Event hos MÄrtenssons Ur & Guld i Halmstad den 10:e november. Leif & Birgit Nilsson med familj samt ingifta & sambos hade slutit upp. Vi fick ocksÄ veta att det Àr generationsskifte pÄ gÄng vilket innebÀr att deras dotter Cissi tar över rörelsen sÄ smÄningom. Totalt var vi c:a 50 gÀster dÀr av var c:a 15-20 st frÄn KS, samt representanter ifrÄn Breitling (Andreas), Omega (Claes) och Grand Seiko. Grand Seiko:s ordinarie representant hade problem och kunde inte vara med. Men en medlem hÀr pÄ KS (kommer inte ihÄg namnet trots att jag hÀlsade pÄ honom, alzheimers ) tog över hans del och visade sig vara fantastik kunnig nÀr det gÀller Grand Seiko. Alla tre mÀrkena fanns pÄ plats med ett stort sortiment med klockor. M.a.o det fanns mycket att klÀmma pÄ . Vidare hade vi nöjet att trÀffa en representant ifrÄn Kaplans Auktioner som fick jobba hÄrt med vÀrdering av klockor. Vi blev mycket gÀstvÀnligt serverade flera olika typer mycket goda snittar, efterrÀtt, kakor, vin, champagne, öl mm. Vill rikta ett mycket stort och varmt tack till MÄrtenssons Ur & Guld i Halmstad! Jag vill ocksÄ tacka @yonsson för hans initiativ till detta Event tillsammans med Henrik hos MÄrtenssons Ur & Guld!
För min del skulle jag förutom att delta i eventet ocksÄ hÀmta en nybestÀlld Breitling Chronomat 44 Blacksteel Special Edition. NÄgon kallade den för Bumble-Bee . Liknar den en humla?
Tog med mig lite av butiksinredning igen nÀr jag ÀndÄ var dÀr, som ni ser i bakgrunden.
Vidare har jag kanske pÄ gÄng, en som jag tycker Àr en modern raritet, mer om denna lÀngre fram i sÄ fall, om allt lyckas. HÀr Àr en teaser:
All credit to @yonsson som har tagit bilden.
Kirex
DÄ har jag varit med om ett fantastiskt trevligt Event hos MÄrtenssons Ur & Guld i Halmstad den 10:e november. Leif & Birgit Nilsson med familj samt ingifta & sambos hade slutit upp. Vi fick ocksÄ veta att det Àr generationsskifte pÄ gÄng vilket innebÀr att deras dotter Cissi tar över rörelsen sÄ smÄningom. Totalt var vi c:a 50 gÀster dÀr av var c:a 15-20 st frÄn KS, samt representanter ifrÄn Breitling (Andreas), Omega (Claes) och Grand Seiko. Grand Seiko:s ordinarie representant hade problem och kunde inte vara med. Men en medlem hÀr pÄ KS (kommer inte ihÄg namnet trots att jag hÀlsade pÄ honom, alzheimers ) tog över hans del och visade sig vara fantastik kunnig nÀr det gÀller Grand Seiko. Alla tre mÀrkena fanns pÄ plats med ett stort sortiment med klockor. M.a.o det fanns mycket att klÀmma pÄ . Vidare hade vi nöjet att trÀffa en representant ifrÄn Kaplans Auktioner som fick jobba hÄrt med vÀrdering av klockor. Vi blev mycket gÀstvÀnligt serverade flera olika typer mycket goda snittar, efterrÀtt, kakor, vin, champagne, öl mm. Vill rikta ett mycket stort och varmt tack till MÄrtenssons Ur & Guld i Halmstad! Jag vill ocksÄ tacka @yonsson för hans initiativ till detta Event tillsammans med Henrik hos MÄrtenssons Ur & Guld!
För min del skulle jag förutom att delta i eventet ocksÄ hÀmta en nybestÀlld Breitling Chronomat 44 Blacksteel Special Edition. NÄgon kallade den för Bumble-Bee . Liknar den en humla?
Tog med mig lite av butiksinredning igen nÀr jag ÀndÄ var dÀr, som ni ser i bakgrunden.
Vidare har jag kanske pÄ gÄng, en som jag tycker Àr en modern raritet, mer om denna lÀngre fram i sÄ fall, om allt lyckas. HÀr Àr en teaser:
All credit to @yonsson som har tagit bilden.
Kirex
Bra!!! Riktigt snyggt, men tÀnk hur snygg vÀrldens kanske enda helborstade Colt chrono skulle bli...Gillar man Breitling sÄ borde man gilla polerade ytor. Jag gillar kombinationen av polerat och borstat, kontrasterna.
NÀr jag sÄg den nya Colten för första gÄngen sÄ tyckte jag att kombinationen av borstad lÀnk och bezel samt polerad boett passade ovÀntat bra tillsammans.
Detta Àr alltsÄ pÄ samma sÀtt som @Denke s klocka Àr utformad, tyvÀrr sÄ Àr han pÄ Älderns höst med sviktande synförmÄga och hade inte uppmÀrksammat denna förtrÀffliga kombo. Eftersom Denke Àr lite av en idol för mig sÄ tÀnkte jag att: SÄ dÀr vill ju jag ha!
Med hjÀlp av den gode @JensBP sÄ verkstÀlldes det. Jag gjorde en @Karlsson och skaffade en borstad lÀnk.
Jag tycker att det blev kanon! SÄ hÀr vill jag ha det. LÀnken Àr fortfarande polerad pÄ sidorna för att matcha boetten.
Vad tycks? Bra eller Anus?
Bra!!! Riktigt snyggt, men tÀnk hur snygg vÀrldens kanske enda helborstade Colt chrono skulle bli...
Borstning gjorde den excellente Breitling-certade urmakaren P-H pÄ Klockmaster Globen.
Gillar man Breitling sÄ borde man gilla polerade ytor. Jag gillar kombinationen av polerat och borstat, kontrasterna.
NÀr jag sÄg den nya Colten för första gÄngen sÄ tyckte jag att kombinationen av borstad lÀnk och bezel samt polerad boett passade ovÀntat bra tillsammans.
Detta Àr alltsÄ pÄ samma sÀtt som @Denke s klocka Àr utformad, tyvÀrr sÄ Àr han pÄ Älderns höst med sviktande synförmÄga och hade inte uppmÀrksammat denna förtrÀffliga kombo. Eftersom Denke Àr lite av en idol för mig sÄ tÀnkte jag att: SÄ dÀr vill ju jag ha!
Med hjÀlp av den gode @JensBP sÄ verkstÀlldes det. Jag gjorde en @Karlsson och skaffade en borstad lÀnk.
Jag tycker att det blev kanon! SÄ hÀr vill jag ha det. LÀnken Àr fortfarande polerad pÄ sidorna för att matcha boetten.
Det matchar ju dock inte eftersom ovansidan av boetten inte Ă€r borstad. Jag tycker det Ă€r VĂLDIGT konstigt att man vĂ€ljer att blankpolera den boetten.Gillar man Breitling sĂ„ borde man gilla polerade ytor. Jag gillar kombinationen av polerat och borstat, kontrasterna.
Snyggt! Vad gick det pÄ? Lite sugen blir man allt!Helborstad Àr nog bortrÀknat. @yonsson tycker nog att ovansida bandhorn ska borstas ocksÄ. Jag var inne pÄ det men jag tror att det blir sÄ hÀr. En bastard som man hatar att Àlska. Polerat och borstat huller om buller, Breitling och kvarts! Postas den i en annan trÄd sÄ blir jag förmodligen utesluten frÄn forumet av rent hat.
JAG ĂR SUPERNĂJD!
Det matchar ju dock inte eftersom ovansidan av boetten inte Ă€r borstad. Jag tycker det Ă€r VĂLDIGT konstigt att man vĂ€ljer att blankpolera den boetten.
Blankpolering Àr snyggt pÄ vÀlvda ytor, blankpolerat man bÄda sidorna av en fasning sÄ fÄr det fasningen att upplevas mjuk. Det passar bra till mjuka former som pÄ exempelvis BP FF men pÄ kantiga boetter som pÄ Colten passar det helt enkelt inte att ha bÄda vinklarna blankpolerade. Blacksteelen jag hade var riktigt snygg tack vare att skarpa fasningar kombinerades med borstad finish.
Borsta boetten ocksÄ och Äterkom.
Edit: Vilket "failinlÀgg", en whiskey för sent ser jag att det Àr den gamla Coltboetten med mjukt formade bandhorn.
Snyggt! Vad gick det pÄ? Lite sugen blir man allt!
Bra! Polera inte boetten pÄ ovansidan, kommer inte passa till de formerna.SÄ vad blev din slutgiltiga dom? Bra eller Anus?
Bra! Polera inte boetten pÄ ovansidan, kommer inte passa till de formerna.
De formerna har flertal Breitlings med borstade ovansidor och polerade sidor, bl a Steelfish och Blackbird Big date. Blir hur bra som helst om det görs som Breitling sjÀlva gör det.Bra! Polera inte boetten pÄ ovansidan, kommer inte passa till de formerna.
Bra sammanfattat!
Var det den du hade pÄ armen dÀr?
Som du sÄg sÄ Àlskar jag med Breitlings m gul tavla.
HÀr Àr den Bumblebee jag tÀnker pÄ, alltsÄ en Transformer.