• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Jag Àr pÄ jakt efter Breitling Chronolog för Är 07. Det Àr Äret dÄ Avenger Skyland kom och jag vill lÀsa om den i katalagon helt enkelt. FÄ lite story bakom modellen. NÄgon som vet nÄgon bra site som har den som pdf motsvarande? NÄgon som sitter pÄ den sjÀlv? NÄgon som har nÄgon annan bra text om Avenger Skyland? Allt mottages med stor glÀdje. PMa om ni vet ngt i "Àrendet"...
Har du fÄtt nÄgot? Annars kan jag dra över nÄgra bilder frÄn 08'an...

BreitlingvÀnner!
Jag behöver tips, rÄd och rekommendationer.

Senaste tiden har jag konstigt nog börjat Tröttna pÄ min hÀrliga avenger II gmt och gÄr i sÀljes/bytes-tankar..

20140619_181113.jpg

Àr det för den blÄa fÀrgen kanske?! kommer sÀkert fÄ suget tillbaka i vÄr eller under sommaren.. annars kan man tydligen slÀnga pÄ ett svart zulu sÄ förvandlas den :)

20141005_160719.jpg

Tycker ni att det finns det nÄgot bÀttre i samma prisklass som man bör testa(+/- 5k)?
Jag anvÀnder ofta mina g-shocks vid samma tillfÀllen som breitlingen kan bÀras sÄ den fÄr tyvÀrr ligga i lÄdan ofta.
Tror ocksÄ du kommer att Ängra dig om du flippar den. Samtidigt vet man hur man sjÀlv funkar... Har tankarna vÀl kommit sÄ Àr det antagligen kört :-O
Omega PO kanske, om du gillar stora klockor ?

Har snöat in mig lite pÄ att ge mig sjÀlv en nÄgorlunda billig Breitling i julklapp. Men har sÄdan beslutsÄngest nÀr det gÀller modell... Har kollat lite pÄ dessa tre och Àven en chronomat men skulle vilja veta lite vad ni rekommenderar och skulle ha valt? Tro det lutar mest mot Wings men det kan Àndra sig snabbt...
(Bilderna Àr tagna ifrÄn C24)
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Den d
Har snöat in mig lite pÄ att ge mig sjÀlv en nÄgorlunda billig Breitling i julklapp. Men har sÄdan beslutsÄngest nÀr det gÀller modell... Har kollat lite pÄ dessa tre och Àven en chronomat men skulle vilja veta lite vad ni rekommenderar och skulle ha valt? Tro det lutar mest mot Wings men det kan Àndra sig snabbt...
Den dÀr Transocean panda var ju stentuff. Ta den! :)

Kul med Panda men den kÀnns lite som ett hopplock av alla möjliga Breitlings i sin design. Wings va tuff tyckte jag. Egen som tusan och jag hade aldrig sett den innan

Haha kommer aldrig att kunna vÀlja, alla Àr snygga pÄ sitt sÀtt :/ tycker att wings Àr lite för mörk men det kanske man kan Àndra med ett roligt band?

image.jpg
image.jpg
image.jpg
Tycker den dÀr Transocean Àr grymt lÀcker, har aldrig sett den fÀrgsÀttningen.

Halloj i Breitling-trÄden!

Jag har nu lÀst i kapp 20 sidor, men nu har jag inte mer tÄlamod. Tar resten sen, sÄ ursÀkta om ni har lagt de sista sidorna pÄ att diskutera just det jag frÄgar!

Jag har fastnat för SOH-familjen men har lite storleksnoja. En 42:a Ă€r det sjĂ€lvklara och sansade valet, men kronograferna Ă€r ju vĂ€ldigt fina. TĂ€nkte att jag skulle bli lite seriös och söka upp AD i Östergötland för att prova ut storlek, men dĂ€r gick jag bet! Kalmar, Skövde och Gisslaved Ă€r metropolerna som gĂ€ller? (Bortsett frĂ„n Stockholm förstĂ„s).
Finns det icke-AD butiker ocksÄ? Eller ska jag sluta larva mig och slÄ till pÄ 46, jag har ca 19,5cm handleder... Om jag bara visste att storleken Àr ok sÄ kan jag tÀnka mig att bestÀlla frÄn nÀtet.

Jag har nu lÀst i kapp 20 sidor, men nu har jag inte mer tÄlamod. Tar resten sen, sÄ ursÀkta om ni har lagt de sista sidorna pÄ att diskutera just det jag frÄgar!

Jag har fastnat för SOH-familjen men har lite storleksnoja. En 42:a Ă€r det sjĂ€lvklara och sansade valet, men kronograferna Ă€r ju vĂ€ldigt fina. TĂ€nkte att jag skulle bli lite seriös och söka upp AD i Östergötland för att prova ut storlek, men dĂ€r gick jag bet! Kalmar, Skövde och Gisslaved Ă€r metropolerna som gĂ€ller? (Bortsett frĂ„n Stockholm förstĂ„s).
Finns det icke-AD butiker ocksÄ? Eller ska jag sluta larva mig och slÄ till pÄ 46, jag har ca 19,5cm handleder... Om jag bara visste att storleken Àr ok sÄ kan jag tÀnka mig att bestÀlla frÄn nÀtet.
Mitt rÄd Àr att testa den först, gjorde jag med min SoH, var som du bestÀmd pÄ 46 mm men sen vÀl hos AD kÀndes den för stor. SÄ testa ut dem först!

2000 inlÀgg!

Av varierande kvalité kanske, men vad passar bÀttre Àn att göra det 2000:e i den hÀr trÄden?
SlÀnger in en bild pÄ en passande 2000m dykare. :)
IMAG0965_1.jpg

Grattis och mycket vacker stÄlfisk! Super PRO II lÀnken Àr sÄ jÀkla snygg:)

FĂ„r bli en egen en vacker dag eller en Headwind!:D

Ja, ok! Jag förstÄr ju egentligen att du har rÀtt, Philip!

Fast dÄ Àr frÄgan igen: Finns det andra butiker Àn AD som har Breitling hemma? Jag antar att sÄ inte Àr fallet, jag hittar inget nÀr jag googlar iaf. Stockholm besöker jag ju dÄ och dÄ, inte planerat innan jul iofs...

46an funkar pÄ en 19,5 handled.
Soh46.jpg

46an funkar pÄ en 19,5 handled.
Soh46.jpg

Titta dÀr ja! Jo, om man tittar pÄ bilder ser det ju oftast bra ut. Svesams krono, som han recenserade, ser ju ocksÄ "lagom" ut.

Men jag velar ÀndÄ, den fÄr ju inte kÀnnas för stor heller. Ska vÀl nÀmna att jag Àr pÄ jakt efter min första "dyrare" klocka. Vill ju kunna anvÀnda den i mÄnga sammanhang, Àven med kavaj i mindre officiella sammanhang.

Ja, ok! Jag förstÄr ju egentligen att du har rÀtt, Philip!

Fast dÄ Àr frÄgan igen: Finns det andra butiker Àn AD som har Breitling hemma? Jag antar att sÄ inte Àr fallet, jag hittar inget nÀr jag googlar iaf. Stockholm besöker jag ju dÄ och dÄ, inte planerat innan jul iofs...

SjÀlvklart ska du prova först innan du handlar. Med den investeringen fÄr du helt enkelt planera in en resa. Men bÀst Àr vÀl att ringa först sÄ att de har klockorna inne. Lite snopet annars[emoji4]

Klart du ska ha en chrono :)
HÀr Àr min pÄ 18,5cm handled, sitter som en smÀck!

image.jpg

Klart du ska ha en chrono :)
HÀr Àr min pÄ 18,5cm handled, sitter som en smÀck!

image.jpg

Sjuuuukt snygg klocka, mesh Àr ju bara för snyggt! TÀnkte bestÀlla ett meshband till mig breitling som Àr pÄvÀg. Den har 19mm mellan bandhornen och tÀnkte köpa ifrÄn singular straps, ska jag köpa 18? Nato banden funkar med 20 som jag förstod det?

Den dÀr kronon Àr ju helt underbar! Jag Àr rÀdd att detta inköp, om jag blir pÄkommen av frugan, kommer göra mig till en ofrivillig OWG pÄ obestÀmd tid. SÄ det Àr bÀst att vÀlja klokt! :)

Jag fÄr hÄlla mig tills jag klÀmt pÄ en IRL helt enkelt. Fast jag Àr lite orolig att jag hinner göra nÄgot obetÀnksamt under tiden, som att köpa en Speedy tex...

Med 19,5 cm pipor sÄ borde du ju endast kolla pÄ klockor frÄn 45mm och uppÄt ;) Superavenger kanske? Eller Panerai 47mm... Allvarligt sÄ borde inte 46mm vara nÄgot som helst problem.

Tillbaka
Topp