• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Det blir lÀtt suddigt nÀr man dricker glögg varvat med whiskey sour hela kvÀllen. Magen mÄr sÄdÀr.
God fortsÀttning BreitlingvÀnner!
DSC_0050.JPG

Den Àr fin i ljus tavla! Min hÀlsar frÄn Köpenhamn ;)
8XuOLyG.jpg

HallĂ„ hallĂ„! Har funderat senaste tiden pĂ„ vad nĂ€sta köp ska bli och Breitling har helt plötsligt kĂ€nns som nĂ„got jag bara mĂ„ste testa. Är sugen pĂ„ en Steelfish 44mm men Ă€r orolig över storleken. Jag har en handled pĂ„ ca 17,5. Har nĂ„n av er nĂ„gra handledsskott pĂ„ detta?

HallĂ„ hallĂ„! Har funderat senaste tiden pĂ„ vad nĂ€sta köp ska bli och Breitling har helt plötsligt kĂ€nns som nĂ„got jag bara mĂ„ste testa. Är sugen pĂ„ en Steelfish 44mm men Ă€r orolig över storleken. Jag har en handled pĂ„ ca 17,5. Har nĂ„n av er nĂ„gra handledsskott pĂ„ detta?
Mina handleder mÀter endast 17cm! Du har bild lite lÀngre upp :) jag tycker den sitter perfekt, definitivt inte för stor..
Jag blev överraskad nÀr jag fick min hur "liten" den egentligen Àr, ser mycket större ut pÄ bilder :) dÀremot Àr den ganska hög, tror den mÀter 16-17mm pÄ höjden sÄ den smiter inte under skjortÀrmen sÄ lÀtt ;)

Det Àr bara att köra pÄ. Man vÀnjer sig snabbt, bÄde nÀr det gÀller stort som smÄtt. Jag har klocka som Àr 36mm och sen landar de pÄ 38, 42, 43 och 44 mm och det Àr liksom inga konstigheter.

Mina handleder mÀter endast 17cm! Du har bild lite lÀngre upp :) jag tycker den sitter perfekt, definitivt inte för stor..
Jag blev överraskad nÀr jag fick min hur "liten" den egentligen Àr, ser mycket större ut pÄ bilder :) dÀremot Àr den ganska hög, tror den mÀter 16-17mm pÄ höjden sÄ den smiter inte under skjortÀrmen sÄ lÀtt ;)
Tack för det!
Den ser ju faktiskt vÀldigt bra ut pÄ din handled. Har varit inne pÄ att jaga rÀtt pÄ mellanmodellen som gjordes i 42mm men den Àr svÄrare att fÄ tag pÄ har jag mÀrkt.

Det Àr bara att köra pÄ. Man vÀnjer sig snabbt, bÄde nÀr det gÀller stort som smÄtt. Jag har klocka som Àr 36mm och sen landar de pÄ 38, 42, 43 och 44 mm och det Àr liksom inga konstigheter.
Ja sÄ Àr det vÀl förmodar jag. Har landat mest kring 40-42 och kÀnt att det Àr dÀr jag bör hÄlla mig. Har en Hamilton X-Wind som Àr 44 men den kÀnns vÀldigt stor, dock Àr ju det en kronograf med ganska raka luggar.

Ja sÄ Àr det vÀl förmodar jag. Har landat mest kring 40-42 och kÀnt att det Àr dÀr jag bör hÄlla mig. Har en Hamilton X-Wind som Àr 44 men den kÀnns vÀldigt stor, dock Àr ju det en kronograf med ganska raka luggar.
Hur Ă€r luggarna pĂ„ bratten dĂ„? Är de böjda sĂ„ brukar det bli bra

Du har ju en nyservad till salu hÀr pÄ forumet för 14 papp - ett kap i min mening!

En sÄdan ska inte smita undan utan den ska sitta fullt synlig hela tiden ;)

Jag Àlskar Blacksteel-modellerna, tex Blackbird ltd:

breitling-chronomat-blackbird-blacksteel-limited-edition-watch.jpg

...men det verkar inte finnas nÄn lÀnk i Blacksteel???

Eller, gör det?

NÄgon som sett eller vet en butik i Stockholm som har Transocean Chronograph limiterade modell med blÄ urtavla? AlltsÄ inte 38:an. :)

Har kÀnt och klÀmt pÄ den med svart urtavla och tycker den Àr grymt lÀcker, men Àlskar generellt blÄa urtavlor och kanske sÀrskilt nÄgra av Breitlings.

NÀr jag tÀnker efter sÄ kanske det Àr samma blÄa fÀrg pÄ urtavlan pÄ 38:an som pÄ den limiterade. En sÄn gÄr kanske lÀttare att hitta!

Tillbaka
Topp