• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

PCB

Audemars
image.jpeg
Hej, fÄr man vara med? UthÀmtad för en timme sen:)
JassÄ du knep den:arghh:
Jamen grattis dÄ för fan;)
 
  • Like
Reactions: Eoq

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Marine Nationale, den franska flottan anvÀnde dessa straps som var tillverkade av gamla fallskÀrmsdelar. (NÄgon kan sÀkert fylla i betydligt mer historia hÀr) SÄ du var inte helt ute och cyklade :)
Coolt, passar jÀkligt fint! :) google fÄr bjuda pÄ kvÀllslÀsning. Till nÀsta bratte jag skaffar mig sÄ ska jag försöka fÄ tag pÄ ett sÄnt dÀr.
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Vad skulle ni sÀga Àr bra respektive mindre bra med Aerospace evo? (funktionsmÀssigt och estetiskt) suget efter en sÄdan vÀxer dÄ jag inte kan klocka Àggen pÄ morgonen med min rÄjlex.
 

Oli

Omega
2-Faktor
Vad skulle ni sÀga Àr bra respektive mindre bra med Aerospace evo? (funktionsmÀssigt och estetiskt) suget efter en sÄdan vÀxer dÄ jag inte kan klocka Àggen pÄ morgonen med min rÄjlex.
Det enda jag tycker Ă€r mindre bra pĂ„ aerospace evo Ă€r faktiskt vattentĂ€theten. Listad till 100m men jag personligen litar inte pĂ„ det eftersom kronan inte Ă€r skruvad. :( Å andra sidan gĂ„r det inte att ha en skruvad krona pĂ„ den klockan.
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Det enda jag tycker Ă€r mindre bra pĂ„ aerospace evo Ă€r faktiskt vattentĂ€theten. Listad till 100m men jag personligen litar inte pĂ„ det eftersom kronan inte Ă€r skruvad. :( Å andra sidan gĂ„r det inte att ha en skruvad krona pĂ„ den klockan.
Det tycker jag Àr intressant, för visst vill man kunna bada med klockan om den nu utlovar 100m.. det Àr lite dÀrför jag sÄlde min B-1.a och i sÄfall köper en as. evo. Om den nu skulle slÀppa in vatten sÄ lÀr det vÀl finnas en lÀngre garanti pÄ tÀthetsservice ? Det Àr vÀl olÀmpligt att skruva och dona med kronan under vattnet men annars vill jag kunna anvÀnda den utan att va rÀdd för att den ska paja.
 

Oli

Omega
2-Faktor
Det tycker jag Àr intressant, för visst vill man kunna bada med klockan om den nu utlovar 100m.. det Àr lite dÀrför jag sÄlde min B-1.a och i sÄfall köper en as. evo. Om den nu skulle slÀppa in vatten sÄ lÀr det vÀl finnas en lÀngre garanti pÄ tÀthetsservice ? Det Àr vÀl olÀmpligt att skruva och dona med kronan under vattnet men annars vill jag kunna anvÀnda den utan att va rÀdd för att den ska paja.
NÀ det Àr bara min egna noja för att man ska rÄka komma Ät kronan nÀr man Àr under vatten. Annars Àr den hur schysst som helst.
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
NÀ det Àr bara min egna noja för att man ska rÄka komma Ät kronan nÀr man Àr under vatten. Annars Àr den hur schysst som helst.
Man fÄr simma med försiktighet ;) hade var nice att kunna "lÄsa" kronan. Vad tycker du om att den Àr i titan, vanesak kanske? Jag bÀr normalt stÄl sÄ Àr van vid tyngd runt handleden.
 

HUGGAN

Breitling
Stort gilla pÄ den. För mig en helt okÀnd modell. Har du haft den sen ny ? Det stÄ reveil pÄ tavlan, har den alarm ?
Tack, den har varit i familjen sedan ny köpte den av min far för nÄgra Är sedan. StÀmmer bra, den piper hÀrligt pÄ morgonkvisten!
 
Senast Àndrad:

Cryssarn

Rolex
GÄr i tankarna pÄ en vit A17380
Jag har dock redan tvÄ Tudor dykare, sÄ jag tÀnkte höra vad ni har att sÀga om denna först. Flyger den Àven fast man bor i Stockholm? ;)
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
GÄr i tankarna pÄ en vit A17380
Jag har dock redan tvÄ Tudor dykare, sÄ jag tÀnkte höra vad ni har att sÀga om denna först. Flyger den Àven fast man bor i Stockholm? ;)

Den bÀrs liten i BreitlingmÄtt och Àr en kanonklocka. Trots att den klassades som nÄgon typ av instegsklocka sÄ hÄller den hög kvalité och finish. Jag tycker inte att det kan gÄ fel med den.

Hirsch Paul an der Colt 17380.JPG


Du kommer att bli positivt överraskad. Vad sÀger du @Camo00 ?
 

Cryssarn

Rolex
Den bÀrs liten i BreitlingmÄtt och Àr en kanonklocka. Trots att den klassades som nÄgon typ av instegsklocka sÄ hÄller den hög kvalité och finish. Jag tycker inte att det kan gÄ fel med den.

Hirsch Paul an der Colt 17380.JPG


Du kommer att bli positivt överraskad. Vad sÀger du @Camo00 ?
ja det jag sett sÄ tycker jag den verkar ha bÀttre finish Àn typ SMP 300
 

Cryssarn

Rolex
Med hÀstlÀngder. Den Àr sÄ bra som den kan bli typ. Eller hur @JensBP ?
mÄste göra valet mellan den eller en Speedy reduced. Antingen en till dykare, men nÄgot annat Àn svart tavla som mina resterande klockor har....eller en Speedy Reduced, som lÀgger en kronograf i samlingen men en till svart klocka. Just nu Àr 4 av 6 svarta À...resten Àr silvriga/grÄaktiga
 

Oli

Omega
2-Faktor
mÄste göra valet mellan den eller en Speedy reduced. Antingen en till dykare, men nÄgot annat Àn svart tavla som mina resterande klockor har....eller en Speedy Reduced, som lÀgger en kronograf i samlingen men en till svart klocka. Just nu Àr 4 av 6 svarta À...resten Àr silvriga/grÄaktiga
Hade tagit den bratten alla dagar i veckan.
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
mÄste göra valet mellan den eller en Speedy reduced. Antingen en till dykare, men nÄgot annat Àn svart tavla som mina resterande klockor har....eller en Speedy Reduced, som lÀgger en kronograf i samlingen men en till svart klocka. Just nu Àr 4 av 6 svarta À...resten Àr silvriga/grÄaktiga

Ljusare dykare Àr trevligt och jag tycker att det Àr synd att det inte finns fler av dom.
DSC_1841-01.jpeg
breitling
 
Topp