• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

JensBP

Brattlife
2-Faktor
hehe ,nÀr jag sÄg den pÄ annons tÀnkte jag direkt pÄ dej,,,,grattis!
Tack! :)
IMG_4819.jpg

IMG_4800.jpg
 

PCB

Audemars
KÀnde att jag mÄste posta nÄgot. Har börjat att anvÀnda min beater igen. Fantastisk trÄkig klocka enligt vissa, Quartz :wtf:. Men den klarar 2 000 meters djup. Den har en precision pÄ ner mot 5 sekunder/Är! Jag har bytt batteri i den 2 gÄnger och fÄtt den tryckprovad (dock inte till 2 000 meter ;)). Det Àr all TLC den har fÄtt. Jag kan lÀgga den ifrÄn mig nÄgra dagar och den gÄr ÀndÄ! M.a.o jag gillar denna skarpt.
IMAG1083s.jpg

PS: Naturligtvis har jag ett limiterat exemplar i Blacksteel ocksÄ om nÄgon trodde jag blivit sjuk DS.
du som gillar svartmetall
har du kollat pÄ avenger GMT blacksteel IRL?
sugen som f-n,,men hittar inga IRL bilder pÄ den,och har ingen AD pÄ mÄÄÄnga mils radie heller:oops:
 

kirex

Cartier
du som gillar svartmetall
har du kollat pÄ avenger GMT blacksteel IRL?
sugen som f-n,,men hittar inga IRL bilder pÄ den,och har ingen AD pÄ mÄÄÄnga mils radie heller:oops:
Jag har en:
http://www.breitling.com/en/models/avenger/avenger-blackbird/
som finns vissa likheter med Avenger II GMT. JÀttesnygg klocka. Lite enklare urverk (ETA) men fungerar mycket bra. Generellt Àr blacksteel-klockorna jÀttesnygga tycker jag. SvÀrtan hÄller bra ocksÄ. Jag har stora handleder sÄ jag valde min Blackbird i 48 mm. Avenger II GMT Àr 44 mm och Àr nog mer normalt och klockan blir inte sÄ tung. I kombination med viklÄs och armbandet Diver Pro III eller Military alt. Military Rubber blir den helt perfekt.
 
  • Like
Reactions: PCB

PCB

Audemars
Jag har en:
http://www.breitling.com/en/models/avenger/avenger-blackbird/
som finns vissa likheter med Avenger II GMT. JÀttesnygg klocka. Lite enklare urverk (ETA) men fungerar mycket bra. Generellt Àr blacksteel-klockorna jÀttesnygga tycker jag. SvÀrtan hÄller bra ocksÄ. Jag har stora handleder sÄ jag valde min Blackbird i 48 mm. Avenger II GMT Àr 44 mm och Àr nog mer normalt och klockan blir inte sÄ tung. I kombination med viklÄs och armbandet Diver Pro III eller Military alt. Military Rubber blir den helt perfekt.
varit sugen ett tag pÄ en blacksteel ,gillar verkligen den matta finishen,mÄnga andra pvd-klockor ser ut som de vore lackade svart,men breitlings ger verkligen intrycket att dom Àr gjorda av obehandlat svart stÄl :)
blev sÄ glad nÀr jag sÄg gmt:n,för jag tycker mÄtten pÄ den passar mej,,kikat innan pÄ blackbird 44,men gillar den mindre ,och framförallt tunnare gmt:n,,,,
och sen e jag inget större fan av de patinerade indexarna heller
 

kirex

Cartier
varit sugen ett tag pÄ en blacksteel ,gillar verkligen den matta finishen,mÄnga andra pvd-klockor ser ut som de vore lackade svart,men breitlings ger verkligen intrycket att dom Àr gjorda av obehandlat svart stÄl :)
blev sÄ glad nÀr jag sÄg gmt:n,för jag tycker mÄtten pÄ den passar mej,,kikat innan pÄ blackbird 44,men gillar den mindre ,och framförallt tunnare gmt:n,,,,
och sen e jag inget större fan av de patinerade indexarna heller
Den matta finishen sitter svÀrtan mycket bÀttre pÄ, Àn de med blank finish. HÄller med, den matta Àr snyggare. Sedan Àr designen lite mer retro med lite kantiga ryttare, ocksÄ snyggt!
 
  • Like
Reactions: PCB

PCB

Audemars
Den matta finishen sitter svÀrtan mycket bÀttre pÄ, Àn de med blank finish. HÄller med, den matta Àr snyggare. Sedan Àr designen lite mer retro med lite kantiga ryttare, ocksÄ snyggt!
du har ju postat innan,,,men e det inte dax för en ny gruppbild pÄ de svarta?;)
 

Majkey

Breitling
Har snurrat in mig i Breitling en lÀngre tid.
Funderar pÄ om man ska lyxa till det med en ny. DÄ Àr frÄgan till er om ni kan rekommendera vart man bör köpa den?
 

Majkey

Breitling
Kan nog bli en svÀng dit efter jobbet om de hinns med i veckan annars till helgen :)
Har fastnat för seawolf med svarta tavlan och siffror pÄ lÀnk.
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Hur Àr det med viklÄs till breitlings ''vanliga'' gummi. Det vill sÀga ett gummi med hÄl för ett vanligt spÀnne? Mitt gummi Àr för lÄngt och spÀnnet hamnar pÄ fel stÀlle... :(
 

Harley

Omega
Kan nog bli en svÀng dit efter jobbet om de hinns med i veckan annars till helgen :)
Har fastnat för seawolf med svarta tavlan och siffror pÄ lÀnk.
Har sjÀlv en Seawolf (m gul tavla) & siffror pÄ gummi, kan bara sÀga att det Àr mitt bÀsta klockköp hittills! AnvÀnder den minst 6dgr i veckan pÄ jobb, gymmet, hemma ja allt. Köpte den ny hos AD, rekommenderas.
 
Är det nĂ„gon hĂ€r som har en A13048 ?
Kan ni visa lite bilder och sÀga vad ni tycker om den ?
letar efter en sÄdan att köpa men vill höra vad ni tycker om storleken och hur den kÀnns i armen osv.


Silva
 

Bilagor

  • IMG_3725.JPG
    IMG_3725.JPG
    58.8 KB · Visningar: 34
Topp