• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Cryssarn

Rolex
Ja det Àr ju det kluriga. Hur Àr skicket i övrigt? Men det kÀnns som att de ligger i det omrÄdet. Skick Àr viktigare Àn papper för min del.
Är skicket fint och den gĂ„r som den ska sĂ„ Ă€r det inget överpris i all fall.
Dom sÀger att skicket Àr "fine" och "good" i annonsen och "Great shape" i mailen. StÄr Àven att den har "Light surface scratches. crystal and dial are perfect" i annonsen
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Man fÄr simma med försiktighet ;) hade var nice att kunna "lÄsa" kronan. Vad tycker du om att den Àr i titan, vanesak kanske? Jag bÀr normalt stÄl sÄ Àr van vid tyngd runt handleden.
Kronan har bra packningar och den kan man absolut bada pÄ riktigt med sÄ lÀnge packningarna Àr frÀscha och tÀta. Det dÀr Àr @Oli s nojja. :)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Med hÀstlÀngder. Den Àr sÄ bra som den kan bli typ. Eller hur @JensBP ?
Hmmm. Nyare Omega har ju typ lika hög finish, och skruvade lÀnkar och allt som de lÄg lite efter med förut. Du har ju haft nÄgra. Men du vet ju mitt favoritmÀrke oavsett. ;)
Edit: Iof nu snackades det Reduced och den Àr ju sunk.
Edit2: Eller snackades det SMP300 kanske? Haha hÀnger inte med i svÀngarna.

Röstar ÀndÄ pÄ bratten oavsett. (OvÀntat)
 
Senast Àndrad:

JensBP

Brattlife
2-Faktor
mÄste göra valet mellan den eller en Speedy reduced. Antingen en till dykare, men nÄgot annat Àn svart tavla som mina resterande klockor har....eller en Speedy Reduced, som lÀgger en kronograf i samlingen men en till svart klocka. Just nu Àr 4 av 6 svarta À...resten Àr silvriga/grÄaktiga
Speedy Reduced har rÄtrist kronografmodul, dessutom ser klockan konstig och ful ut jÀmfört med riktiga Speedmaster Pro. Min egen Äsikt. Jag skulle valt mellan Speedy Pro och bratten om det nu var aktuellt. Men smaken Àr som baken. :)
 
  • Like
Reactions: PCB

Cryssarn

Rolex
alltid lite lotteri ,men har du fÄtt bra bilder och inte ser nÄgot uppseendevÀckande pÄ dom,sÄ Àr det nog bara att slÄ till.
service( om det skulle visa sej behövas) Àr ju inga hysteriska summor heller....
med nuvarande kurs sÄ lÄg det visst pÄ 14. försöker ladda upp bilder, men mitt wifi Àr för dÄligt
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
GÄr i tankarna pÄ en vit A17380
Jag har dock redan tvÄ Tudor dykare, sÄ jag tÀnkte höra vad ni har att sÀga om denna först. Flyger den Àven fast man bor i Stockholm? ;)
RÄnice. Har haft tvÄ, visserligen svarta. BÀr ganska smÄtt faktiskt. LÀttflippad nÀr du tröttnar. Jag har tröttnat fort tvÄ ggr om, men det Àr jag det. Billig (relativt).

DÀremot ersatte jag den med en Steelfish 42 som ungefÀr bÀr likadant. Och dÀr ligger Colt i lÀ faktiskt. StÄlfisken gör att jag inte kommer att köpa mig en tredje Colt II. Möjligen en blÄtavlad om nÄgon dyker upp bara för att jag aldrig haft en sÄn och den ser sÄ snygg ut pÄ blÄtt gummi. :)
 

Cryssarn

Rolex
Screenshot_2017-01-25-10-12-25.png
Screenshot_2017-01-25-10-13-01.png
 

PCB

Audemars
Speedy Reduced har rÄtrist kronografmodul, dessutom ser klockan konstig och ful ut jÀmfört med riktiga Speedmaster Pro. Min egen Äsikt. Jag skulle valt mellan Speedy Pro och bratten om det nu var aktuellt. Men smaken Àr som baken. :)
inte riktigt schysst prismÀssigt att jÀmnföra med speedy pro,,men om man ska ha speedy sÄ Àr det helt klart den man ska ha
reduced Àr en bastard .pro e grym.
 

Cryssarn

Rolex
Att fotona inte Àr sÄ skarpa brukar tyda pÄ (dÄlig fotograf?) dÄligt skick pÄ klockan.. sÀljaren kÀnns inte seriös kan jag tycka om du inte fÄr bÀttre foton. Skicket "fine" kan ju betyda vad som helst ;)
sant. tÀnkte mest nu nÀr jag hade sett fel pÄ priset. AffÀren i sig har inte fÄtt sÄ mycket bu eller bÀ. Men ingen har gÄtt till The better business Bureau och klagat Ätminstone
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
sant. tÀnkte mest nu nÀr jag hade sett fel pÄ priset. AffÀren i sig har inte fÄtt sÄ mycket bu eller bÀ. Men ingen har gÄtt till The better business Bureau och klagat Ätminstone
Som tidigare nÀmnt sÄ Àr det nog inga tuffa tider att flippa den om det inte skulle kÀnnas helt rÀtt efter köp :) annars gÄr det ju att polera upp den lite. Tycker modellen Àr frÀsch iaf!
 

Cryssarn

Rolex
I kvÀll bestÀller jag nog. lite orolig dÄ jag i regel inte Àr sÄ super stort Breitling fan. Men jag gillar denna, sÄ hoppas det kÀnns bra nÀr den kommer ocksÄ :)
 
  • Like
Reactions: PCB
Topp