• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

NÄgon som sett eller vet en butik i Stockholm som har Transocean Chronograph limiterade modell med blÄ urtavla? AlltsÄ inte 38:an. :)

Har kÀnt och klÀmt pÄ den med svart urtavla och tycker den Àr grymt lÀcker, men Àlskar generellt blÄa urtavlor och kanske sÀrskilt nÄgra av Breitlings.

Sa nÄgon att blÄtt Àr flott... :)
HĂ„ller med till drygt 100% ;)

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Sa nÄgon att blÄtt Àr flott... :)
HĂ„ller med till drygt 100% ;)

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Man mÄste erkÀnna att man Àr lite sugen pÄ den dÀr modellen ocksÄ haha, grymt fin. Men Àr inte helt hundra pÄ att det Àr samma fÀrg pÄ tavlan? Fast det har jag ju ingen aning om eftersom jag aldrig sett blÄa Transocean tavlan. :)

Hur funkar blÄtt till kostym etc? :)

Det har kommit ngt vitt helvete de senaste dagarna...:-/
image.jpg
Den Àr sÄ jÀvla hÄll kÀften!! Jag vill ocksÄ ha men har inte handleder för den :( dock Àr lillebrorsan bara 3mm mindre och den funkar...eller jag tycker iaf det och dÄ Àr det sÄ :cool: blir en sÄdan snart hoppas jag.

Handuppdraget med 3 dagars gÄngtid, toppen. Och 43 mm, Ànnu bÀttre-tycker jag!
Jag tycker det hade varit sÄ kul, jag lÀngtar efter, en ny chrono frÄn Breitling som Àr max 40mm och har in house. Men visst. Min transocean D&D satt snyggt med sina 43mm men ÀndÄ sÄ grÀmer det mig lite. Ball m handjagat

Den Àr sÄ jÀvla hÄll kÀften!! Jag vill ocksÄ ha men har inte handleder för den :( dock Àr lillebrorsan bara 3mm mindre och den funkar...eller jag tycker iaf det och dÄ Àr det sÄ :cool: blir en sÄdan snart hoppas jag.
Det hÀr Àr nog lillbrorsan.. Avenger Skyland! Perfekt Bratte!!:)

Hej, kanske en lite noobfrÄga med risk för att bli halshuggen. Sitter lite i planerna pÄ att köpa en beggad breitling. Finns det nÄgra speciella tips ni kan ge mig sÄ jag inte gör en dÄlig affÀr, lÀs fÄr tag i en kopia. Vill gÀrna ha tips om uppenbara saker som kan vara fejk, förstÄr sjÀlv att Àr det för billigt Àr det ofta nÄgot fel som med allting, men andra saker.

Over and out
Sir

Hej, kanske en lite noobfrÄga med risk för att bli halshuggen. Sitter lite i planerna pÄ att köpa en beggad breitling. Finns det nÄgra speciella tips ni kan ge mig sÄ jag inte gör en dÄlig affÀr, lÀs fÄr tag i en kopia. Vill gÀrna ha tips om uppenbara saker som kan vara fejk, förstÄr sjÀlv att Àr det för billigt Àr det ofta nÄgot fel som med allting, men andra saker.

Over and out
Sir

Inga frÄgor Àr dumma om de stÀlls före en affÀr! ;)
Det beror nog mest pÄ vilken modell/Ärsmodell Du tÀnker Dig?!
Breitlings frÄn 80-90-tal höll inte samma nivÄ av finish som nu, kÀnns det som, och gamla fejkade chronomater finns det gott om. BestÀm Dig för modell och lÀs pÄ, kolla noga, och/eller köp av en sÀljare Du litar pÄ! VattentÀtt? Köp av AD! :)

Over and out
Sir

Enda sÀttet att bli 100% sÀker Àr genom att öppna upp klockan och titta inuti. Dock knappast nÄgot man gör sjÀlv utan man lÀmnar in den till ett stÀlle som t.ex Kaplans (om du bor i Stockholm) som kan göra ett s.k. Àkthetsintyg. De sysslar med sÄdant hela dagarna, men kostar ju förstÄs en liten slant.

Har faktiskt en gÄng sett en Rolex helt i 18k guld, lÀnk och allt. Men nÀr jag öppnade upp den sÄg jag direkt att det bara var skrÀp inuti, fejk alltsÄ. Ibland Àr de vÀldigt pÄhittiga. :D

Enda sÀttet att bli 100% sÀker Àr genom att öppna upp klockan och titta inuti. Dock knappast nÄgot man gör sjÀlv utan man lÀmnar in den till ett stÀlle som t.ex Kaplans (om du bor i Stockholm) som kan göra ett s.k. Àkthetsintyg. De sysslar med sÄdant hela dagarna, men kostar ju förstÄs en liten slant.

Har faktiskt en gÄng sett en Rolex helt i 18k guld, lÀnk och allt. Men nÀr jag öppnade upp den sÄg jag direkt att det bara var skrÀp inuti, fejk alltsÄ. Ibland Àr de vÀldigt pÄhittiga. :D
Oj, ja fusket har INGA grĂ€nser ibland. Bra tips ang kaplan! Ska kika in det. Är det oftast 100 procent vattentĂ€t att köpa frĂ„n en auktionsfirma? Eller vad Ă€r era erfarenheter?

Over and out
Sir

Lyssna pÄ @camoo !
Ett annat tips Àr att köpa hÀr pÄ forumet av nÄgon med goda referenser.
Finns mycket Breitling i lÄdorna dÀrute och det Àr ofta fina till salu pÄ KS.
Vilken modell Àr du pÄ jakt efter?

Lyssna pÄ @camoo !
Ett annat tips Àr att köpa hÀr pÄ forumet av nÄgon med goda referenser.
Finns mycket Breitling i lÄdorna dÀrute och det Àr ofta fina till salu pÄ KS.
Vilken modell Àr du pÄ jakt efter?
Tack, sĂ„g det inlĂ€gget ocksĂ„. Mycket bra. Är frĂ€mst inne pĂ„ en colt, sĂ„g en fin hĂ€r för ett tag sen i KS sĂ„ nĂ„got i den stilen.

Oj, ja fusket har INGA grĂ€nser ibland. Bra tips ang kaplan! Ska kika in det. Är det oftast 100 procent vattentĂ€t att köpa frĂ„n en auktionsfirma? Eller vad Ă€r era erfarenheter?

Kaplans litar jag absolut pÄ! De Àr Nordens störta auktionshus och jobbar mycket mot försÀkringsföretag etc. Men jag skulle kanske inte lita pÄ alla, sÀrskilt vÀldigt smÄ auktionshus. Det Àr sÄ jag kÀnner iallafall. :)

NÄgon som sitter pÄ breitling i bra skick med papper och box för runt 10, bara pma sÄ kan vi göra affÀr om allt kÀnns rÀtt!

Tillbaka
Topp