• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

JensBP

Brattlife
2-Faktor
mja, tycker just appliceringen av lumen ser fel ut specielllt kl 11,
samt att dottarna inte linjerar med rehautringen

förövrigt ser lÀnken skum ut ,som om varje lÀnkbit Àr lite för rundad pÄ översidan?
Ja den ser helt klart sjukt dÄlig ut klockan 11. SÀmre Àn jag sett pÄ nÄn steelfish, det Àr vÀl bara nya avenger blackbird som brukar hÄlla den dÄliga standarden.
I övrigt ser ju klockan rÀtt polerad ut överlag sÄ svÄrt att avgöra pÄ formen. SÀkert fejk, men oskarpa smÄ bilder pÄ mobilen gör att jag inte vet ut eller in faktiskt. Inget jag skulle petat pÄ frivilligt. Sunk hur som helst.
 

PCB

Audemars
1. Lumepluppar fel, inte bara fyllning.
2. Fel passform pÄ ÀndlÀnkarna.
3. 12:an Àr för stor
4. Datumramen Àr för tjock.
5. Loggan sitter snett.
6. Ser ut som för stor "svans" pÄ de stora siffrorna, speciellt 12:an (klassiskt misstag)
7. Loggan pÄ kronan ser inte okej ut, borde inte gÄ ut till kanten.

Med mera...
ser inte varje lÀnkbit skum ut med?
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Ja den ser helt klart sjukt dÄlig ut klockan 11. SÀmre Àn jag sett pÄ nÄn steelfish, det Àr vÀl bara nya avenger blackbird som brukar hÄlla den dÄliga standarden.
I övrigt ser ju klockan rÀtt polerad ut överlag sÄ svÄrt att avgöra pÄ formen. SÀkert fejk, men oskarpa smÄ bilder pÄ mobilen gör att jag inte vet ut eller in faktiskt. Inget jag skulle petat pÄ frivilligt. Sunk hur som helst.

Det klassiska Àr ju ocksÄ att 99% av fejk StÄlfiskarna har den fyrkantiga sekundvisaren. Inte ett tell naturligtvis men de har nÀstan aldrig "pilen"
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Datumram, ÀndlÀnkarna och lumplupparnas olika tjocklek pÄ sjÀlva ringen Àr klassiker pÄ fejkfiskar.
 

mega

Rolex
Visst Àr den lÀcker. Hittade lite livebilder pÄ nÀtet som jag lÀnkat in:
IMG_0821.JPG

IMG_0820.jpg

IMG_0823.JPG

Priset dÀremot kanske inte Àr lika lÀckert. Men skall man ligga pÄ topp sÄ kostar det :smug:
Ojojojoj.... Och det utan lÀnk....
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Det klassiska Àr ju ocksÄ att 99% av fejk StÄlfiskarna har den fyrkantiga sekundvisaren. Inte ett tell naturligtvis men de har nÀstan aldrig "pilen"
Jag har kollat i datorn och du har rÀtt, den Àr absolut fake. Ser Àven ut som en fulsönderpolerad fake ill rÄga pÄ allt. Usch. Hoppas ingen köper den. Ska logga in och anmÀla.

Men sekundvisaren sÀger noll. Alla Steelfish 42 och X-plus 44 hade boxen, Àven starten av Steelfish 44 hade boxen, det var originalet. Sen efter ett par Är fick SF-serien pilen. Det finns hur mÄnga SF som helst med boxvisaren. Sen att kopiorna har kopierat de första Ärens SF Àr en sak.
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Jag har kollat i datorn och du har rÀtt, den Àr absolut fake. Ser Àven ut som en fulsönderpolerad fake ill rÄga pÄ allt. Usch. Hoppas ingen köper den. Ska logga in och anmÀla.

Men sekundvisaren sÀger noll. Alla Steelfish 42 och X-plus 44 hade boxen, Àven starten av Steelfish 44 hade boxen, det var originalet. Sen efter ett par Är fick SF-serien pilen. Det finns hur mÄnga SF som helst med boxvisaren. Sen att kopiorna har kopierat de första Ärens SF Àr en sak.

Det vet jag, det jag sa Àr att 99% av fejkade Steelfish har den fyrkantiga sekundvisaren. SÄ egentligen sÀger det inte noll dÄ det sÀllan dyker upp fejks med pilvisare. Jag har sett nÄgra stycken dock.
 

Harley

Omega
Hur mÄnga extra sekunder behövs det för tala om vad klockan Àr pÄ en 24-timmars visning ? :)
:D I början tog det en bra stund det kan jag erkÀnna, men har redan vant mig sÄ nu tar det bara ett par sekunder extra!o_O Men den Àr ett kul partytrick, frÄga vem du vill vad klockan Àr efter 3-4 whisky sÄ fÄr man dom mest fantastiskt intressanta svaren!
 

PCB

Audemars
:D I början tog det en bra stund det kan jag erkÀnna, men har redan vant mig sÄ nu tar det bara ett par sekunder extra!o_O Men den Àr ett kul partytrick, frÄga vem du vill vad klockan Àr efter 3-4 whisky sÄ fÄr man dom mest fantastiskt intressanta svaren!
AssÄ jag Àr rÀtt korkad, men man lÀser minutvisaren som vanligt?, och timvisaren efter vad som stÄr pÄ urtavlan eller??
Har aldrig försökt fatta de dÀr med 24timmarsvisning
PÄ dina bilder Àr klockan 16 min över 4 pÄ eftermiddagen?
 
Senast Àndrad:

kirex

Cartier
Ja det undrar jag med,
Jag har tvÄ Breitling-modeller med 24 timmars visning. Svaret pÄ hur lÄng tid det tar beror pÄ hur lÀnge du haft klockan pÄ dig;). Tekniken Àr att lokalisera timvisaren först:watching:. PÄ mina 24-timmars modeller Àr timsiffrorna utskrivna som 2 - 24 för jÀmna timmar, och mellan dessa timstreck för ojÀmna timmar. Inte sÄ svÄrt :bookworm:. DÀr efter kollar man in minut visaren, sÄ ger sig allt. Kommer man sedan ihÄg att kl. 12:00 har position lika med 6 pÄ en vanlig 12 timmars modell gÄr det Ànnu snabbare...:D.
Kirex
 
Topp