• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Triumf

Rolex
2-Faktor
stÀddar pÄ grabbens förskola, mÄste göras en gÄng per termin. StÄlfisken klarade toaletterna utan problem
IMG_4562.JPG
...Va? Vaför stÀdar ni toaletterna pÄ fsk? Blir de inte stÀdade oftare Àn 2 ggr per Är? o_O :p
 

Eklöf

Breitling
Hej!
Ska köpa en ny klocka och hade tÀnkt lÀgga runt 35k, kan verkligen inte bestÀmma mig för vilken jag ska köpa.
Dem som jag har ögonen pÄ Àr omega seamaster och Breitling avenger || gmt.
Bada med klockan Ă€r ett mĂ„ste. HJÄLP!
Tack pÄ förhand.
 

Huvudverk

Cartier
2-Faktor
Hej!
Ska köpa en ny klocka och hade tÀnkt lÀgga runt 35k, kan verkligen inte bestÀmma mig för vilken jag ska köpa.
Dem som jag har ögonen pÄ Àr omega seamaster och Breitling avenger || gmt.
Bada med klockan Ă€r ett mĂ„ste. HJÄLP!
Tack pÄ förhand.
Vad förvÀntar du dig för svar hÀr i brattetrÄden? ;) Avenger GMT förfaaaan.
 

cheklund

Omega
Hej!
Ska köpa en ny klocka och hade tÀnkt lÀgga runt 35k, kan verkligen inte bestÀmma mig för vilken jag ska köpa.
Dem som jag har ögonen pÄ Àr omega seamaster och Breitling avenger || gmt.
Bada med klockan Ă€r ett mĂ„ste. HJÄLP!
Tack pÄ förhand.
Breitling all day long! Nej men den du blir gladast av nÀr du ser och kÀnner pÄ den :)
 

Adro

Panerai
2-Faktor
...Va? Vaför stÀdar ni toaletterna pÄ fsk? Blir de inte stÀdade oftare Àn 2 ggr per Är? o_O :p
Alla förÀldrar har en helg var under terminen som stÀdningshelg. FörÀldra-kooperativ.
Annars sÄ Àr det stÀdning av riktiga stÀdare i veckorna som vanligt. Antar att dom sparar en jÀkla massa pengar pÄ det
 

Cryssarn

Rolex
@Eklöf Jag har bl.a. bÄde en Avenger II (dock en Seawolf) Och en SMP, kan bara sÀga att jag har mina Brattar minst 6dgr/v. Omegan kanske en gÄng varannan v. Nöjd m den ÄxÄ men det Àr nÄt speciellt m Breitling. Man blir liksom varm & nöjd inombords nÀr man tittar pÄ den pÄ armen. :angel: :cool: :breitling:
Ja min Hydronaut blev inte alls lika rolog att anvÀnda lÀngre sedan jag köpte min Colt II. Hoppas det bara Àr tillfÀlligt dÄ jag gillade den som fan innan
 

kirex

Cartier
Den nybestÀllda Hurricane 12h ser dock inte sÄ Bumblebee-aktig ut som min Chronomat 44 Blacksteel med gul tavla och svarta komplikationer gör ;):D.
chronomat-44-blacksteel-special-edition_01s.jpg
Denna gÄng vÀljer jag Military Rubber Anthracite/black med svart viklÄs (som standard). FramhÀver den Cobra Yellow-fÀrgade tavlan bÀst sÄ tror jag. Var inne pÄ ett Military Rubber Anthracite/yellow men avstÄr detta.
Huricane 12h yellow.JPG
Ki
Visst Àr den lÀcker. Hittade lite livebilder pÄ nÀtet som jag lÀnkat in:
IMG_0821.JPG

IMG_0820.jpg

IMG_0823.JPG

Priset dÀremot kanske inte Àr lika lÀckert. Men skall man ligga pÄ topp sÄ kostar det :smug:
 

frasse

Cartier
Visst Àr den lÀcker. Hittade lite livebilder pÄ nÀtet som jag lÀnkat in:
IMG_0821.JPG

IMG_0820.jpg

IMG_0823.JPG

Priset dÀremot kanske inte Àr lika lÀckert. Men skall man ligga pÄ topp sÄ kostar det :smug:
IMG_5574.JPG
IMG_5569.JPG
IMG_5568.JPG

Saknar Hurricane.

IMG_5581.JPG

Om Skyracer har samma finish sÄ blir den en grym beater! Sommaren Àr rÀddad.

Vilken klocka.
Men 50mm. Hur stora armar mÄste man ha igentligen? Som gammal gym rÄtta ligger man trotts Äratal av misskött trÀning med 50cm klubbor i cirka 19.5cm handled. Men frÄgan Àr snarare o. Det rÀcker kanske inte
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Hej!
Ska köpa en ny klocka och hade tÀnkt lÀgga runt 35k, kan verkligen inte bestÀmma mig för vilken jag ska köpa.
Dem som jag har ögonen pÄ Àr omega seamaster och Breitling avenger || gmt.
Bada med klockan Ă€r ett mĂ„ste. HJÄLP!
Tack pÄ förhand.
Surfa runt lite pÄ Chrono24 skulle jag sÀga med lite rimliga filtreringar sÄ finner du nog vad du vill ha... för 35k fÄr du nog alla dar i veckan en roligare breitling Àn omega...
 

Henkan

Cartier
Hej!
Ska köpa en ny klocka och hade tÀnkt lÀgga runt 35k, kan verkligen inte bestÀmma mig för vilken jag ska köpa.
Dem som jag har ögonen pÄ Àr omega seamaster och Breitling avenger || gmt.
Bada med klockan Ă€r ett mĂ„ste. HJÄLP!
Tack pÄ förhand.
Har haft ett gÀng med Seamastrar och olika Breitlingar men jag tycker nog att Brattarna Àr snyggare, kaxigare, mer prisvÀrdare och tar lÀngst tid innan man tröttnar och vill byta till nÄtt nytt.
Mina 2 cent ;)
 

PCB

Audemars
Just lume sÀger inget till 100% dÄ breitling ofta Àr ganska kassa pÄ det och det kan skilja frÄn klocka till klocka.
mja, tycker just appliceringen av lumen ser fel ut specielllt kl 11,
samt att dottarna inte linjerar med rehautringen

förövrigt ser lÀnken skum ut ,som om varje lÀnkbit Àr lite för rundad pÄ översidan?
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Just lume sÀger inget till 100% dÄ breitling ofta Àr ganska kassa pÄ det och det kan skilja frÄn klocka till klocka.

1. Lumepluppar fel, inte bara fyllning.
2. Fel passform pÄ ÀndlÀnkarna.
3. 12:an Àr för stor
4. Datumramen Àr för tjock.
5. Loggan sitter snett.
6. Ser ut som för stor "svans" pÄ de stora siffrorna, speciellt 12:an (klassiskt misstag)
7. Loggan pÄ kronan ser inte okej ut, borde inte gÄ ut till kanten.

Med mera...
 
Topp