DÄ har den gula orkanen blÄst in...
IkvÀll hÀmtade jag min nya
Hurricane 12h hos ICA-handlaren. Den kom t.o.m en dag tidigare Àn planerat
.
Allt Àr sig likt med vit ytterkartong i papp med en gul punkt (vad det nu betyder). Box i svart med nitar. Brunt lÀderetui som klockan ligger i. Breitlings elektroniska kort med AD, modell och garantitid. Ingen mÀrkvÀrdigt med detta. Men vikten.... Nu mer Àr Àven viklÄset i Breitlight-material. PÄ min
Hurricane 24h-modellen Àr viklÄset i metall (Blacksteel). NÀr jag fick paketet trodde jag först att nÄgon snott klockan ur paketet
. Paketet var sÄ lÀtt sÄ jag var tvungen att öppna det direkt pÄ parkeringen, i bilen, för att förvissa mig om att det fanns en klocka i paketet. Som kniv anvÀnde jag mitt körkort
. Det fanns en klocka i paketet
. Totalvikt inkl. armbandet Military Rubber Anthracite/yellow med folding clasp Àr
98 gram! Inte dÄligt för en 50 mm klocka som i normalutförande (stÄl) skulle vÀga runt 200-300 gram beroende pÄ armband.
HÀr kommer lite snabba kvÀllsbilder. Denna gÄng med mina kroppsdelar och med
Hurricane monterad
. Det tvÄfÀrgade bandet fungerar nog. Men AD har lovat att sÀnda med ett löst helsvart originalarmband av typen Military Rubber Anthracite/black snarast.
Vad jag tycker om klockan kanske nÄgon undrar? Den Àr lÀtt och smidig trots sin stora diameter. Jag kommer nog att anvÀnda den mycket. Den riktigt cobra-gula fÀrgen pÄ tavlan Àr skarpare i verkligheten Àn pÄ mina bilder. Kombon mellan svart och gult Àr verkligen hÀftig. Den krÀver rÀtt sÄ stor handled för att sitta bra misstÀnker jag. Min handled Àr över 200 mm i diam. sÄ ni fÄr lite perspektiv nÀr ni tittar pÄ bilderna ovan. Jag gillar den och kÀnner mig lycklig
.