• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Long playing 815 Àr den nyare versionen av top time long playing 810, med Val 7736 istÀllet för Venus 178. De spolade Àven namnet Top time. Den finns Àven som vanlig, inte unik för Kronometer Sthlm eller Televerket. Denna "tillhör" Televerket dock. :)
IMG_1411.JPG

Ingen som Àr sugen pÄ att flippa sin Aerospace? TÀnkte det var dags att ta den oskulden nu pÄ vÄrkanten! Two Tone Àr inte min grej med svart eller grÄ tavla kÀnns helt rÀtt!

Dra ett PM isf :)

Gör entré hÀr nu efter förmiddagens affÀr. En lÄng jakt slutade med en forumkÀndis :)
image.jpg

image.jpg

Svinnöjd :D
Men vilket gummi ska jag ha?
Inget gummi Blackbird ska vara pÄ lÀnk. Samma gÀller alla 90tals chronomater. Gummi Àr till för dykarklockor. Dom gamla chronomaterna Àr pilot klockor, kÀnns konstig med gummi. Men kan vara snyggt med canvas band...

Inget gummi Blackbird ska vara pÄ lÀnk. Samma gÀller alla 90tals chronomater. Gummi Àr till för dykarklockor. Dom gamla chronomaterna Àr pilot klockor, kÀnns konstig med gummi. Men kan vara snyggt med canvas band...
Ligger vÀl nÄgot i det. Men den har ju ÀndÄ uni-directional bezel och 100m sÄ tÀnker mig att jag vill prova med ett gummi nÄgon gÄng ocksÄ :) Canvas ska jag definitivt köra, har ett som ligger och vÀntar men först njuta av lÀnken nÄgra dagar. Den Àr ju inte fel den heller med sina fasningar :)

Breitling Àr helt klart mitt favorit mÀrke. Grym finish, snygga tavlor. Pilot lÀnkarna Àr helt klart dom bÀsta av ALLA mÀrken.

Bilagor

• tmp_2758-20170409_1722091259028621.jpg
    tmp_2758-20170409_1722091259028621.jpg
    108.8 KB · Visningar: 58
Har testat/Àgt bÄde Rolex och Breitling. Dom Àldre Rolex med gamla lÀnkarna Àr helt vÀrdelösa och rassliga, jÀmnfört med Breitlings pilotlÀnkar. Rolex nya lÀnkar Àr stabila med glidelock. Ska bli spÀnnande och se hur dom stretchar om ca 10-15Är. Har Àven 2 90tals chronomater. En fr 98 och en fr 99..Inge stretch alls pÄ lÀnkarna med tanke pÄ hur gamla dom Àr...

Har testat/Àgt bÄde Rolex och Breitling. Dom Àldre Rolex med gamla lÀnkarna Àr helt vÀrdelösa och rassliga, jÀmnfört med Breitlings pilotlÀnkar. Rolex nya lÀnkar Àr stabila med glidelock. Ska bli spÀnnande och se hur dom stretchar om ca 10-15Är. Har Àven 2 90tals chronomater. En fr 98 och en fr 99..Inge stretch alls pÄ lÀnkarna med tanke pÄ hur gamla dom Àr...
KÀnns lite som att du utelÀmnar nÄgra mÀrken med lÀnkar som Àr 100 ggr "bÀttre" Àn B:s.... och jag gillar ÀndÄ Breitling...

Det Àr vÀl snarare sÄ att Rolex förra generation av lÀnkar inte var bra och att de blev slutna och fick stretch... :)

Men visst, Breitling gör bra lÀnkar och lÄs idag.

Prövar hÀr dÄ jag postade i fel trÄd först.

Hej. Jag undrar om jag kan fĂ„ lite hjĂ€lp om en Breitling jag Ă€r erbjuden att köpa för 8000 spĂ€nn. Ägaren Ă€r avliden och de anhöriga tĂ€nker sĂ€lja den. Inga papper har hittats, men kan möjligen hittas senare. Jag undrar om det Ă€r lönt att ta den till en urmakare för att avgöra om den Ă€r Ă€kta, eller om man ser direkt att den Ă€r fejk? Om den KAN vara Ă€kta, var hittar man dĂ„ urmakare i Sverige som förstĂ„r sig pĂ„ Breitling? Den verkar gĂ„ hyfsat, men om den behöver översyn, var hittar man nĂ„gon som kan reparera Breitling i Sverige? Sedan undrar jag om priset Ă€r rimligt OM den Ă€r Ă€kta? Jag Ă€r inte expert pĂ„ klockor. Skicket ser bra ut.

Tack pÄ förhand.

DSC_2214.JPG
DSC_2216.JPG

Prövar hÀr dÄ jag postade i fel trÄd först.

Hej. Jag undrar om jag kan fĂ„ lite hjĂ€lp om en Breitling jag Ă€r erbjuden att köpa för 8000 spĂ€nn. Ägaren Ă€r avliden och de anhöriga tĂ€nker sĂ€lja den. Inga papper har hittats, men kan möjligen hittas senare. Jag undrar om det Ă€r lönt att ta den till en urmakare för att avgöra om den Ă€r Ă€kta, eller om man ser direkt att den Ă€r fejk? Om den KAN vara Ă€kta, var hittar man dĂ„ urmakare i Sverige som förstĂ„r sig pĂ„ Breitling? Den verkar gĂ„ hyfsat, men om den behöver översyn, var hittar man nĂ„gon som kan reparera Breitling i Sverige? Sedan undrar jag om priset Ă€r rimligt OM den Ă€r Ă€kta? Jag Ă€r inte expert pĂ„ klockor. Skicket ser bra ut.

Tack pÄ förhand.

DSC_2214.JPG
DSC_2216.JPG
Ser inget som tyder pÄ att den inte skulle vara Àkta. Brukar ligga runt 10k sÄ 8k Àr ju inget fynd utan ett relativt bra pris. Kostar du pÄ den en service fÄr du nog rÀkna med att det inte höjer vÀrdet i motsvarighet till servicekostnaden.

Ser inget som tyder pÄ att den inte skulle vara Àkta. Brukar ligga runt 10k sÄ 8k Àr ju inget fynd utan ett relativt bra pris. Kostar du pÄ den en service fÄr du nog rÀkna med att det inte höjer vÀrdet i motsvarighet till servicekostnaden.
Tack för svar. Vad kostar en service pĂ„ denna och var i Sverige ska man lĂ€mna in den för det? Den verkar dra sig ca: 30 sek framot per dygn. Är det tecken pĂ„ att den kan behöva service?

Tillbaka
Topp