• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Normal?
IMG_4352.PNG

Lume? Datum? Bezelsiffror?

Det finns ju papper pÄ klockan? Den Àr ju servad pÄ JÀlmers sÄ det Àr ju bara att stÀmma av med dem vid köp. Ingen Àr sÄ dum sÄ man sÀljer en kopia som man sÀger Àr servad pÄ en vÀlkÀnd butik med dokument frÄn dem.

MEN, det du pekar pÄ Àr sant. Speciellt nÀr du förstorat upp det. Datumet ser vÀldigt konstigt ut, och 10 pÄ bezelen ser konstig ut med.

Dock ser 10.an lite skum ut pÄ denna nedan med, och den Àr Àkta. Klicka pÄ bilden för förstoring.

Dock ser avstÄnd mellan lume och siffror lite annorlunda ut, kan vara vinkeln pÄ bilden dock.

Det var ju nÄgot fel pÄ kronan pÄ klockan i frÄga sÄ datumhjulet kanske har fÄtt sig en smÀll med?

Men nej, jag tror den Àr Àkta. Killen har kvitto frÄn JÀlmers och har Àven servat den dÀr med dokument dÀrifrÄn.

04a9b1bdd74f0d2cdf4437b90970676f.jpg

Senast Àndrad:
Det finns ju papper pÄ klockan? Den Àr ju servad pÄ JÀlmers sÄ det Àr ju bara att stÀmma av med dem vid köp. Ingen Àr sÄ dum sÄ man sÀljer en kopia som man sÀger Àr servad pÄ en vÀlkÀnd butik med dokument frÄn dem.

MEN, det du pekar pÄ Àr sant. Speciellt nÀr du förstorat upp det. Datumet ser vÀldigt konstigt ut, och 10 pÄ bezelen ser konstig ut med.

Dock ser 10.an lite skum ut pÄ denna nedan med, och den Àr Àkta. Klicka pÄ bilden för förstoring.

Dock ser avstÄnd mellan lume och siffror lite annorlunda ut, kan vara vinkeln pÄ bilden dock.

Det var ju nÄgot fel pÄ kronan pÄ klockan i frÄga sÄ datumhjulet kanske har fÄtt sig en smÀll med?

Men nej, jag tror den Àr Àkta. Killen har kvitto frÄn JÀlmers och har Àven servat den dÀr med dokument dÀrifrÄn.

04a9b1bdd74f0d2cdf4437b90970676f.jpg
Jag anar orÄd. JÀmför 1 pÄ sÀljbilden och 1 pÄ din bild (datumet). Helt olika typsnitt. Sen sÀger jag ocksÄ lume ser skum ut samt att automatic ser lite olika ut. Men jag kan har fel

Senast Àndrad:
  • Like
Reactions: PCB
JÀmförelse mellan sÀljbild och min egen klocka frÄn recensionen hÀr pÄ ks (dÀr jag jÀmför mot fejk)
SĂ€ljbild
IMG_4352.PNG

Min bild
c6dvZUl.jpg

Om jag förstÄr Àr Abyss ingen populÀr modell, finns det nÄgon anledning bakom det? Jag tycker att de Àr svincoola och Àr nÀra att slÄ till pÄ en.
IMG_1054.JPG

Snodd bild frÄn www
Visarna Àr inte orangea, det Àr nÄgot knas med bilden.
Jag tycker att modellen Àr svincool, gillar vridringsinlÀgget och dom stora visarna. Var riktigt nÀra att slÄ till pÄ en nÀr det begav sig.
Inte sÄ förtjust i den röda dock, gillar svarta och gula mest.

LĂ„nad bild:
DSC_4051.jpeg

Nu har jag riktigt svÄr Breitling-abstinens. Skyracer ska ju komma i maj men jag Àr fortfarande jÀkligt sugen pÄ en gultavlad kvartsare. :banghead:

Nej, jag Àr iallfall helt övertygad ,att den klockan inte Àr Àrlig,,,,

Du har troligen helt rÀtt denna gÄng. Jag har kollat samma klocka frÄn samma Är och det Àr ett annat typsnitt pÄ datumet. Jag tÀnkte om det var nÄgon skillnad pÄ dem Àldre men det Àr samma. Bra jobbat! Jag skulle blivit blÄst pÄ denna.

• Like
Reactions: PCB
Visarna Àr inte orangea, det Àr nÄgot knas med bilden.
Jag tycker att modellen Àr svincool, gillar vridringsinlÀgget och dom stora visarna. Var riktigt nÀra att slÄ till pÄ en nÀr det begav sig.
Inte sÄ förtjust i den röda dock, gillar svarta och gula mest.

LĂ„nad bild:
DSC_4051.jpeg
Har ocksÄ varit sugen pÄ en. Gick in till Bergströms i Malmö och frÄgade om man kan byta den fÀrgade chapterringen mot en svart, men fick bara beskedet att de inte gör det...
NĂ„n som vet?

Har ocksÄ varit sugen pÄ en. Gick in till Bergströms i Malmö och frÄgade om man kan byta den fÀrgade chapterringen mot en svart, men fick bara beskedet att de inte gör det...
NĂ„n som vet?
Jag vet att Bergströms inte gör det. ;)

Nej du, lösa delar till aktuella Breitlings Àr inget man kan bestÀlla och fixa med hur som helst, lösa tavlor och annat Àr i princip bara att glömma.

De Àr inte Breitling AD.

Den ser ju inte klok ut.

Nej, jag Àr iallfall helt övertygad ,att den klockan inte Àr Àrlig,,,,

Jag hade aldrig köpt den iaf, helt fel typsnitt pÄ datum bla...

Du har troligen helt rÀtt denna gÄng. Jag har kollat samma klocka frÄn samma Är och det Àr ett annat typsnitt pÄ datumet. Jag tÀnkte om det var nÄgon skillnad pÄ dem Àldre men det Àr samma. Bra jobbat! Jag skulle blivit blÄst pÄ denna.

Ok, samland kraft sÀger att ngt Àr lurt men Àr det inte mer lurt att den har fulpapper frÄn JÀlmerns (om det nu stÀmmer)

Om jag förstÄr Àr Abyss ingen populÀr modell, finns det nÄgon anledning bakom det? Jag tycker att de Àr svincoola och Àr nÀra att slÄ till pÄ en.
IMG_1054.JPG

Snodd bild frÄn www
Jag gillar den dÀr modellen, tycker fÀrgsÀttningen Àr riktigt bra dÄ jag verkligen gillar kombon rött/svart. TyvÀrr... sÄ Àr jag allergisk mot siffror och dÄ blir det lite mycket just pÄ den dÀr modellen. Men det Àr ju som sagt en smaksak, Àr du sugen sÄ slÄ till, de finns ju att fÄ tag i till riktigt bra kurs.

Klockan som (nÀstan) tagit död pÄ klockintresset...
Är i princip owg sedan denna landade för snart tvĂ„ Ă„r sedan...
Övriga ur sitter i windern och tittar lite surt pĂ„ mig nĂ€r jag dag efter dag plockar GMTn.
Hemska tanke men jag tror nÀstan den mÄste varandra vidare för att suget ska komma tillbaka:)

IMG_5347.JPG

Övriga ur sitter i windern och tittar lite surt pĂ„ mig nĂ€r jag dag efter dag plockar GMTn.
Hemska tanke men jag tror nÀstan den mÄste varandra vidare för att suget ska komma tillbaka:)

IMG_5347.JPG
Ja. Saknar den dÀr. FÄr bli en Bratte som sommarklocka. @Dixie visst var det en skylander som du har? Kan du inte slÀnga upp en bild pÄ den?

IMG_5347.JPG
Hoppas min avenger ger mig samma kÀnsla som du har, vore skönt att lugna sig med flippandet en stund :)

Tillbaka
Topp