• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lyser som en fackla :)
IMG_0183.JPG

En tråd jag inte räknat med att kunna posta i.
Men så blir det som det blir. :)
Ny för dagen - iaf i min ägo. En Aerospace med Kung Abdullah II av Jordaniens sigill på. Aerospace har varit en liten favorit sen tonåren. Nu dök en upp som var lite speciell. Den perfekta beatern.
image.jpg
image.jpg

Ny för dagen - iaf i min ägo. En Aerospace med Kung Abdullah II av Jordaniens sigill på. Aerospace har varit en liten favorit sen tonåren. Nu dök en upp som var lite speciell. Den perfekta beatern.
image.jpg
image.jpg

Maşallah! :)

För jäkla fin! Hur va den i stl, hur satt den på armen? Inhouse in den va?

Tavlan känns ju verkligen vintage med rätt färg också. Bra storlek (43mm), samma storlek och (nästan) samma tjocklek som Transocean Chronograph för att jämföra med någon annan. Enda jag kan klaga på är just tjockleken, skulle gärna ha den lite snärtare men alla är vi olika. :D

Nytt in-house verk i den ja! Manuellt dessutom för att bibehålla vintage-feelingen. :)

Vad tror du om storleken? Jag har bara ägt 40mm och större tidigare. Pilotlänken gör kanske så klockan inte känns så liten? Den är ju ganska maffig.

Det beror väl mest på vana och handleds-storlek, men jag hade definitivt kunnat bära den. Den är rätt smäcker, lite dressad nästan, och med bra proportioner, så 38 lär vara ok. Men jag sitter iofs med en 35mm dykare på armen... :)

Efter lite velande och sneglande på både SuperOcean och Colt GMT så beslöt jag mig. Jag köper modellen ovan. Kul med en liten udda modell som inte så många har.

Första Breitlingen på ingång för min del. Spännande!

Cool!! Spännande att se om Du blir nöjd! Tror säkert Du kan sälja den vidare här annars... Kanske byta mot min Colt... :)

Behöver lite hjälp av er som kan allt om vintage Breitling. Ser den här koscher ut?

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    116 KB · Visningar: 77
Vad tror du om storleken? Jag har bara ägt 40mm och större tidigare. Pilotlänken gör kanske så klockan inte känns så liten? Den är ju ganska maffig.

38 är litet... För att vara en Breitling är det tom puttelitet...
Smaken är så klart som baken men i min bok är en 38mm Breitling ett damur...
Frun kör som exempel en SOH 38 :)

image.jpg
image.jpg

Tycker det är den klart snyggaste Aeron, jag har generationen efter, med vitguldsindex, tyvärr inte alls lika hård som din och dessutom lite svårare att se vad klockan är pga allt blänk. Det perfektaste hade varit min generations boett (något något fläskigare) med din generations tavla och visare (målade).
Hursom, gillar verkligen Aerospace, kommer nog behålla min tills titanet rostat av pga ålder.
Grattis till klockan!

Just köpt min första Breitling (första riktiga klocka faktiskt). Blev en Super ocean heritage, 42mm. Men känner nu att en quartz passat mig bättre. Undrar om någon kan rek en quartz breitling. Gillar vit headwind. Finns den i quartz??

Tillbaka
Topp