• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Passar pÄ med ett wristshot medans jag Àr parkerad.
IMG_3211.JPG

Jag tycker nato Àr som fulast pÄ billighets-vintage.
Ett nato pÄ ett Atlantic VÀrldsmÀstarur kan fÄ mig att krÀkas i munnen.

Men, sÀg för f-n inget till dem i kuddrummet!
Busted!
Men jag hÄller faktiskt med. Tycker dock att det Àr fÄ klockor som passar pÄ nato. Det Àr lite som @yonsson sÀger att klockan varken fÄr vara för stor eller för liten.

Ser att det diskuteras lÀnkar och band hÀr.

NÄgon som har nÄt tips om vad som kan passa i bandvÀg till en Àldre Chronomat, typ 81950? (Om det nu Àr en sÄn, Àr ganska borta pÄ Breitling) Original lÀderbandet Àr jag dels inte överförtjust i att ha pÄ mig av nÄn anledning som jag inte kan reda ut riktigt och tycker dÄ det Àr bÀttre att spara det medan det Àr i skapligt skick.

Kanske nÄt i canvas? Har inte hittat sÄ mycket sÄnt heller. Eller nÄt helt annat nytt eller bÀttre begagnat. LÀnkar gÄr bort. Tips annars om vad som föredras pÄ den eller liknande modell och var det kan finnas mottages.
Men det ska inte kostas pÄ tusentals kronor för en strap har jag sagt till den, nÄn mÄtta fÄr det allt lov att vara:pompus:...

Senast Àndrad:
Ser att det diskuteras lÀnkar och band hÀr.

NÄgon som har nÄt tips om vad som kan passa i bandvÀg till en Àldre Chronomat, typ 81950? (Om det nu Àr en sÄn, Àr ganska borta pÄ Breitling) Original lÀderbandet Àr jag dels inte överförtjust i att ha pÄ mig av nÄn anledning som jag inte kan reda ut riktigt och tycker dÄ det Àr bÀttre att spara det medan det Àr i skapligt skick.

Kanske nÄt i canvas? Har inte hittat sÄ mycket sÄnt heller. Eller nÄt helt annat nytt eller bÀttre begagnat. LÀnkar gÄr bort. Tips annars om vad som föredras pÄ den eller liknande modell och var det kan finnas mottages.
Men det ska inte kostas pÄ tusentals kronor för en strap har jag sagt till den, nÄn mÄtta fÄr det allt lov att vara:pompus:...
Bild kanske? 81950 kan ju se ut som allt frÄn stridsvagn till tivoli till LSD... :)

Jag skulle kört svart eller grÄtt hadley roma cordura.
Är du sĂ€ker pĂ„ att det Ă€r en 81950? Fel visare men mĂ„nga har ju fĂ„tt fel visare efter service iof..
Nej Ă€r inte alls sĂ€ker. Det stĂ„r inte 81950 nĂ„nstans vad jag sett. Tycker den liknar den bara. Är som sagt inte sĂ„ hemma pĂ„ dem.

Hadley roma cordura Àr nog inte sÄ dumt. Ska kolla det. Blir USA dÄ eller finns det nÀrmare?

DÄ Àr det rÀtt visare. StÄr det A13047? Om det stÄr J13047 gÄr jag av i tvÄ bitar. Men nog en önskedröm. ;) Vet inte varför jag fÄr för mig sÄ men fÀrgen ser sÄ fin ut och jag tror jag sett ungefÀr den tavlan pÄ j-modeller. Drömma kan man.
Det stÄr A13047.

OM JAG HAR ;)
Bland det bÀsta köp jag har gjort Ä de e fan tack vare dig !
KÀnns inte som dÀr finns mÄnga yachting helt i stÄl alls !! SÄ unik Àr den verkligen
Postar lite bilder pÄ den imorn ;)
Speciellt inte med dina perfekta index plus matt boett.
Jag gillar ju min trots den Àr polerad för att den Àr helt fuktskadad med gulblekt sekund och counter, levt ett hÄrt liv, men rent skickmÀssigt Àr ju din ultimat patinerad.

Jag gillar ju min trots den Àr polerad för att den Àr helt fuktskadad med gulblekt sekund och counter, levt ett hÄrt liv, men rent skickmÀssigt Àr ju din ultimat patinerad.

KÀnns som den var vÀrt dom 12500 jag gav för den :cigar:

Dock sÄ e den lite fulpolerad mÄste jag erkÀnna ...
Antar att förra Àgarn köpt den av moldaviens enda fulpolerar bratte samlare haha

Kan lugna dina nerver med en lite halvrisig bild dÀr pappa yachting hÀnger med sin lite större och rÀtt mycket fetare son 41an
20170813_005007.jpg

Var ju inne pÄ att göra mig av med yachtingen ett tag men insett att jag lÀr Ängra mig om jag sÀljer den !
FÄtt en hel del wow'n frÄn folk om den Àven ett köpeförslag av en sÀljare pÄ bucherer i berlin som var vÀldigt generöst !
Dock sÄ gock jag en utbildning med urtids förra Àgare i vintras och han Àr den enda hitentills som varit vÀldigt negativ om den hahaha (sÀkert bara avundsjuk dock)

TyvÀrr sÄ fÄr 41an nog lÀmna i höst för jag har ett kök som mÄste fixas!
@JensBP Àr en 2013, servad Är 2016 utan box och papper vÀrd runt 26 ?

Kan lugna dina nerver med en lite halvrisig bild dÀr pappa yachting hÀnger med sin lite större och rÀtt mycket fetare son 41an
20170813_005007.jpg

Var ju inne pÄ att göra mig av med yachtingen ett tag men insett att jag lÀr Ängra mig om jag sÀljer den !
FÄtt en hel del wow'n frÄn folk om den Àven ett köpeförslag av en sÀljare pÄ bucherer i berlin som var vÀldigt generöst !
Dock sÄ gock jag en utbildning med urtids förra Àgare i vintras och han Àr den enda hitentills som varit vÀldigt negativ om den hahaha (sÀkert bara avundsjuk dock)

TyvÀrr sÄ fÄr 41an nog lÀmna i höst för jag har ett kök som mÄste fixas!
@JensBP Àr en 2013, servad Är 2016 utan box och papper vÀrd runt 26 ?
KÀnns vÀl rimligt?

Tillbaka
Topp