"Canvas"Du har sÀkert rÀtt i det. Vad Àr ett military för material ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
"Canvas"Du har sÀkert rÀtt i det. Vad Àr ett military för material ?
Jag Àlskar B pÄ nato. Men bara de som kan bÀra upp det = alltsÄ min Colt Military och min Monnin-kvartsare (som skulle göra sig bra i din samling bredvid din CWC och Sinn men som inte kommer att hamna dÀr).Nog för att du inte gillar nato men det Àr snyggt pÄ vissa klockor, Àven frÄn Breitling! Inte pÄ min Seawolf dock.
Ingen B kommer undan med nato med Àran i behÄll förutom monnin och vintage.
Fan jens , finns kanske lite hopp för dej ÀndÄFel. Breitling har aldrig sÄlt ett nato, skulle de ha slÀppt ett nato med en chronomat skulle jag bytt mÀrke av ren princip. Den kom med lÀnk eller military. Ingen B kommer undan med nato med Àran i behÄll förutom monnin och vintage.
bÀttre Àn flera s k pooldykare frÄn Seiko, MM300)
Tycker du?
Vi var tre personer som var rörande överens om att det absolut inte var vÀrt 210kr och inte speciellt gott heller. Dessutom alldeles för mjÀkigt för maten vi Ät. I sista glaset hade polaren fÄtt typ 1dl fÀllning sÄ vette fasen om vi kanske fick ett mÄndags ex.
Jaha, va trÄkigt, men maten i kombination med vinet och fÀllningen (vi har aldrig fÄtt det...) kanske inte var de bÀsta förutsÀttningarnaTycker du?
Vi var tre personer som var rörande överens om att det absolut inte var vÀrt 210kr och inte speciellt gott heller. Dessutom alldeles för mjÀkigt för maten vi Ät. I sista glaset hade polaren fÄtt typ 1dl fÀllning sÄ vette fasen om vi kanske fick ett mÄndags ex.
Chronomat Flying Fish Àr döpt efter fridykaren Herbert Nitsch, ambassadör. Jag undrar om det inte Àr han i reklamen i Solna C.Fan jens , finns kanske lite hopp för dej ÀndÄ![]()
SÄg att watchuwant ocksÄ beskrev chronomaten som en dykare/pilotklocka vilket jag diggar skarptChronomat Àr en megamultiklocka. GÄr att anvÀnda precis överallt. BÀttre för djuphavsdykning Àn en Rolex Submariner (300/500m vs subbens ynka 200m, för övrigt bÀttre Àn flera s k pooldykare frÄn Seiko, MM300), coolare i cockpit Àn en Rolex GMT, coolare pÄ krogen, coolare i parken, coolare pÄ nobelmiddag, coolare pÄ bröllop, coolare pÄ hike, coolare pÄ fjÀllen, coolare pÄ parkbÀnken, coolare i pissoaren, coolare pÄ beachen.... osv.
Min gamla Chronomat Flying Fish (500m) marknadsfördes för övrigt bÄde pÄ dykare och pÄ piloter i Breitlings egna reklamer. Jag tror t.o.m KlockmÀster i Solna C har glömt ta ner sin stora reklam av en dykare med Flying Fish.
SÄ att sÀtta brattar i olika fack Àr mycket svÄrt. De Àr klockornas SUV:ar.![]()
Den dÀr gamla fungerar ju, tycker jag iallafall, den Àr platt och militÀrig i stilen.
Just dÀrför ska man ha ett MILITARY pÄ domDen dÀr gamla fungerar ju, tycker jag iallafall, den Àr platt och militÀrig i stilen.
JĂ€kligt snygg den skyracern
Den sista Àr ju som gjord för nato. Den glömde jag bort.
Ser inget canvas pÄ bilden dock.Just dÀrför ska man ha ett MILITARY pÄ dom
Att det ska va sÄ svÄrt
Varför vÀljer man ett sladdrigt natohelvete som bulkar sej överrallt och fÄr klockan att se ut som luggarna var 60mm lÄnga??
Why??
Canvas för helvete!
![]()
Ser inget canvas pÄ bilden dock.
(GÀller att ta vara pÄ varenda chans till tjyvnyp)
Aerospace funkar inte pÄ nato...Just dÀrför ska man ha ett MILITARY pÄ dom
Att det ska va sÄ svÄrt
Varför vÀljer man ett sladdrigt natohelvete som bulkar sej överrallt och fÄr klockan att se ut som luggarna var 60mm lÄnga??
Why??
Canvas för helvete!
![]()
Hehe det har inte nya Colt-serien heller, och inte heller Flying Fish som Àr döpt efter Mr Flying Fish. Rena dykarklockor Àr vÀl Superocean, rena flygare Navitimer. Resten lite SUV:ar.Dykarklockor har lume pÄ den löpande sekundvisaren sÄ airborne Àr INTE en dykarklocka, enkelt.
Superocean var ju en sjöflygare , hÀvdade ju du bestÀmt för ett tag sedanHehe det har inte nya Colt-serien heller, och inte heller Flying Fish som Àr döpt efter Mr Flying Fish. Rena dykarklockor Àr vÀl Superocean, rena flygare Navitimer. Resten lite SUV:ar.![]()
Ja, exakt, pÄ en tunn klocka.
StÀmmer, den tillhörde Aeromarine-serien som betyder just det. SÄ det var ju inte direkt jag som hÀvdade det utan Breitling. De har ju flygkoppling Àven till deras dykare.Superocean var ju en sjöflygare , hÀvdade ju du bestÀmt för ett tag sedan![]()
Det beror ju pÄ klockans form i övrigt ocksÄ, för lÄnga luggar = no no för nato. Min CWC Àr grym pÄ nato och den Àr ju tunn. Lite förenklat uttryckt av mig tidigare.TÀnk vad alla tycker olika. Det Àr rÀtt bra, annars skulle alla ha exakt samma klocka och fru.
Jag föredrar tunna/medel-klockor till nato eftersom de höjer klockorna sÄ mycket. För att svÀra i kyrkan ser vintage Submariner grymt bra ut pÄ nato. Vad Àr de? 12mm?
Ja det e supersnyggt , sub ,och gÀrna SMP pÄ randigt nato de e mumma det,,,,,TÀnk vad alla tycker olika. Det Àr rÀtt bra, annars skulle alla ha exakt samma klocka och fru.
Jag föredrar tunna/medel-klockor till nato eftersom de höjer klockorna sÄ mycket. För att svÀra i kyrkan ser vintage Submariner grymt bra ut pÄ nato. Vad Àr de? 12mm?