• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Har nån testat Aero Classic? Undrar hur det känns jämfört med pro diver 3.
IMG_0058.JPG

Var nyss hos Erikssons för att köpa en Tissot åt min son i trettonårspresent. Väl där passade vi på att prova lite annat...
IMG_0393.JPG

Navitimer är alltid Navitimer och rackarns vad den är härlig
IMG_0394.JPG
IMG_0395.JPG

Nya SOH förtjänar dubbla bilder. Galet läcker
IMG_0396.JPG

Och den här Colten säger sonen att han ska spara till
IMG_0397.JPG

Och slutligen den klocka han har att se fram mot. Hämtas på födelsedagen

Snyggt! Fasiken vad sugen jag blir på en SOH 2. Vad tyckte om den bruna? Är det en sån man ska ha eller en blå tro?

Nu tycker jag det är dags...
... att bli medlem i Brattegänget :)
Men med 15cm handled att bära uret på så krävs det lite letande.

Har letat efter lug-lug mått, men jag har inte lyckats så bra. Varför skrivs dom inte ut?!?

Skulle vilja veta lug-lug måtten för Aerospace (gärna 40,42 och 43 mm versionerna) samt för Colt 41mm

Tack på förhand

Har letat efter lug-lug mått, men jag har inte lyckats så bra. Varför skrivs dom inte ut?!?

Skulle vilja veta lug-lug måtten för Aerospace (gärna 40,42 och 43 mm versionerna) samt för Colt 41mm

Tack på förhand
Äh köp det du gillar och förstärk upp med några varv bacon om det behövs. Blir ju som en analog variant på emergency ;)

Tack på förhand
En rekommendation är den superfina Montbrillant 01 som UretVintage just nu har ett mkt bra pris på. Den är 38 mm.

Länkjusteringen var ingen höjdare på chronomatlänken. Skulle ta bort en länkbit och drog av skruvarna. Misstänker att man måste köpa en hel länkbit?
Vad kostar en sådan?

IMG_20170914_203852.jpg

Tillbaka
Topp