Sick.![]()
Vilken jÀvla klocka <3
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Sick.![]()
Vilken jÀvla klocka <3
Kolla Colt A17350. 38mm och nog bra storlek, inte sÄ stor. Eller gamla Chronomater, de Àr alla 39-40mm beroende pÄ hur man mÀter och framförallt bÀr ganska smÄtt med vÀldigt korta bandhorn.Nu tycker jag det Àr dags...
... att bli medlem i BrattegÀnget
Men med 15cm handled att bÀra uret pÄ sÄ krÀvs det lite letande.
Har letat efter lug-lug mÄtt, men jag har inte lyckats sÄ bra. Varför skrivs dom inte ut?!?
Skulle vilja veta lug-lug mÄtten för Aerospace (gÀrna 40,42 och 43 mm versionerna) samt för Colt 41mm
Tack pÄ förhand
Har nÄn testat Aero Classic? Undrar hur det kÀnns jÀmfört med pro diver 3.
![]()
Var nyss hos Erikssons för att köpa en Tissot Ät min son i trettonÄrspresent. VÀl dÀr passade vi pÄ att prova lite annat...
![]()
Navitimer Àr alltid Navitimer och rackarns vad den Àr hÀrlig
![]()
![]()
Nya SOH förtjÀnar dubbla bilder. Galet lÀcker
![]()
Och den hÀr Colten sÀger sonen att han ska spara till
![]()
Och slutligen den klocka han har att se fram mot. HÀmtas pÄ födelsedagen
42 och viklÄsSOH pÄ bilderna - Àr det 42 eller 46 mm?
Ăr det viklĂ„s pĂ„ lĂ€dret?
Yes! Det Àr ett ganska vanligt fenomen, tror de flesta tillverkare erbjuder detJag har aldrig skrivit i trÄden, och heller inte lÀst igenom hela, men vet ni att man kan bestÀlla katalogen pÄ Breitlings hemsida?
https://www.breitling.com/en/chronolog/order/SE/
![]()
Aero strap kanske inte har nÄtt ut till butikerna Ànnu? Eller nÄgon som var prövat?Ja, nÄgon som har provat nya Aero strappen? KÀnsla, tjocklek, utseende .
Kollat in 38mm SOH?Nu tycker jag det Àr dags...
... att bli medlem i BrattegÀnget
Men med 15cm handled att bÀra uret pÄ sÄ krÀvs det lite letande.
Har letat efter lug-lug mÄtt, men jag har inte lyckats sÄ bra. Varför skrivs dom inte ut?!?
Skulle vilja veta lug-lug mÄtten för Aerospace (gÀrna 40,42 och 43 mm versionerna) samt för Colt 41mm
Tack pÄ förhand
Man behöver ju inte testa det för att veta att det kommer sitta precis som ett pro 3. Det Àr ju bara strukturen som skiljer.Aero strap kanske inte har nÄtt ut till butikerna Ànnu? Eller nÄgon som var prövat?
PĂ„ bild ser Aero ut att passa bra till SOH.
Kollat in 38mm SOH?
Man behöver ju inte testa det för att veta att det kommer sitta precis som ett pro 3. Det Àr ju bara strukturen som skiljer.
Aerospace avantage, mÀter 49 lug till lugYes, men den faller mig inte i smaken. Tack för tipset![]()
En chronomat i rose Àr vÀl inte det första manHjÀlp!! Nu har en kompis en Brightling Chronomat 41 rosé ref CB014012-BA53-728P-A18BA.1 till salu. NÀstan ny med alla tillbehör.![]()
Min frÄga: Àr det nÄgot jag behöver tÀnka pÄ? Urverk, hÄller den för lite tuffare tag. KÀnslig för repor?
Kan typ inget om Brightling, men det mÄste man ju Àga om man tycker om klockor. LÄnad bild. Tack för hjÀlpen
Tuffare Ä tuffare menar att sitta vid ett skrivbord Àr inte jag. Men ute i vanliga livet, menar inte bergsklÀttringEn chronomat i rose Àr vÀl inte det första man
hugger om man ska ut pÄ " tuffa tag"![]()
urverket lÀr inte orsaka nÄgra probs,,Tuffare Ä tuffare menar att sitta vid ett skrivbord Àr inte jag. Men ute i vanliga livet, menar inte bergsklÀttring
HjÀlp!! Nu har en kompis en Brightling Chronomat 41 rosé ref CB014012-BA53-728P-A18BA.1 till salu. NÀstan ny med alla tillbehör.![]()
Min frÄga: Àr det nÄgot jag behöver tÀnka pÄ? Urverk, hÄller den för lite tuffare tag. KÀnslig för repor?
Kan typ inget om Brightling, men det mÄste man ju Àga om man tycker om klockor. LÄnad bild. Tack för hjÀlpen
Kan runt 20k stÀmma för lÀnken? Jag tycker att nÀstan alla klockor Àr snyggare med lÀnkChronomat trivs bÀst pÄ lÀnk och 378c lÀnken kostar vÀldigt mycket pengar sÄ du vet det, om du skulle vilja komplettera. Kan va bra att veta kanske.
Kan runt 20k stÀmma för lÀnken? Jag tycker att nÀstan alla klockor Àr snyggare med lÀnkfinns det en beg marknad för klockan,om jag skulle inte komma överens med den? Eller avsaknaden av lÀnk av skrÀmmande?
Ingen magnet i vanlig glashÀll sÄ vitt jag vet. Men Ä andra sidan vet jag vÀldigt lite om kÀksgerÄdPassa dej för magnetfÀltet dÄ du brÀnner korven(sÄ du inte fuckar upp uret)
Testa med en kompass vet jag
//Simon
Sluta skrÀms! Jag har anvÀnt klocka till induktionshÀll varje dag i 4 Är utan nÄgra som helst problem. GÄ inte pÄ det dÀr.Passa dej för magnetfÀltet dÄ du brÀnner korven(sÄ du inte fuckar upp uret)
Testa med en kompass vet jag
//Simon