• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

NÄgon som har fingrat pÄ den nya SOH?
@JensBP?
Tycker att den ser riktigt fin ut i blÄtt.
IMG_1767.jpg
IMG_1768.jpg

Visarna, datumet och vridringen Àr klockrena förbÀttringar. Speciellt visarna som Àr riktigt tilltalande.
Ja. Tyckte vÀldigt mycket om den tidigare och Ängrar lite att jag flippade den. Men den dÀr ser bra ut. Gillar ocksÄ placeringen av datumfönstret.

IMG_7560.JPG
IMG_7630.JPG
IMG_7636.JPG
IMG_7733.JPG

Jo. Hade mesh, gummi, lÀder. Flög bra pÄ allt men perfekt sommarklocka med ocean gummit.

Jag har aldrig testat Breitlings mesh. Är det bekvĂ€mt eller blir man luggad i hĂ„ret som av vissa andra fabrikat? Jag har alltid varit sugen pĂ„ den du hade men nu, med keramisk ring, lumeplupp och de andra förĂ€ndringarna, det gjorde suget större. Som du sĂ€ger, den passar lika bra pĂ„ mesh som lĂ€der och gummi.

Jag har aldrig testat Breitlings mesh. Är det bekvĂ€mt eller blir man luggad i hĂ„ret som av vissa andra fabrikat? Jag har alltid varit sugen pĂ„ den du hade men nu, med keramisk ring, lumeplupp och de andra förĂ€ndringarna, det gjorde suget större. Som du sĂ€ger, den passar lika bra pĂ„ mesh som lĂ€der och gummi.
Meshet Àr sjukt bekvÀmt. Jag fastnade aldrig med hÄr eller annat i det. Otroligt bekvÀmt. Hade inte koll pÄ att det var kermisk ring pÄ dom nya. MÄste kolla upp. Kanske kan bli en Äterförening.

Jag tycker att det armbandet Àr mycket bra. Det Àr vÀldigt bekvÀmt och mycket rejÀlt. Följsamt och mjukt men samtidigt stabilt och hög kvalitet.
Rekommenderas varmt.
IMG_0131.JPG

Den nya SOH Àr ju svÄrt lockande alltsÄ. Men jag trivs inte med mesh och trots att den sÀkerligen ser bra ut pÄ lÀder sÄ Àr det vÀl synd och skam att den inte finns att fÄ pÄ motsvarande Oyster?

Meshet Àr sjukt bekvÀmt. Jag fastnade aldrig med hÄr eller annat i det. Otroligt bekvÀmt. Hade inte koll pÄ att det var kermisk ring pÄ dom nya. MÄste kolla upp. Kanske kan bli en Äterförening.

Det Àr naturligtvis en smaksak men den nya Àr vassare tycker jag. Du fÄr slÄ till! :)
ab201016-c960-154a.jpg
breitling-superocean-heritage-42-watch-1.jpg

Kronan ser lite annorlunda ut ocksÄ, i alla fall pÄ dessa bilder.

Jag vÄgar nÀstan lova att sÄ inte blir fallet. Meshet Àr mer som en vanlig lÀnk att bÀra. Breitlings version av mesh Àr inget rassligt band av ihopsatta ringar. Det Àr som sagt mycket följsamt. Prova!

Tack för svar. LÄter lovande. Testade i butik en gÄng men dÄ var det ojusterat sÄ dÄ fÄr man ingen kÀnsla riktigt.

Det Àr naturligtvis en smaksak men den nya Àr vassare tycker jag. Du fÄr slÄ till! :)
ab201016-c960-154a.jpg
breitling-superocean-heritage-42-watch-1.jpg

Kronan ser lite annorlunda ut ocksÄ, i alla fall pÄ dessa bilder.
SpÀnnande Àr vÀl Àven det nya urverket B20 frÄn Tudor. Varför de skriver att det Àr Manufactured pÄ hemsidan, har jag ingen aning om.

SpÀnnande Àr vÀl Àven det nya urverket B20 frÄn Tudor. Varför de skriver att det Àr Manufactured pÄ hemsidan, har jag ingen aning om.

Varken Tudor eller Breitling har gjort nÄgon hemlighet av sitt samarbete med urverken, deras utbytesprogram.

Nya SOH uppfattar jag som vÀsentligt uppgraderad, med keramisk vridring, urverket med 70 timmars gÄngtidsreserv, Ànnu bÀttre tidhÄllning och fem Ärs garanti. Riktigt vasst i mina ögon :)

Varken Tudor eller Breitling har gjort nÄgon hemlighet av sitt samarbete med urverken, deras utbytesprogram.

Nya SOH uppfattar jag som vÀsentligt uppgraderad, med keramisk vridring, urverket med 70 timmars gÄngtidsreserv, Ànnu bÀttre tidhÄllning och fem Ärs garanti. Riktigt vasst i mina ögon :)
Nej dÄ, ingen hemlighet, Breitling slÀpper ju till sitt B01-verk. Men varför kalla det Manufacture=In-house nÀr det inte Àr det?

Mesh Àr nice. Drar inte av ngt hÄr pÄ @Jericos armar. Varken höger eller höger arm.

Tillbaka
Topp