• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

FrÄga till expertisen. Har varit i kontakt med Erikson Ur och dom har ett löst spÀnne till Breitling gummi. Skulle ett sÄdant hÀr spÀnne funka pÄ ett Hadley-Roma Cordura band?
https://klocksnack.se/threads/breitling-gummi-caoutchouc-med-spÀnne.70591/
Glöm det. Ringde Klockmaster Globen och dom hade ett borstat spÀnne till mig som dom kunde skicka. Kanon service av Robert som jag swishade betalningen till.

IMG_2152.JPG

IMG_2154.JPG

Sprinten sitter Ät fel hÄll pÄ bandet i mitten :)
Vilket band passar Aerospace bÀst?
IMG_2155.JPG

Senast Àndrad:
IMG_1906.JPG

Hej vÀnner
Jag skulle ha ett svart corduraband frÄn Hadley-Roma men dessa Àr tillfÀlligt slut hos Weston watchstraps. Jag köpte dÀrför ett annat men det flyger inte dÄ det smalnar av för mycket. Klockan krÀver ett rejÀlare band.
Är det nĂ„gon av herrarna hĂ€r som har ett svart 22mm corduraband frĂ„n Hadley-Roma att sĂ€lja?
Fridens liljor
Kolla strappedfortime.com , de brukar ha inne.

• Like
Reactions: Bas
Älskar mitt DP3 pĂ„ min Avenger:), Dock har jag spagettiarmar sĂ„ jag fĂ„r inte till det riktigt med spĂ€nnet. Hoppas uppgradering till viklĂ„s ska rĂ„da bot pĂ„ detta.

Jag har lite av samma problem, varför Àr gummit sÄ otroligt lÄngt? SpÀnnet gör det inte bÀttre, tror ett vanligt spÀnne skulle fÄ det att sitta mycket bÀttre!

Fick hem spÀnnet som jag bestÀllde frÄn ebay.
Vad sÀger ni? Falsk? Inget serienummer pÄ insidan sÄ tror den Àr falsk.

Om du köpte av nÄgon av de jag visade pÄ ebay sÄ Àr den 100% falsk. Endast nÄgon enstaka sÀljare pÄ ebay sÀljer Àkta nya spÀnnen och dÄ till typ ad-priser. Och helt Àrligt tycker jag inte det Àr ok i trÄden vilket Àven strider mot forumreglerna med piratkopior. Piratkopior Àr ett otyg som verkligen inte hör hemma i denna trÄd. :mad:

• Like
Om du köpte av nÄgon av de jag visade pÄ ebay sÄ Àr den 100% falsk. Endast nÄgon enstaka sÀljare pÄ ebay sÀljer Àkta nya spÀnnen och dÄ till typ ad-priser. Och helt Àrligt tycker jag inte det Àr ok i trÄden vilket Àven strider mot forumreglerna med piratkopior. Piratkopior Àr ett otyg som verkligen inte hör hemma i denna trÄd. :mad:

Jag förstÄr dig, det gör jag verkligen!
Men ingen kan ju bekrÀfta om det verkligen Àr falskt, men av respekt för forumet sÄ kommer ingen se bild av det aktuella spÀnnet mer!
Och jag kommer inte anvÀnda endÄ! Det blev bara ett litet projekt att borsta det bara!
Det lÄg pÄ AD priser, runt 500kr som jag fick till 300kr, helt nytt var det inte heller, sÄ det var dyrare Àn vissa av dom Àkta begagnade du lÀnkade till hÀromdagen! Men nu slÀpper vi denna disskusion tycker jag och gÄr vidare :)

Men ingen kan ju bekrÀfta om det verkligen Àr falskt, men av respekt för forumet sÄ kommer ingen se bild av det aktuella spÀnnet mer!
Och jag kommer inte anvÀnda endÄ! Det blev bara ett litet projekt att borsta det bara!
Det lÄg pÄ AD priser, runt 500kr som jag fick till 300kr, helt nytt var det inte heller, sÄ det var dyrare Àn vissa av dom Àkta begagnade du lÀnkade till hÀromdagen! Men nu slÀpper vi denna disskusion tycker jag och gÄr vidare :)
Jag kan sÀga att om du köpte det av nÄgon av de sÀljarna Àr det falsk. Det jag ser direkt Àr att sprinten inte Àr frÄn Breitling. De kör inte sÄdana vad jag sett pÄ nÄgra lÄs jag köpt sista Ären, utan kör "double flange".

• Like
Jag kan sÀga att om du köpte det av nÄgon av de sÀljarna Àr det falsk. Det jag ser direkt Àr att sprinten inte Àr frÄn Breitling. De kör inte sÄdana vad jag sett pÄ nÄgra lÄs jag köpt sista Ären, utan kör "double flange".

Okej dÄ har jag fÄtt ett svar som tillfredstÀller mig:)
Sorry om nÄgon blev upprörd det var inte min mening! Första och sista gÄngen jag köper klockrelaterat pÄ ebay!

DÀremot avsaknad av modellnummer Àr inget tecken i sig. Det Àr inte dÀr det faller. B har inte kört modellnummer sÄ lÀnge. Finns Àven nyare upphöjda varianten utan nummer.

• Like
Okej dÄ har jag fÄtt ett svar som tillfredstÀller mig:)
Sorry om nÄgon blev upprörd det var inte min mening! Första och sista gÄngen jag köper klockrelaterat pÄ ebay!
Nej nej, ebay Àr den bÀsta kÀllan för det mesta faktiskt. Men man fÄr passa sig lite. BÀttre Àn chrono24 nÀr man hittar rÀtt auktioner. :)

Bara lite trist att flera i trÄden köpt fejkspÀnnen sista tiden. Man gör som man vill men kanske inte i trÄden om den ska behandla Breitling. ;)

Nej nej, ebay Àr den bÀsta kÀllan för det mesta faktiskt. Men man fÄr passa sig lite. BÀttre Àn chrono24 nÀr man hittar rÀtt auktioner. :)

Bara lite trist att flera i trÄden köpt fejkspÀnnen sista tiden. Man gör som man vill men kanske inte i trÄden om den ska behandla Breitling. ;)

Jo men har man inte stenhÄrd koll sÄ Àr det ingen idé att ens försöka :) hittar du Àkta Breitling till bra pris sÄ fÄr du gÀrna hojta till!

gÀllande borstningen ,sÄ hade jag gÄtt pÄ en finare duk ,och kört med lÀtta fingrar,,,,,grejen Àr att inte trycka för hÄrt,,,

Jag har lite av samma problem, varför Àr gummit sÄ otroligt lÄngt? SpÀnnet gör det inte bÀttre, tror ett vanligt spÀnne skulle fÄ det att sitta mycket bÀttre!
Hmmm. FörstĂ„r inte 100 hur ett ”vanligt” spĂ€nne skulle förbĂ€ttra? Mitt dilemma Ă€r att spĂ€nnet hamnar för lĂ„ngt Ă„t sidan:(. ViklĂ„svariantens band justerar man dock in för en ”centrerad passning”, för mig vĂ€rt den extra pengen. Älskar vikĂ„s ocksĂ„! Fick just samtal frĂ„n Erikson att det kommit in, hĂ€mtar nog i morgon:D

Tillbaka
Topp