• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Det finns ett problem med dessa viklÄs. De förstör alla andra viklÄs, törnlÄs och lösningar för att hÄlla ihop en klocka pÄ armen. För att de Àr sÄ j-a bra! :)
DSCN9678.jpg

Hmm jag vill ju gÀrna att det ska förbli svart :) blir en del deskdives och jag Àr inte speciellt försiktig med tooliga klockor ;)
Kanske köpa ett lÄs i breitlight dÄ?
För slitage blir det pÄ alla vanliga belÀggningar, men jag gillar det som sagt och det ger en hÀrlig toolig kÀnsla.

• Like
Reactions: Bas
40-44 Àr lite sweetspot för mig pÄ sportbrattar. Kanske inte 45 Àr sÄ stor skillnad? Sen Àr ju lug2lug och kÀnslan viktigare. Aldrig testat den dÀr. Snygg Àr den!
Beror vÀl pÄ vad man jÀmför med. Att det Àr en kronograf fÄr den ju att kÀnnas stor, 1mm hit eller dit jÀmfört med en annan kronograf gör nog dÀremot ingen skillnad. LÄg vikt fÄr ju dessutom en klocka att upplevas mindre/smidigare, dessutom Àr den ju svart. :)

Beror vÀl pÄ vad man jÀmför med. Att det Àr en kronograf fÄr den ju att kÀnnas stor, 1mm hit eller dit jÀmfört med en annan kronograf gör nog dÀremot ingen skillnad. LÄg vikt fÄr ju dessutom en klocka att upplevas mindre/smidigare, dessutom Àr den ju svart. :)
..och gultavlad. Allt perfekt. :)

StÀmmer detta sÄ har vi mycket nytt att grÀva i inom kort ÀndÄ... :)
http://breitlingsource.com/phpBB2/viewtopic.php?f=1&t=63524
"60-80% av alla Breitlings kommer uppdateras alternativt bytas ut inom 24 mÄnader".

SÄ som jag sagt tidigare, B60 och Tudor-verk lÀr anvÀndas till samtliga modeller de kan anvÀndas till inom kort. LÀgg till att de lÀr lansera ett B60-verk utan kronofraffunktion. Nya urverk = nya utseenden.

"60-80% av alla Breitlings kommer uppdateras alternativt bytas ut inom 24 mÄnader".

SÄ som jag sagt tidigare, B60 och Tudor-verk lÀr anvÀndas till samtliga modeller de kan anvÀndas till inom kort. LÀgg till att de lÀr lansera ett B60-verk utan kronofraffunktion. Nya urverk = nya utseenden.
Skulle jag bestÀmma allt pÄ Breitling skulle jag ocksÄ fasa ut ETA, men försöka hÄlla prisbilden normal. Samt uppdatera alla Navitimer och Emergency till 100/200/300m tÀthet, samt sÄklart Äterlansera 765. Plus fixa smartare mikrojustering pÄ alla lÀnkar omgÄende, precis som pÄ gummiviklÄsen eller Pegasus-lÄset.

Skulle jag bestÀmma allt pÄ Breitling skulle jag ocksÄ fasa ut ETA, men försöka hÄlla prisbilden normal. Samt uppdatera alla Navitimer och Emergency till 100/200/300m tÀthet, samt sÄklart Äterlansera 765. Plus fixa smartare mikrojustering pÄ alla lÀnkar omgÄende, precis som pÄ gummiviklÄsen eller Pegasus-lÄset.

KÀnns vÀl som prisbilden redan skenat ivÀg? Troligtvis blir det vÀl inte bÀttre?

Klart ETA kommer fasas ut, trehandarna ryker först till förmÄn för Tudorverket. B01 Àr för dyrt för att ersÀtta 7750.

Du som har en, Àr den vÀrd pengarna?
Jag lÀste att du Àr nöjd men antar? (Kanske fel) att du har kontakter som ger dig bÀttre pris? :)
Jag har ingen, har dock testat den och recenserat den. Gillade 50mm skarpt men 45mm lÀr vara Ànnu bÀttre. PrisfrÄgan fÄr du bedöma sjÀlv, allt Àr relativt. :)

• Like
Reactions: Bas
Tillbaka
Topp