• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Breitling trÄden lockar verkligen. SÄ mycket grymma klockor som postas att man blir smÄtt tokig.

Var tvungen och titta pÄ nyheterna. 48mm drÀpare : ) vilken skönhet. SmÀrre hantel och glida runt med pÄ handleden. TyvÀrr för stor för mig men ack sÄ fin.

Breitling har en imponerande lineup och slÄr pÄ knock inför Basel.
(bilder lÄnade breitling.com)
SUPER AVENGER 01 BOUTIQUE EDITION
023.jpg

CHRONOLINER B04
chronoliner.PNG

brown chronoliner.PNG

chronolinerbrown3.PNG
TÀnk en Chronoliner i vettig storlek, fan vilken Daytonakiller det hade varit. De hade till och med kunnat skippa GMT-funktionen (Àven om jag förstÄr att det Àr halva grejen med den).

SjÀlva klockans behandling Àr DLC ja, men viklÄset till gummi jag bestÀllt och inte fÄtt Àn har jag faktist ingen aning om? Det ska iaf vara det senaste.
Kan man fÄ det snyggt och inte synas sÄ Àr det absolut vÀrt ett försök :) ett roligt projekt annars.
Jag har börjat fundera pÄ att lÀmna in mitt blanka Breitling viklÄs till min lackerare, frÄgan Àr om han kan lacka det mattsvart och det blir snyggt?
Kör det pÄ skinn eller kanvas till min Aero just nu!
DLC-coatingen Àr hÄrd, det ska myclet till för att repa spÀnnet.

Okej ja trodde det va det andra lÄset som vi talade om titta bara hur mycket marginaler du har i rörelsen pÄ den som Àr till skin sÄ ser du vart det tar i och vart du nu kan se slitage dÄ vet du vart det kommer att vara OM du nu skulle lackera denna plast dip kommer visa vart den sliter bort detta Men dÄ har du inte förstört viklÄset i alla fall

//Simon

Det kommer antagligen inte fungera för plastidip bygger pÄ endel. Kommer bli trögt att stÀnga osv. Plasten kommer slitas bort direkt om det bara Àr ett lager!
Men in pÄ matt lackering hos ett proffs kan fungera :)

Senast Àndrad:
Hej hej hemskt mycket hej,
NĂ„gon hĂ€r som lagt vantarna pĂ„ en superocean heritage II 42? Skulle vara kul att se lite annat Ă€n pressbilder. Är ocksĂ„ nyfiken vad den mĂ€ter lug-lug. Har lĂ€st 51mm pĂ„ watchuseek. Dock var det inte bekrĂ€ftat, utan endast en kvalificerad gissning...

IMG_2697.JPG

PÄ tal om förvirrande gör de likadant med Chronoliner som med Navitimer, alltsÄ tvÄ olika urverk till samma modell. Förvirrande och ologiskt.

Den

Den ska definitivt upp pÄ min bucket-list!:)
Finns tvÄ herrar som jag vet sitter och ruvar pÄ fina 765or. @Aurum som har en Kronometer Sthlm pre-AVI och @Andreas P som har en prima 765 CP. Hoppas de kan posta de hÀr i vanliga brattetrÄden sÄ alla som inte vÄgar sig in i mögel-brattetrÄden fÄr se nÄgra riktiga brattianska klassiker. :)

Riktigt fina, vad Àr det för ref pÄ dem?:D
Kolla lÀnken jag bifogade. Finns olika. FrÀmst tre huvudserier, "pre-AVI", AVI och CP (Copilot). Sedan kom variationer, Kaplans hade ett par nu pÄ kvalitén. Sedan finns Àven andra reffar som hör till 765, som t ex 7652 som möjligen Àr min favorit pga sina oversize subs.

Finns tvÄ herrar som jag vet sitter och ruvar pÄ fina 765or. @Aurum som har en Kronometer Sthlm pre-AVI och @Andreas P som har en prima 765 CP. Hoppas de kan posta de hÀr i vanliga brattetrÄden sÄ alla som inte vÄgar sig in i mögel-brattetrÄden fÄr se nÄgra riktiga brattianska klassiker. :)
RÀtt lÄngt ifrÄn en vanlig Breitling för att vara just en Breitling... En ommÀrkt Breitling 765, Kronometer Stockholm mÀrkt med norska Luftforsvaret pÄ baksidan.

image-jpg.145402

https://klocksnack.se/threads/kronometer-stockholm-kronograf-för-luftforsvaret.39759/#post-925575

Cool, bra köp! Bumblebee brukar jag kalla den.
Har lÀst en del negativt om kvallen pÄ militÀrgummina men coola Àr de.
Lite bilder frÄn min svarta Chronomat-samling:
1. Bumblebeen Àr en trevlig modell! SÄg att jag missade en blÄ skyddsplast nÀr jag tog bilden. @yonsson var med pÄ samma tillstÀllning nÀr jag hÀmtade den.
2. En Raven finns ocksÄ hos mig.
3. Chronomat Blacksteel med sina fyrkantiga sub-dails Àr ocksÄ lite speciell.
4. Till sist min Chronomat GMT
sIMAG0975.jpg

Breitling Chronomat Raven 44 (2).jpg

Breitling Chronomat blacksteel 44 01.jpeg

Chronoma GMT.jpg

Senast Àndrad:
1. Bumblebeen Àr en trevlig modell! SÄg att jag missade en blÄ skyddsplast nÀr jag tog bilden. @yonsson var med pÄ samma tillstÀllning nÀr jag hÀmtade den.
sIMAG0975.jpg

Chronoma GMT.jpg
Vackert!, Àr svag för dom fykantiga subdialsen, som vad jag förstÄr Àr lite av en vattendelare,

sIMAG0975.jpg

Chronoma GMT.jpg

Wow! Grymt snygga alla fyra! Raven var nÄgot utöver det vanliga, minst sagt :D

Inte alls. En har rakt datum, en har snett...
Klart jag ser skillna knÀppo. :D
Det Àr sÄklart Àven skillnad i placeringen av subdials.

Det som Àr mÀrkligt Àr att man kan köpa exakt samma model med tvÄ olika urverk, Breitling Àr vÀl de enda som erbjuder detta? En version med ETA och en med inhouse, det bör ju förvirra ej pÄlÀsta och dra ner mÀrket nÄgot.

Att som sÀljare behöva stÄ och motivera varför den ena klockan kostar 20 papp mer Àn den andra Àr nog inte alltid helt enkelt.

Typ vill du ha en Tudor Sub eller en Rolex Sub? Fast bÄda modeller heter Breitling. Detta pÄfund blir det nog ett stopp pÄ med den nya ledningen.

IMG_2713.PNG

Senast Àndrad:
Klart jag ser skillna knÀppo. :D
Det Àr sÄklart Àven skillnad i placeringen av subdials.

Det som Àr mÀrkligt Àr att man kan köpa exakt samma model med tvÄ olika urverk, Breitling Àr vÀl de enda som erbjuder detta? En version med ETA och en med inhouse, det bör ju förvirra ej pÄlÀsta och dra ner mÀrket nÄgot.

Att som sÀljare behöva stÄ och motivera varför den ena klockan kostar 20 papp mer Àn den andra Àr nog inte alltid helt enkelt.

Typ vill du ha en Tudor Sub eller en Rolex Sub? Fast bÄda modeller heter Breitling. Detta pÄfund blir det nog ett stopp pÄ med den nya ledningen.

IMG_2713.PNG

En pilot med bilhandlarhÀng :D

Tillbaka
Topp