• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

4AFBDCAF-174E-41B3-AC52-4FBF66F4B243.jpeg
 
Just de där enkla modellerna är så generiska så det finns många fejk. Vanliga gamla ur som oärliga personer målar om till breitling. Jag tror att din är en breitling från början absolut.

mm jag kan tänka mig de finns en hel del fejk på marknaden. Ska till urmakare imorgon & få ett äkthetsintyg till den med :D Tack för info ;)
 
mm jag kan tänka mig de finns en hel del fejk på marknaden. Ska till urmakare imorgon & få ett äkthetsintyg till den med :D Tack för info ;)
Betala inte för mkt för ett intyg. Inte värt det. Med de bilderna och numrena du visar så är den ok, om än fulrenoverad. Inte så många affärer som har bra koll på vintage. Kaplans och Buk kanske, men att betala en tusing eller liknande för en klocka värd 3k är inte värt.
 
Betala inte för mkt för ett intyg. Inte värt det. Med de bilderna och numrena du visar så är den ok, om än fulrenoverad. Inte så många affärer som har bra koll på vintage. Kaplans och Buk kanske, men att betala en tusing eller liknande för en klocka värd 3k är inte värt.

Blir ett intyg från en dansk urmakare jag känner lite :) mer så man iaf har ett papper på den när den väl ska flippas vidare :)
 
Hei,
Har en Breitling Avanger ii GMT. Använder den dagligen på jobbet och tar mig av den så fort jag kommer hem, jobbar kontorstider 08-16:00. Den hade stannat när jag jag vaknade och skulle till jobbet. Står att den har en Power reserve min. 42 hours. Frågan är ska den stanna så fort och skruvar ni upp kronan eller låter ni klockan ticka igång av sig själv? Skadar du klockan om man skruvar upp kronan på en automatisk klocka?

Min första automatiska klocka så är en färsking. Tacksam för svar :)
 
Hej

Nu så har jag inte den modellen men dom stannar då oron i uret inte alltid orkar dra upp uret till max under normal användning. till max Power reserve.

Det är bara att dra ut kronan till läge 1 snurra upp 40 varv sedan dra ut kronan till läge 2 (stoppar klockan) då sec visaren står på 60 i sec ställ in tiden
Ställ in minut visaren på 5 - 55 minut markeringarna lättast att se.
Tryck in kronan då du har justerat tiden
detta så startar klockan att går
dra åt kronan klart. ;)

Nej du skadar inte klockan så länge du ser till att du får den rätt i gängorna i Kronan :)

Här har du lite länkar att se Ref Tid från.
Skaffa en winder vet jag :)

https://time.is/
http://www.frokenur.com/aad/aktuell-tid
https://www.timeanddate.com/worldclock/sweden/Stockholm

//Simon
 
Senast ändrad:
Hei,
Har en Breitling Avanger ii GMT. Använder den dagligen på jobbet och tar mig av den så fort jag kommer hem, jobbar kontorstider 08-16:00. Den hade stannat när jag jag vaknade och skulle till jobbet. Står att den har en Power reserve min. 42 hours. Frågan är ska den stanna så fort och skruvar ni upp kronan eller låter ni klockan ticka igång av sig själv? Skadar du klockan om man skruvar upp kronan på en automatisk klocka?

Min första automatiska klocka så är en färsking. Tacksam för svar :)
Tar av dig så fort du kommer hem????:woot: Byter du om till annan finklocka då? Bär min Avenger GMT 24/7/365 så den vaken stannar eller kallnar:)
 
Hei,
Har en Breitling Avanger ii GMT. Använder den dagligen på jobbet och tar mig av den så fort jag kommer hem, jobbar kontorstider 08-16:00. Den hade stannat när jag jag vaknade och skulle till jobbet. Står att den har en Power reserve min. 42 hours. Frågan är ska den stanna så fort och skruvar ni upp kronan eller låter ni klockan ticka igång av sig själv? Skadar du klockan om man skruvar upp kronan på en automatisk klocka?

Min första automatiska klocka så är en färsking. Tacksam för svar :)
Dra upp den kan du göra hur mycket du vill men om du inte har ett extremt stillasittande jobb så ska den klara sig utan manuellt uppdrag. Hur gammal är den?
 
Dra upp den kan du göra hur mycket du vill men om du inte har ett extremt stillasittande jobb så ska den klara sig utan manuellt uppdrag. Hur gammal är den?
Sitter framför en PC hela dagen. Ett år gammalt i mars. Men tror den ligger på på tom reservgång och lite energi. Får dra upp den någon dag i veckan om det inte får konsekvensen på klockan. Tack för svar :)
 
Hej boys.
Jag beställde ett Rios band till en av mina klockor. Ett 22/20 men fick ett 22/18.

Är det någon som har ett 18mm Breitlingspänne till salu? Av nyare snitt.
Helst ett borstat men även polerat går bra.

downloadfile-8.jpg
 
Tillbaka
Topp