Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den där behöver du nog kika på igen. Tavlan är ommålad och skum. Frågan är om något är breitling? Står det någon ref på bakboett? Var är den köpt?
Den där behöver du nog kika på igen. Tavlan är ommålad och skum. Frågan är om något är breitling? Står det någon ref på bakboett? Var är den köpt?
![]()
Köpt av en herre på blocket, går fint men min första vintage så inte alls så insatt sj tyvärr..
Bra. Rätt verk. Det är en äkta med målad ”renoverad” tavla och visare som är ommålade sannolikt.
puhh va skönt den är äkta iafBra. Rätt verk. Det är en äkta med målad ”renoverad” tavla och visare som är ommålade sannolikt.
Just de där enkla modellerna är så generiska så det finns många fejk. Vanliga gamla ur som oärliga personer målar om till breitling. Jag tror att din är en breitling från början absolut.puhh va skönt den är äkta iafBlev ju helt nervös nu
![]()
Just de där enkla modellerna är så generiska så det finns många fejk. Vanliga gamla ur som oärliga personer målar om till breitling. Jag tror att din är en breitling från början absolut.
På undersidan av bakboetten bör det finnas ett bratte-serienummer som daterar den till 50-talet.mm jag kan tänka mig de finns en hel del fejk på marknaden. Ska till urmakare imorgon & få ett äkthetsintyg till den medTack för info
![]()
På undersidan av bakboetten bör det finnas ett bratte-serienummer som daterar den till 50-talet.
Det är ju din det där. 1956 bör den vara ifrån.799336 står därgooglar jag på de hittar jag en likadan klocka med:
https://www.ebay.com/itm/Vintage-1Breitling-17-Jewels-used-Manual-Watch-/263306009410?hash=item3d4e42db42&nma=true&si=q7moMZSq4Php1Qlw53pZ3uczx8A%3D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557
Det är ju din det där. 1956 bör den vara ifrån.
Betala inte för mkt för ett intyg. Inte värt det. Med de bilderna och numrena du visar så är den ok, om än fulrenoverad. Inte så många affärer som har bra koll på vintage. Kaplans och Buk kanske, men att betala en tusing eller liknande för en klocka värd 3k är inte värt.mm jag kan tänka mig de finns en hel del fejk på marknaden. Ska till urmakare imorgon & få ett äkthetsintyg till den medTack för info
![]()
Betala inte för mkt för ett intyg. Inte värt det. Med de bilderna och numrena du visar så är den ok, om än fulrenoverad. Inte så många affärer som har bra koll på vintage. Kaplans och Buk kanske, men att betala en tusing eller liknande för en klocka värd 3k är inte värt.
Snygg så klart.Vad tycker ni om gmt avenger 2? Fick en i pressent....Min första breitling.
Sitter perfekt på din handledCrosspostar; fick precis min första Breitling! Dags att börja vänja sig vid 44 mm![]()
![]()
![]()
Tack! Jag har varit väldigt orolig över storleken men bärs inte alls så stort som jag trodde!Sitter perfekt på din handled![]()
Den där sitter som en smäckCrosspostar; fick precis min första Breitling! Dags att börja vänja sig vid 44 mm![]()
![]()
![]()
Gnaget klocka!Lite SOLIGA bilder på Den Gula 44
//Simon
Tar av dig så fort du kommer hem????Hei,
Har en Breitling Avanger ii GMT. Använder den dagligen på jobbet och tar mig av den så fort jag kommer hem, jobbar kontorstider 08-16:00. Den hade stannat när jag jag vaknade och skulle till jobbet. Står att den har en Power reserve min. 42 hours. Frågan är ska den stanna så fort och skruvar ni upp kronan eller låter ni klockan ticka igång av sig själv? Skadar du klockan om man skruvar upp kronan på en automatisk klocka?
Min första automatiska klocka så är en färsking. Tacksam för svar![]()
Dra upp den kan du göra hur mycket du vill men om du inte har ett extremt stillasittande jobb så ska den klara sig utan manuellt uppdrag. Hur gammal är den?Hei,
Har en Breitling Avanger ii GMT. Använder den dagligen på jobbet och tar mig av den så fort jag kommer hem, jobbar kontorstider 08-16:00. Den hade stannat när jag jag vaknade och skulle till jobbet. Står att den har en Power reserve min. 42 hours. Frågan är ska den stanna så fort och skruvar ni upp kronan eller låter ni klockan ticka igång av sig själv? Skadar du klockan om man skruvar upp kronan på en automatisk klocka?
Min första automatiska klocka så är en färsking. Tacksam för svar![]()
Sitter framför en PC hela dagen. Ett år gammalt i mars. Men tror den ligger på på tom reservgång och lite energi. Får dra upp den någon dag i veckan om det inte får konsekvensen på klockan. Tack för svarDra upp den kan du göra hur mycket du vill men om du inte har ett extremt stillasittande jobb så ska den klara sig utan manuellt uppdrag. Hur gammal är den?