• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

LouiV

Breitling
En frÄga, har en gmt avenger 2. Reltativt oanvÀnd. Ny pris 41.400 vad kan andra hands vÀrdet ligga pÄ? AnvÀnt den ett fÄtal gÄnger.
Tacksam för svar
 

Bilagor

  • 100867F3-D090-4821-B14F-7A102A3DB4FE.jpeg
    100867F3-D090-4821-B14F-7A102A3DB4FE.jpeg
    110.8 KB · Visningar: 0

DrDre

Patek
förvisso,,,notera dock "the B n anchor" som Àr smakfullt tryckt pÄ glaset:)

Ankaret antyder marin-tema. Det kunde ju varit ett alternativ för Breitling, dvs har fyra olika symboler i kombination med B:et beroende pÄ collection. SkÀlet till att man skippade vingarna var att man ville understryka att man Àven har andra klockor.

"A first and clear message is visible with the new logo. The two wings are gone, leaving only the stylised B and Breitling. What does that mean? Breitling is not only about aviation. Of course, air is a large part of the brand’s history, but not only. Already today, the brand has several collections focused on water. This is where the new strategy comes. Four collections or product families, clearly distinct one from another, will be created:
  • Navitimer – everything related to aviation, with the Navitimer 1 (the one we all know, with slide rule) and the Navitimer 8 (the new baby)
  • SuperOcean – everything related to diving and nautical-oriented pieces
  • Premier – a more elegant collection, linked to land, based on the roots of the TransOcean collection
  • Chronomat – an all-purpose watch, with a more robust concept"
I varje collection ska man sedan ha ett antal olika inriktningar: "elegant, elegant/sport, instrument/supersport." och man ska Àven öka sortimentet med mindre storlekar more "rational dimensions will be added (38mm or 41mm)".

Citaten kommer frÄn monochrome.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Ankaret antyder marin-tema. Det kunde ju varit ett alternativ för Breitling, dvs har fyra olika symboler i kombination med B:et beroende pÄ collection. SkÀlet till att man skippade vingarna var att man ville understryka att man Àven har andra klockor.

"A first and clear message is visible with the new logo. The two wings are gone, leaving only the stylised B and Breitling. What does that mean? Breitling is not only about aviation. Of course, air is a large part of the brand’s history, but not only. Already today, the brand has several collections focused on water. This is where the new strategy comes. Four collections or product families, clearly distinct one from another, will be created:
  • Navitimer – everything related to aviation, with the Navitimer 1 (the one we all know, with slide rule) and the Navitimer 8 (the new baby)
  • SuperOcean – everything related to diving and nautical-oriented pieces
  • Premier – a more elegant collection, linked to land, based on the roots of the TransOcean collection
  • Chronomat – an all-purpose watch, with a more robust concept"
I varje collection ska man sedan ha ett antal olika inriktningar: "elegant, elegant/sport, instrument/supersport." och man ska Àven öka sortimentet med mindre storlekar more "rational dimensions will be added (38mm or 41mm)".

Citaten kommer frÄn monochrome.
Men vinglogon Àr ju perfekt för att understryka det dÄ den innehÄller bÄde vingar OCH ankare. Hur tÀnker de? o_O
 

DrDre

Patek
Men vinglogon Àr ju perfekt för att understryka det dÄ den innehÄller bÄde vingar OCH ankare. Hur tÀnker de? o_O

Det Àr vÀl i sÄ fall Trans-Ocean (som verkar bli nya Premier) och ev Chronomat som nu hamnar lite utanför Flyg och Dyk kollektionerna. Trans-Ocean har ju iofs inte nÄgra vingar idag heller.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Det Àr vÀl i sÄ fall Trans-Ocean (som verkar bli nya Premier) och ev Chronomat som nu hamnar lite utanför Flyg och Dyk kollektionerna. Trans-Ocean har ju iofs inte nÄgra vingar idag heller.
Ja lÀtt pÄ Chronomat. Jag förstÄr skumheten att ha ankare pÄ Navitimer iof.
Hela idén med Schneiders logo var ju att belysa att har de bÄde klockor för hav och himmel. Jag tror minsann Kern-gruppen försöker komma pÄ nÄgot som redan Àr pÄkommet. ;)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Att Kern kommer fucka upp Breitling tror jag inte pÄ. TÀnk Breitling sista tio Ären.

De gick frÄn det hÀr:
3EB5FE37-8553-465A-94D8-09DC0312798D.jpeg
6C6E66EE-BF02-457D-8BEA-E3E685F6D513.jpeg
CC2274F9-4AB0-4675-B8B7-AE6B0474E6C4.jpeg


Till det hÀr:
1A5B9FCA-44BA-4DA1-B375-A14AFBD35ED2.jpeg

709C0ACC-1C01-402F-AD90-1154F5B6F5E6.jpeg


Breitling har redan fuckat upp en hel del sista Ären. Aerospace och Avenger har de lyckats bra med dock. Om inte Kern kan prutta ut grymma klockor nÀrmaste Ären med tanke pÄ Breitlings gedigna designbabk av suverÀna klockor Àr det nÄgot allvarligt fel.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Att Kern kommer fucka upp Breitling tror jag inte pÄ. TÀnk Breitling sista tio Ären.
Breitling har redan fuckat upp en hel del sista Ären. Aerospace och Avenger har de lyckats bra med dock. Om inte Kern kan prutta ut grymma klockor nÀrmaste Ären med tanke pÄ Breitlings gedigna designbabk av suverÀna klockor Àr det nÄgot allvarligt fel.
Fast Kern kommer ju döda hela Avengerserien sÄ nu Àr du ute och cyklar.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Fast Kern kommer ju döda hela Avengerserien sÄ nu Àr du ute och cyklar.
Jag kan tycka att Colt, Superocean och Avenger smÀlter ihop och Àr för lika. Gör de en ny serie med det bÀsta av dessa tre Àr jag nöjd. Vi vet ju inte Ànnu hur det blir. De Àr ju inte dummare Àn att de lyssnar pÄ marknanden om saker inte fungerar eller sÀljer.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag kan tycka att Colt, Superocean och Avenger smÀlter ihop och Àr för lika. Gör de en ny serie med det bÀsta av dessa tre Àr jag nöjd. Vi vet ju inte Ànnu hur det blir. De Àr ju inte dummare Àn att de lyssnar pÄ marknanden om saker inte fungerar eller sÀljer.
67AE0969-7713-47FE-AB9A-64D52FC7031C.jpeg

DĂ€r har du framtiden.
 

DrDre

Patek
Att Kern kommer fucka upp Breitling tror jag inte pÄ. TÀnk Breitling sista tio Ären.


Breitling har redan fuckat upp en hel del sista Ären. Aerospace och Avenger har de lyckats bra med dock. Om inte Kern kan prutta ut grymma klockor nÀrmaste Ären med tanke pÄ Breitlings gedigna designbabk av suverÀna klockor Àr det nÄgot allvarligt fel.

Jag tror att det kommer att bli bra. Det Àr en nysatsning med mkt intressant folk i ledningen (och som Àven sjÀlva investerat och Àr Àgare i bolaget) sÄ det kan bli en kreativ nytÀndning. Det har vÀl inte varit nÄgot fel pÄ Breitling de senaste Ären, de kommer ju med trevliga modeller dÄ och dÄ, men jag hoppas pÄ ett rejÀlt steg. AlltsÄ ngt liknande Breitling pÄ 80/90-talet dÀr de verkligen var innovativa eller hur Bieber ryckte upp Hublot.

Den utlovade retro-satsningen Àr lite av ett wild card, dvs det kan bli nÄgot spÀnnande av det (men jag Àr inte helt sÀker, retro kan ju ibland bli lite fantasilöst).
 
Senast Àndrad:
Jag tror att det kommer att bli bra. Det Àr en nysatsning med mkt intressant folk i ledningen (och som Àven sjÀlva investerat och Àr Àgare i bolaget) sÄ det kan bli en kreativ nytÀndning. Det har vÀl inte varit nÄgot fel pÄ Breitling de senaste Ären, de kommer ju med trevliga modeller dÄ och dÄ, men jag hoppas pÄ ett rejÀlt steg. AlltsÄ ngt liknande Breitling pÄ 80/90-talet dÀr de verkligen var innovativa eller hur Bieber ryckte upp Hublot.

Den utlovade retro-satsningen Àr lite av ett wilde card, dvs det kan bli nÄgot spÀnnande av det (men jag Àr inte helt sÀker, retro kan ju ibland bli lite fantasilöst).

Jag gillar bĂ„de SOH och Transocean, sĂ„ jag tror att de kan göra riktigt fina retroklockor. Även med nytt management.
Top Time och 765 Àr tvÄ klockor jag gÀrna ser nya versioner av :)
 
Topp