• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Dixie

Audemars
2-Faktor
20180302_150320.jpg
1519999720866551910311.jpg


SĂ„ja fick man pĂ„ posten idag. Än sĂ„ lĂ€nge sitter den bra 45mm passar fint. Snygg Ă€r den med.
Bra jÀvla arm!
 

bartoldous

Cartier
NÄgon som haft eller testat en Superocean 44 av förra modellen?
Har fastnat lite för denna men vet inte vad jag gillar fÀrg pÄ visare. Finns bÄde blÄ, röd och gul men Àven en vanlig variant.
upload_2018-3-1_8-44-59.png


upload_2018-3-1_8-48-19.png
HallÄ forumbroder!
Hade den förra generationen och det var en riktigt fin klocka men huvudorsaken till mitt byte var den vulkaniserade inserten. Vet inte om jag var löjlig men byte krÀvde byte av hela bezelen annars sÄ var jag mycket nöjd.
P1010053.JPG
P1010062.JPG
 

mega

Rolex
NÄgon som haft eller testat en Superocean 44 av förra modellen?
Har fastnat lite för denna men vet inte vad jag gillar fÀrg pÄ visare. Finns bÄde blÄ, röd och gul men Àven en vanlig variant.
upload_2018-3-1_8-44-59.png


upload_2018-3-1_8-48-19.png
Jag provade denna ganska mÄnga gÄnger för ett par Är sedan dÄ suget var riktigt stort. Jag gillade att insertet var i gummi, lite udda. Klockan kÀndes hur gedigen som helst. SvÄrt val med fÀrgen pÄ visare/smÄdetaljer pÄ tavlan. Tror jag hade valt gult dÄ det begav sig, men hade nog valt nÄgot mer diskret idag.
Vill minnas att det kom en Omega PO i vÀgen för denna SO, men den har alltid funnits kvar i bakhuvudet.
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
MÄste sÀga att den dÀr vÀxt pÄ mig. Jag var först tveksam till utseendet men nu tycker jag att den Àr lÀcker.
Sen har den bra mÄtt ocksÄ.
Är allt borstat?
Jag Àlskar den! En riktig Àkta pre-Kern Bratte :cigar:

Nja sidor pÄ boett och bezel Àr polerat, likasÄ sidor pÄ lÀnk och mittlÀnkarna borde varit polerade en gÄng i tiden. Efter 12 Är ser lÀnken typ likadan ut pÄ hela :p
 

Dawsss

Omega
Har vi nÄgon Superocean heritage ii 42mm Àgare pÄ forumet?
Va och fingrade pÄ en idag och mÄste sÀga att dom Àr riktigt sjysta.
Lite osÀker pÄ tjockleken förhÄllande till den relativt lilla boeten dock.
Sen Àr det sÄklart skit att den inte kommer med gamla loggan men man kan inte fÄ allt.
 

Richard1987

Panerai
FrÄga angÄende Breitling; Rekommendationen Àr tÀthetsservice varannat Är och fullservice vart 5e Är.

Följer ni rekommendationen eller ej, och varför/varför inte? :)
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
FrÄga angÄende Breitling; Rekommendationen Àr tÀthetsservice varannat Är och fullservice vart 5e Är.

Följer ni rekommendationen eller ej, och varför/varför inte? :)
Nej. Duschar aldrig med mina klockor och dÀrför ointressant att sÀkra tÀthet och servar inte förrÀn behov uppstÄr dvs om klockan börjar tappa tiden, lÄta konstigt osv.
 
Topp