• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

xmb216bc

Panerai
Provar nato istÀllet för gummi: hiss eller diss?
20180227_184215.jpg
20180227_184233.jpg
20180227_184350.jpg
Alltid diss pÄ nato
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Jag kan tycka att Colt, Superocean och Avenger smÀlter ihop och Àr för lika. Gör de en ny serie med det bÀsta av dessa tre Àr jag nöjd. Vi vet ju inte Ànnu hur det blir. De Àr ju inte dummare Àn att de lyssnar pÄ marknanden om saker inte fungerar eller sÀljer.
Avengerserien har vÀl sÄlt i topp! Iaf om man fÄr tro se bilder som cirkulerat frÄn nÄn presentation. Men tror inte inte i heller att de Àr dumma, ffa inte nÀr det gÀller pengar
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Avengerserien har vÀl sÄlt i topp! Iaf om man fÄr tro se bilder som cirkulerat frÄn nÄn presentation. Men tror inte inte i heller att de Àr dumma, ffa inte nÀr det gÀller pengar
Jag VET ju inte men jag tror pÄ fler trÄkiga avskalade modeller och dödsstöt pÄ mÄnga nuvarande modeller. SÀljer det inte eller om det Àr kvarts sÄ dödar de.

Hörde en frĂ„n Breitling sĂ€ga att de kommer ”rensa” tavlan pĂ„ Navitimern för att det Ă€r för mĂ„nga linjer.
Well, det kan man ju tycka men om man tycler det sÄ har man fel. :D
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
67AE0969-7713-47FE-AB9A-64D52FC7031C.jpeg

DĂ€r har du framtiden.
Det Àr en bra enkel produktdiversion. Superocean Àr ett gammalt bra inarbetat varumÀrke, sÄ det blir vÀl förhoppningsvis som Aeromarine som de körde under mÄnga Schneider-Är och som innefattande Colt, superocean och avenger.
Jag gillar’t.
Skulle dock döpt om Transocean till Premier och kört flera undermodeller.
Chronomat och Navi skulle jag ocksÄ kört separat pga att de Àr mÀrkets historiskt viktigaste modeller.

Men var ska Aerospace och Emergency in? Möjligen under Navitimer, dit Aerospace hörde frÄn början. Men det kÀndes inte rÀtt dÄ och skulle inte kÀnnas riktigt bra nu heller.
 

Brutus

Cartier
2-Faktor
Hmm, hela syftet med satsningen Àr vÀl att bredda breitling med ett antal mer kina-vÀnliga (=slÀtstrukna) modeller, sÄ jag antar att en hel del av det befintliga kommer att gÄ i graven tyvÀrr. Vore riktigt trist om avenger-serien försvann
 

DrDre

Patek
Det Àr en bra enkel produktdiversion. Superocean Àr ett gammalt bra inarbetat varumÀrke, sÄ det blir vÀl förhoppningsvis som Aeromarine som de körde under mÄnga Schneider-Är och som innefattande Colt, superocean och avenger.
Jag gillar’t.
Skulle dock döpt om Transocean till Premier och kört flera undermodeller.
Chronomat och Navi skulle jag ocksÄ kört separat pga att de Àr mÀrkets historiskt viktigaste modeller.

Men var ska Aerospace och Emergency in? Möjligen under Navitimer, dit Aerospace hörde frÄn början. Men det kÀndes inte rÀtt dÄ och skulle inte kÀnnas riktigt bra nu heller.

Det kan vara sÄ att de kommer byta Transocean mot Premier. I intervjun med Monochrome beskrev man den kollektionen sÄ hÀr:
  • Premier – a more elegant collection, linked to land, based on the roots of the TransOcean collection
Tittar man pÄ tidigare modeller tycker jag nuvarande Transocean har spÄr av Premier och det nya teamet verkar ju vara förtjusta i sitt arkiv.
 

Dawsss

Omega
En artikel om Breitlings (marknads)strategier. Retro kommer att bli stort och Àven specifika Breitlingbutiker. Och sÄ vill man in pÄ Kina, med mindre klockor och med mindre betoning pÄ flyg (som tydligen inte Àr lika sexigt dÀr).

Och pinup dockorna ryker.

https://www.ablogtowatch.com/georges-kern-breitling-coming-years/?amp


Bra artikel! Tycker mannen tar upp nÄgra intressanta poÀnger.
Ablogtowatch har Àven ett podavsnitt ute pÄ ITunes som handlar om Breitling.
Tror det kom ut 7 februari i Är.. rekommenderas ocksÄ.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
NÄgon som haft eller testat en Superocean 44 av förra modellen?
Har fastnat lite för denna men vet inte vad jag gillar fÀrg pÄ visare. Finns bÄde blÄ, röd och gul men Àven en vanlig variant.
upload_2018-3-1_8-44-59.png


upload_2018-3-1_8-48-19.png
 

Lokobar

Breitling
Ny hÀr i forumet och förhoppningsvis snart breitlingÀgare.
TÀnkte dock kolla lite med er som Àr lite mer insatta.
Vad tycker ni dels om avenger Blackbird 44, Àr jÀvligt sugen pÄ den.
Men hÄller fÀrgen etc?
Och tittar Àven pÄ en begagnad avenger skyland 44 uttagen 2008 för 22000, Àr det rimligt pris?
Tacksam för alla tips.
 

Bilagor

  • Screenshot_20180301-224158.jpg
    Screenshot_20180301-224158.jpg
    73.7 KB · Visningar: 1

PCB

Audemars
Ny hÀr i forumet och förhoppningsvis snart breitlingÀgare.
TÀnkte dock kolla lite med er som Àr lite mer insatta.
Vad tycker ni dels om avenger Blackbird 44, Àr jÀvligt sugen pÄ den.
Men hÄller fÀrgen etc?
Och tittar Àven pÄ en begagnad avenger skyland 44 uttagen 2008 för 22000, Àr det rimligt pris?
Tacksam för alla tips.
klart du ska ha en bratte!
blackbird Àr vÀl trevlig
,kolla Àven pÄ avenger gmt blacksteel,lite mindre och utan fakepatinerade index,,"fÀrgen" Àr ingen fÀrg utan en behandling av stÄlet kan man sÀga ,,hÄller hyffsat mot slitage ,men fÄr man en ding sÄ syns det.
skyland Àr trevlig ,men hade personligen ryggat om sÀljaren lÀgger upp sÄ kassa bilder.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
NÄgon som haft eller testat en Superocean 44 av förra modellen?
Har fastnat lite för denna men vet inte vad jag gillar fÀrg pÄ visare. Finns bÄde blÄ, röd och gul men Àven en vanlig variant.
upload_2018-3-1_8-44-59.png


upload_2018-3-1_8-48-19.png
Ja jag hade en för tre somrar sen. Köpte den fullset och billigt hÀr pÄ KS. Den levererar, tung och gedigen som sig bör. Stor dock, 44 mm, men bÀrbar. I like it!
 
Topp