• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Pro 1 Sunday!!!! :cool: #bÀstalÀnken

IMG_20180415_121226.jpg

SlÄs varje gÄng av hur sjukt bekvÀm den Àr ocksÄ!
Ja den Àr löjligt bekvÀmt. Jag tror det beror pÄ den korta bygeln i kombo med de smÄ lÀnkbitarna som har lite flex Àven som nya.

Min första bratte jag köpte för över 20 Är sen hade den, sÄ det har blivit nÄgon form av bekvÀmlighets-referens. Det Àr inte nÄgon som slagit den. Rolex nya rundade lÄs och byglar Àr nÀra, men bara nÀra. ;)

KĂ€nns ovant.
Aldrig huserat hÀr tidigare.
Min hemmaplan Àr annars Sinn-trÄden...
Men nu! Första Breitlingen har landat! Har saknat klocka i titan sen de jag haft har lÀmnat. Fick tag i en trevlig sak, till synes i mycket bra skick för sin Älder och med nytt batteri. Dessutom fullset vilket förhöjer kÀnslan ytterligare.

LÀste att det var nÄn som flippade sin för att den var sÄ pillig att hantera. FörstÄr vad han menade. Mekigt? Mhmm...
Men det funkar ju.

Den Àr lÀtt för en annan som Àr van vid u-bÄtsstÄl. JÀttelÀtt. Och tycker jag, jÀttesnygg.
Hoppas vi kommer att trivas tillsammans. Btw, nÄn som vet om de Àr kÀnsliga pÄ nÄgot sÀtt dessa ur? Att det inte Àr en dykare har jag insett. Men nÄt annat man ska tÀnka pÄ?

DĂ„ligt ljus? Ja, jomenvisst :)
20180413_222551.jpg
20180413_222423.jpg
20180413_222143.jpg
Fet klocka! Grattis!
Om du gör batteribyte hos AD sÄ byter dom packningar och krona samt trycktestar. LÀtt vÀrt det.
Har en likadan aero som din och en Àldre, kÀnner inte igen att det skulle komma in damm eller att den skulle vara mer lÀttrepad Àn en stÄlklocka.
Kronan Àr verkligen liten och krÀver lite invÀjning, men det Àr som allt annat en vanesak. Jag har funderat lÀnge pÄ att sÀlja den en av mina tvÄ men kommer aldrig till skott, gillar dom verkligen mycket.
Är det grĂ„ tavla pĂ„ din?

Fet klocka! Grattis!
Om du gör batteribyte hos AD sÄ byter dom packningar och krona samt trycktestar. LÀtt vÀrt det.
Har en likadan aero som din och en Àldre, kÀnner inte igen att det skulle komma in damm eller att den skulle vara mer lÀttrepad Àn en stÄlklocka.
Kronan Àr verkligen liten och krÀver lite invÀjning, men det Àr som allt annat en vanesak. Jag har funderat lÀnge pÄ att sÀlja den en av mina tvÄ men kommer aldrig till skott, gillar dom verkligen mycket.
Är det grĂ„ tavla pĂ„ din?
Tack!
Ja den Àr riktigt trevlig! Precis lagom stor och hÀrligt lÀtt. Dessutom riktigt snygg!
Yes. GrÄ tavla. GÄr ton-i-ton med titanet. Hade man fÄtt displayerna grÄ sÄ hade den varit perfekt.
Just fÀrgen Àr riktigt bra tycker jag. Hade jag pÄ förhand kunnatvvÀlja sÄ hadr jag valt svart tavla, vanan trogen. Men nu med facit i hand sÄ hade jag nog valt denna tror jag.

Tack för info om packningar etc. Denna har nytt batteri, men var det byttes vet jag inte. Den funkar hur som helst som den ska.

Det enda som inte Àr helt 100 Àr flipclaspen som Àr lite sliten i "knopparna" pÄ insidan.

Tack!
Ja den Àr riktigt trevlig! Precis lagom stor och hÀrligt lÀtt. Dessutom riktigt snygg!
Yes. GrÄ tavla. GÄr ton-i-ton med titanet. Hade man fÄtt displayerna grÄ sÄ hade den varit perfekt.
Just fÀrgen Àr riktigt bra tycker jag. Hade jag pÄ förhand kunnatvvÀlja sÄ hadr jag valt svart tavla, vanan trogen. Men nu med facit i hand sÄ hade jag nog valt denna tror jag.

Tack för info om packningar etc. Denna har nytt batteri, men var det byttes vet jag inte. Den funkar hur som helst som den ska.

Det enda som inte Àr helt 100 Àr flipclaspen som Àr lite sliten i "knopparna" pÄ insidan.
Kul!
Jag var ute efter en svart jag med, Àldre generationen, den svarta Àr verkligen svart, kolsvart, ingen som helst antydan till blankhet. Av misstag blev det en grÄ, gillar den verkligen, tror inte jag skulle byts lÀngre. Den skiftar i grÄtt, svart och blÄtt, svinlÀcker.
Observera att kronan pÄ denna Àr Ànnu lite mindre, plus att den saknar ljus.
FlÀrparna pÄ lÄste kan sÀkert en AD knipa ihop pÄ nolltid.
DSC_0196.JPG

Kul!
Jag var ute efter en svart jag med, Àldre generationen, den svarta Àr verkligen svart, kolsvart, ingen som helst antydan till blankhet. Av misstag blev det en grÄ, gillar den verkligen, tror inte jag skulle byts lÀngre. Den skiftar i grÄtt, svart och blÄtt, svinlÀcker.
Observera att kronan pÄ denna Àr Ànnu lite mindre, plus att den saknar ljus.
FlÀrparna pÄ lÄste kan sÀkert en AD knipa ihop pÄ nolltid.
DSC_0196.JPG
Fin! Gillar siffrorna pÄ den dÀr, Àven om jag tycker stÄlsiffrorna Àr strÄet vassare ÀndÄ.
Jag har dÄlig koll pÄ den detaljen, men belysning, vilka modeller Àr det som har det? Min? Jag har ingen koll...
Ja, jag funderar pÄ att fara förbi och fÄ den provtryckt och i samband med det ocksÄ be dem ge intryckningarna i lÄsflÀrpen en extra kyss sÄ att det bildas nya knoppar pÄ insidan. En smal sak med rÀtt verktyg.

Fin! Gillar siffrorna pÄ den dÀr, Àven om jag tycker stÄlsiffrorna Àr strÄet vassare ÀndÄ.
Jag har dÄlig koll pÄ den detaljen, men belysning, vilka modeller Àr det som har det? Min? Jag har ingen koll...
Ja, jag funderar pÄ att fara förbi och fÄ den provtryckt och i samband med det ocksÄ be dem ge intryckningarna i lÄsflÀrpen en extra kyss sÄ att det bildas nya knoppar pÄ insidan. En smal sak med rÀtt verktyg.
Om du snurrar sakta pÄ kronan sÄ skall det lysa en liten stund pÄ lcd:n.

Trodde Àrligt talat inte jag skulle bli sÄ grymt nöjd med en superquartz. Fördelen med quartz = HÄller tiden EXAKT pÄ sekunden Och slipper dyra service kostnader. :):cigar:
IMG_20180415_191257_340.jpg
IMG_20180415_191354_060.jpg
Ditt inlÀgg som jag citerar ovan blev av nÄgon mÀrklig anledning startskottet pÄ en helt ny era för mig.
Jag har under ganska lÄngtid tyckt sisÄdÀr om quartz men sjÀlv alltid anvÀnt det i jobbet dÄ en exakt tid Àr viktigt för mig dÀr.
Sen började jag tÀnka i banorna att jag behöver en beater för tillfÀllena dÄ tiden Àr mission critical.
Jag har en gammal sliten Casio för det jobbet idag och var inte intresserad av en G-shock eller liknande.
SÄ sÄg jag colten ovan...har sett den mÄnga gÄnger men den har inte berört mig nÀmnvÀrt pÄ det planet.
DÀr och dÄ bestÀmdes det att detta Àr vÀgen att gÄ.
Jag komplementerade kort och dÄ jag har flera chronomater redan sÄ kÀndes det kanske som att ha nÄgot med liknande utseende bara quartz som skiljer och dÀrmed vara utan det digitala och belysning var lite ovÀrt. Fick lite inspo av @Urkvinnan s bilder, sen @yonsson utmÀrkta recension. SÄ Evo night mission it is

PÄ en annan trevlig not sÄ vÀntar vi in en Red Arrows med flong ny lÀnk som förhoppningsvis landar in i veckan.

Allt gott i Bratte land mina vÀnner.

Mvh
M

Vad tro ni? Repa i AR eller smuts innanför glaset? NÀr man vinklar ljuset pÄ ett sÀtt sÄ att man ser ARen bÀttre sÄ syns den inte alls. Med samma vinkel pÄ ljuset pÄ min Aerospace sÄ syns dom fÄ swirls som finns pÄ den.
Kl 2
20180417_142645.jpg

Mellan 1 och 2
20180417_142535.jpg

Bilagor

• 20180417_142645.jpg
    20180417_142645.jpg
    130.8 KB · Visningar: 0
Är der nĂ„gon som vet ungefĂ€r hur mkt ett glas till en Chronomat (UFO) kan tĂ€nkas kosta om man byter det i samand med service? Kvalificerade gissningar ocksĂ„ uppskattade.
Inte vĂ€rt kostnaden imo. Ta bort bezel, tejpa skorstenen och slipa bort AR-struntet med superfint slippapper. Det blir bra. Är du inte nöjd kan du ju köpa ett nytt glas efter. Fortfarande bĂ€ttre Ă€n Rolle. :)

Inte vĂ€rt kostnaden imo. Ta bort bezel, tejpa skorstenen och slipa bort AR-struntet med superfint slippapper. Det blir bra. Är du inte nöjd kan du ju köpa ett nytt glas efter. Fortfarande bĂ€ttre Ă€n Rolle. :)
Hur pÄverkar det andrahandsvÀrde? Jag upptÀckte precis en repa och övervÀger det. Försöker bara avgöra om den sitter i ARC. Ser nÀstan ut som att den sitter pÄ andra sidan glaset

Hur pÄverkar det andrahandsvÀrde? Jag upptÀckte precis en repa och övervÀger det. Försöker bara avgöra om den sitter i ARC. Ser nÀstan ut som att den sitter pÄ andra sidan glaset
Inte gör man det för en repa i AR. Det blir ju massor av repor i AR. Inget att bry sig om. Jag har bara gjort det nÀr klockorna varit helt dimmiga.

Tillbaka
Topp