• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Tack! Jag Àr dock till Ären kommen och ser inte smÄ visare som man skall ta tid med, sÄ massa knappar Àr egentligen onödigt. Det Àr dock titan som jag gillar, men nu skrev jag ihop ett bud pÄ en annan, sÄ jag avvaktar svaret innan jag börjar en ny förfrÄgan med nÄgon annan. Tack!
Definitionen av köparens marknad, pÄ gott och ont beroende pÄ vilken sida av myntet man Àr. :)

Vad Àr skillnaden pÄ dessa?
BĂ„da har ju ref: A13050.1
Skiljer ju pÄ guldet och tavlan, men vilken Àr vad och varför?
Eller missar jag The obvious?
NÄn kanske kunde hjÀlpa mig med ett förtydligande :)

Bilder lÄnade frÄn nÀtet.

Mvh
M
Red Arrows.jpg
Screenshot_20180410-002348.png

red-arrows-jpg.777564

Den övre Àr en riktig styggelse!

Är nog sĂ„ enkelt att dom satt i en The Red Arrows tavla i en Ă€ldre TT Chronomat. Denna utgĂ„va Ă€r ju limiterad i 1965 ex. Var har du hittat en översta, den Ă€r dessutom borstad istĂ€llet för polerad.

7-jpg.330927
16-jpg.330937

Senast Àndrad:
red-arrows-jpg.777564

Är nog sĂ„ enkelt att dom satt i en The Red Arrows tavla i en TT Chronomat. Denna utgĂ„va Ă€r ju limiterad 1 1965 ex. Var har du hittat en översta, den ser dessutom att vara borstad istĂ€llet för polerad.

Jag skulle gissa pÄ det ocksÄ. De riktigt tidiga Chronomat var borstade och utförandet med gulddetaljer var vÀldigt vanligt (ofta med de dÀr coola urtavlorna i buteljgrön, burgundy eller klarblÄ och rem i matchande fÀrg). Troligen en sÄdan som nu har fÄtt en nyare Red Arrows urtavla. Inget jag sjÀlv skulle köpa.

red-arrows-jpg.777564

Är nog sĂ„ enkelt att dom satt i en The Red Arrows tavla i en Ă€ldre TT Chronomat. Denna utgĂ„va Ă€r ju limiterad i 1965 ex. Var har du hittat en översta, den Ă€r dessutom borstad istĂ€llet för polerad.

7-jpg.330927
16-jpg.330937

Jag skulle gissa pÄ det ocksÄ. De riktigt tidiga Chronomat var borstade och utförandet med gulddetaljer var vÀldigt vanligt (ofta med de dÀr coola urtavlorna i buteljgrön, burgundy eller klarblÄ och rem i matchande fÀrg). Troligen en sÄdan som nu har fÄtt en nyare Red Arrows urtavla. Inget jag sjÀlv skulle köpa.

Tack för svaren:), ja det förefaller som en rimlig förklaring faktiskt nu nÀr det Àr dagtid:D
Jag satt inatt och höll pÄ att lista upp chronomat LE och varianter.
DÄ blev jag trött nÀr jag hittade denna och förutsatte att jag missat nÄgot.
Den lÄg hÀr http://www.breitling-museum.com/breitling-red-arrows-limited-edition.html

Mvh
M

Tack för svaren:), ja det förefaller som en rimlig förklaring faktiskt nu nÀr det Àr dagtid:D
Jag satt inatt och höll pÄ att lista upp chronomat LE och varianter.
DÄ blev jag trött nÀr jag hittade denna och förutsatte att jag missat nÄgot.
Den lÄg hÀr http://www.breitling-museum.com/breitling-red-arrows-limited-edition.html

Mvh
M
Breitlingmuseum Ă€r skit. Dock har jag för mig att det fanns red arrows i tidigare versioner Ă€n den jubileums-utgĂ„va som jag och Affe har. Är inte hemma och har inga lĂ€nkar dock.

I vilken hÀrad skulle du sÀga att en sÄdan bör ligga i?
Sent igÄr dök denna upp https://klocksnack.se/threads/breitling-avenger-seawolf-21-000-kr.88613/ ocksÄ i samma hÀrad?
StÄlfisken Àr absolut inte dyr. De brukar gÄ gamla oservade lÀtt för 16-18k. En sen frÄn 2011, som dessutom Àr helt nyservad, för 20k Àr billigt jÀmfört med dessa som du fÄr rÀkna pÄ 4-6k pÄ i service.

Folk glömmer lÀtt vÀrdet av nyservade grejer. Jag har lagt absurda summor pÄ service och rep sista Ären, och kommit fram till att det alltid Àr skönt att slippa skiten sjÀlv sÄ lÀnge det inte Àr ett riktigt kanonpris. :)

Senast Àndrad:
StÄlfisken Àr absolut inte dyr. De brukar gÄ gamla oservade lÀtt för 16-18k. En sen frÄn 2011, som dessutom Àr helt nyservad, för 20k Àr billigt jÀmfört med dessa som du fÄr rÀkna pÄ 4-6k pÄ i service.

Folk glömmer lÀtt vÀrdet av nyservade grejer. Jag har lagt absurda summor pÄ service och rep sista Ären, och kommit fram till att det alltid Àr skönt att slippa skiten sjÀlv sÄ lÀnge det inte Àr ett riktigt kanonpris. :)

Den kommer vÀl bÄde pÄ lÀnk och gummi med viklÄs dessutom?

Breitlingmuseum Ă€r skit. Dock har jag för mig att det fanns red arrows i tidigare versioner Ă€n den jubileums-utgĂ„va som jag och Affe har. Är inte hemma och har inga lĂ€nkar dock.
Ja det var ingen julgranshÀngare direkt :)
Jag fÄr se om vi kan closa en deal pÄ en red arrows snart sÄ man kan börja bocka av lite, har sneat in pÄ att fÄ komplett....lÀr man aldrig fÄ men strÀvar iaf.
Blue angels blir lite lurigt att fÄ full set idag men bara att vÀnta ut den.:nailbiting:

NÄgon som vet lite mer info om navitimer a13019? Vad skiljer den frÄn vanliga navitimer?

Jag tror att det Àr en vanlig Navitimer. Dvs samma modell som funnits sedan det nya Breitling. Enligt vad jag har förstÄtt Àr den lika stor, likadan urtavla och ett i grunden likadant urverk (men kanske lite enklare varianter i början) men att namnen har varierat över tiden.

HÀr Àr en bild pÄ min. Trevlig klocka i vettig storlek. Min har fÄtt en hel del tid pÄ handleden.

Navitimer.JPG

Jag tror att det Àr en vanlig Navitimer. Dvs samma modell som funnits sedan det nya Breitling. Enligt vad jag har förstÄtt Àr den lika stor, likadan urtavla och ett i grunden likadant urverk (men kanske lite enklare varianter i början) men att namnen har varierat över tiden.

HÀr Àr en bild pÄ min. Trevlig klocka i vettig storlek. Min har fÄtt en hel del tid pÄ handleden.

Navitimer.JPG
Vad Àr alla skalor o siffror pÄ den?

RĂ€knegrejer. :D
Tror du fÄr googla för att fÄ ett bra svar pÄ det, Àr nig inte mÄnga som orkar skriva den uppsatsen.
Haha ja,har för mig jag lĂ€ste om de för nĂ„n mĂ„nad sen men var mest intresserad av om de Ă€r samma ”rĂ€knegrejor” pĂ„ a13019 och vanliga navi. Sen Ă€r de vĂ€l inte nĂ„n 24tim visning pĂ„ a13019?

Tillbaka
Topp