• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Inte vad jag kan se men jag Àr lÄngt ifrÄn sen du ska frÄga, vi fÄr ta hjÀlpa av @JensBP tror jag :)
Den Àr ok i övrigt vad man kan se pÄ utsidan. Den dÀr tillhör samma generation som min första Colt.

Vad som kanske skett Àr att den Àr servad nÄgon gÄng hos vanlig urmakare. Ofta nÀr man tar av visarna pÄ Breitlings sÄ gÄr de sönder för att de sitter sÄ tajt. DÄ har kanske inte denna urmakare tillgÄng till rÀtt visare och fick improvisera med nya visare som iallafall passade. En bratte-certad urmakare skulle aldrig sÀtta pÄ de dÀr visarna.

SĂŒperkvartz idag.
20180412_112418-01.jpeg

Vad anvÀnder ni för bandverktyg för att byta lÀnk?

Jag tÀnker frÀmst pÄ den snyggaste lÀnken, Pro 2 om det spelar nÄgon roll. :)

Om din gÄr sÄ dÄligt Àr den nog utom rÀddning, och det Àr lika bra att du lÀmnar den till mig sÄ ordnar jag kostnadsfritt en miljövÀnlig Ätervinning av metallen. ;)
Ja du skulle mÄ dÄ :D

Tror inte B01 har skarpare standard Àn 6/-4 officiellt men den har ju kiselspiral sÄ +2/-2 borde den hÄlla lÀtt om den Àr korrekt ruckad.

Tack för svaren.
SÄ illa Àr det inte skulle jag tro. :rolleyes:

Men det mest en liten fundering dÄ dom jag har vart i windern ca 48 timmar (dÄ mÀrkte jag att sec diffade lite pÄ dessa 3 )

Jag mÄste ju anvÀnda mina Seikos i bland ;)

En bild pÄ mÀtning den svarta den första och den i mitten sedan den lÀngst till höger Àr pÄ den Gula OBS (2017-12-20)
Om det Àr nÄgot ni kan se pÄ detta som inte stÀmmer sÄ tar jag i mot infon :)

IMG_0227.JPG

//Simon

Ja du skulle mÄ dÄ :D

Tack för svaren.
SÄ illa Àr det inte skulle jag tro. :rolleyes:

Men det mest en liten fundering dÄ dom jag har vart i windern ca 48 timmar (dÄ mÀrkte jag att sec diffade lite pÄ dessa 3 )

Jag mÄste ju anvÀnda mina Seikos i bland ;)

En bild pÄ mÀtning den svarta den första och den i mitten sedan den lÀngst till höger Àr pÄ den Gula OBS (2017-12-20)
Om det Àr nÄgot ni kan se pÄ detta som inte stÀmmer sÄ tar jag i mot infon :)

IMG_0227.JPG

//Simon
FörstÄr inte vad du menar men alla utom en av de ovan har ju grymma vÀrden.

FörstÄr inte vad du menar men alla utom en av de ovan har ju grymma vÀrden.

Hej

Det jag menar att dom 2 första mÀtingarna Àr pÄ samma klocka. Men olika datum en Àr frÄn tidigare Àgare.
Den 3 Àr pÄ den gula. som jag köpte 2017-12-01 (denna lÀmnades in pg att dlc behandlingen saknades pÄ insidan av viklÄset vilket jag fick ett annat utbytt)

Dom har vart i en winder (dvs jag har inte anvÀnt dom pÄ ca 48 timmar)
Nu gissar jag att du menar den till höger som inte Àr helt 100 eller :rolleyes:

//Simon

Hej

Det jag menar att dom 2 första mÀtingarna Àr pÄ samma klocka. Men olika datum en Àr frÄn tidigare Àgare.
Den 3 Àr pÄ den gula. som jag köpte 2017-12-01 (denna lÀmnades in pg att dlc behandlingen saknades pÄ insidan av viklÄset vilket jag fick ett annat utbytt)

Dom har vart i en winder (dvs jag har inte anvÀnt dom pÄ ca 48 timmar)
Nu gissar jag att du menar den till höger som inte Àr helt 100 eller :rolleyes:

//Simon
F594F29F-0479-4BBC-8E1C-3C612C9FAA71.png

Okej
Det Àr den Gula dÄ jag hÀmtade ut den sÄ fick jag svaret att denna lÄg ok enligt dom. :oops:
Jag tyckte att det som Àr i svart Àr avikelser som bör justeras. :rolleyes:
FÄr vÀl lÀmna in den till TP :(

//Simon
Om de tycker den Àr OK sÄ Àr den ju OK. Snittet Àr ju inom COSC (Àven om 2 positioner avviker).

Edit: Nu vet inte jag om de ruckat den eller vad de gjort men om du klagat pÄ gÄngen sÄ Àr det ju lite mÀrkligt att de inte drar upp hastigheten lite pÄ verket.

Om de tycker den Àr OK sÄ Àr den ju OK. Snittet Àr ju inom COSC (Àven om 2 positioner avviker).

Edit: Nu vet inte jag om de ruckat den eller vad de gjort men om du klagat pÄ gÄngen sÄ Àr det ju lite mÀrkligt att de inte drar upp hastigheten lite pÄ verket.

Hej igen dÄ du editerat ditt inlÀgg ;)

Den var inne för byte av viklÄset som saknade Blacksteal pÄ under sidan. (PÄ en helt ny klocka)
Dom har inte öppnat denna enligt arbetsordern.
Nej jag har inte klagat ang dom 2 positioner som avviker. (Denna mÀtning fanns i service boxen dÄ jag hÀmtade ut klockan)
Jag stÀllde bara frÄgan till AD dÄ TP hade mÀtt upp klockan i samband vid byte av viklÄset.
Svaret jag fick var att den ska vara sÄ av AD att det var inom ramen.
Jo den tappar lite pÄ sec men om det nu Àr inom ramen vet jag inte dÄ jag Àr inte sÄ insatt i just detta. :oops:

//Simon

KĂ€nns ovant.
Aldrig huserat hÀr tidigare.
Min hemmaplan Àr annars Sinn-trÄden...
Men nu! Första Breitlingen har landat! Har saknat klocka i titan sen de jag haft har lÀmnat. Fick tag i en trevlig sak, till synes i mycket bra skick för sin Älder och med nytt batteri. Dessutom fullset vilket förhöjer kÀnslan ytterligare.

LÀste att det var nÄn som flippade sin för att den var sÄ pillig att hantera. FörstÄr vad han menade. Mekigt? Mhmm...
Men det funkar ju.

Den Àr lÀtt för en annan som Àr van vid u-bÄtsstÄl. JÀttelÀtt. Och tycker jag, jÀttesnygg.
Hoppas vi kommer att trivas tillsammans. Btw, nÄn som vet om de Àr kÀnsliga pÄ nÄgot sÀtt dessa ur? Att det inte Àr en dykare har jag insett. Men nÄt annat man ska tÀnka pÄ?

DĂ„ligt ljus? Ja, jomenvisst :)
20180413_222551.jpg
20180413_222423.jpg
20180413_222143.jpg

KĂ€nns ovant.
Aldrig huserat hÀr tidigare.
Min hemmaplan Àr annars Sinn-trÄden...
Men nu! Första Breitlingen har landat! Har saknat klocka i titan sen de jag haft har lÀmnat. Fick tag i en trevlig sak, till synes i mycket bra skick för sin Älder och med nytt batteri. Dessutom fullset vilket förhöjer kÀnslan ytterligare.

LÀste att det var nÄn som flippade sin för att den var sÄ pillig att hantera. FörstÄr vad han menade. Mekigt? Mhmm...
Men det funkar ju.

Den Àr lÀtt för en annan som Àr van vid u-bÄtsstÄl. JÀttelÀtt. Och tycker jag, jÀttesnygg.
Hoppas vi kommer att trivas tillsammans. Btw, nÄn som vet om de Àr kÀnsliga pÄ nÄgot sÀtt dessa ur? Att det inte Àr en dykare har jag insett. Men nÄt annat man ska tÀnka pÄ?

DĂ„ligt ljus? Ja, jomenvisst :)
20180413_222551.jpg
20180413_222423.jpg
20180413_222143.jpg
Grattis till en snygg Aerospace med den cleana grÄ tavlan!:cigar:. Helt klart en av mina favoriter!. För att besvara din frÄga angÄende om den Àr kÀnslig pÄ ngt sÀtt sÄ Àr titan en repmagnet och dÄ du snurrar med kronan sÄ nöter den ganska fort ned packningen sÄ om du ska i plurret Àr det rekommenderat att fÄ den trycktestad till 100m. Snurra absolut inte kronan under vattnet och det kan vara oundvikligt om man Àr burdus. FörvÄna dig inte om du hittar damm pÄ displayerna p.g.a. kronan snurrar in det.
Hade en hel del damm pÄ mina displayer trots att jag lekte vÀldigt lite med kronan men inget jag störde mig pÄ. MVH

Är der nĂ„gon som vet ungefĂ€r hur mkt ett glas till en Chronomat (UFO) kan tĂ€nkas kosta om man byter det i samand med service? Kvalificerade gissningar ocksĂ„ uppskattade.

Grattis till en snygg Aerospace med den cleana grÄ tavlan!:cigar:. Helt klart en av mina favoriter!. För att besvara din frÄga angÄende om den Àr kÀnslig pÄ ngt sÀtt sÄ Àr titan en repmagnet och dÄ du snurrar med kronan sÄ nöter den ganska fort ned packningen sÄ om du ska i plurret Àr det rekommenderat att fÄ den trycktestad till 100m. Snurra absolut inte kronan under vattnet och det kan vara oundvikligt om man Àr burdus. FörvÄna dig inte om du hittar damm pÄ displayerna p.g.a. kronan snurrar in det.
Hade en hel del damm pÄ mina displayer trots att jag lekte vÀldigt lite med kronan men inget jag störde mig pÄ. MVH
Tack!
Ja, den Àr verkligen trevlig!
Den var fin, verkligen jÀttefin för sin Älder. Jag tror inte den var putsad eller tillfixad innan, annat Àn rengjord. UltraljudstvÀtt gav inget alls.
Men jag touchade ÀndÄ upp den med min kloss jag har för ytborstning, och jag brukar vara krÀsen, men den ser banne mig ny ut! Ruskigt fin. Tror inte den nyttjats sÄdÀr vÀldans hÄrt.
Tack för klargörandet med kronan. Det var bra att veta. KÀnns inte superrobust att vrida pÄ kronan tokfort för att fÄ fram funktionerna man vill. Lite mÀrklig konstruktion tycker jag.
Men en annan fundering. Har sett att vissa verk har gett sig, dĂ„ Ă€ldre tror jag, som har blivit ersatta med andra modernare verk. Är detta modellrelterat eller hĂ€nder det med vilka modeller som helst, att verket ger sig menar jag? Service, hur ofta? Denna gĂ„r bra sĂ„vitt jag vet och har nytt batteri. Men jag tror inte den har fĂ„tt nĂ„gon regelrĂ€tt service.

Tack!
Ja, den Àr verkligen trevlig!
Den var fin, verkligen jÀttefin för sin Älder. Jag tror inte den var putsad eller tillfixad innan, annat Àn rengjord. UltraljudstvÀtt gav inget alls.
Men jag touchade ÀndÄ upp den med min kloss jag har för ytborstning, och jag brukar vara krÀsen, men den ser banne mig ny ut! Ruskigt fin. Tror inte den nyttjats sÄdÀr vÀldans hÄrt.
Tack för klargörandet med kronan. Det var bra att veta. KÀnns inte superrobust att vrida pÄ kronan tokfort för att fÄ fram funktionerna man vill. Lite mÀrklig konstruktion tycker jag.
Men en annan fundering. Har sett att vissa verk har gett sig, dĂ„ Ă€ldre tror jag, som har blivit ersatta med andra modernare verk. Är detta modellrelterat eller hĂ€nder det med vilka modeller som helst, att verket ger sig menar jag? Service, hur ofta? Denna gĂ„r bra sĂ„vitt jag vet och har nytt batteri. Men jag tror inte den har fĂ„tt nĂ„gon regelrĂ€tt service.

HÀrligt att du Àr nöjd med skicket och jag kan rekommendera glasfiber-penna för att fÄ bort tunna hairlines, dock sÄ fÄr man vara försiktig och inte trycka för hÄrt eller borsta för lÀnge för dÄ blir ytan lite vÀl polerad;). Vanligt med tidens tand Àr att kontakterna som slÀpar pÄ kronan och ev. kronan fÄr bytas nÀr funktionerna svarar dÄligt. Anledningen till att Àldre verk har gett sig pÄ Àldre Aerospace-modeller beror antingen p.g.a. vattenintrÄng eller att bakstycket blivit felmonterat vid batteribyte(displayen spricker). I nulÀget pÄ de Àldre fram till e65362 fÄr man byta hela verket för runt 14k!. Breitling erbjuder frÄn e56062 till e65362 superquartz-uppgradering och byter dÄ hela verket+bakstycket. Vad gÀller service Àr det bara att byta batteri+packningar ngn gÄng dÄ och dÄ. Men visst efter 10Är kan man vÀl mÀta strömförbrukningen för indikation pÄ verkets hÀlsa.........men Àhhhh bara o köra pÄ ;). Batterier kan börja lÀcka efter 2-3Är sÄ byt gÀrna och kör pÄ kvalitets batteri inom 3Är och trycktesta den:)

Senast Àndrad:
HÀrligt att du Àr nöjd med skicket och jag kan rekommendera glasfiber-penna för att fÄ bort tunna hairlines, dock sÄ fÄr man vara försiktig och inte trycka för hÄrt eller borsta för lÀnge för dÄ blir ytan lite vÀl polerad;). Vanligt med tidens tand Àr att kontakterna som slÀpar pÄ kronan och ev. kronan fÄr bytas nÀr funktionerna svarar dÄligt. Anledningen till att Àldre verk har gett sig pÄ Àldre Aerospace-modeller beror antingen p.g.a. vattenintrÄng eller att bakstycket blivit felmonterat vid batteribyte(displayen spricker). I nulÀget pÄ de Àldre fram till e65362 fÄr man byta hela verket för runt 14k!. Breitling erbjuder frÄn e56062 till e65362 superquartz-uppgradering och byter dÄ hela verket+bakstycket. Vad gÀller service Àr det bara att byta batteri+packningar ngn gÄng dÄ och dÄ. Men visst efter 10Är kan man vÀl mÀta strömförbrukningen för indikation pÄ verkets hÀlsa.........men Àhhhh bara o köra pÄ ;). Batterier kan börja lÀcka efter 2-3Är sÄ byt gÀrna och kör pÄ Renata-batteri inom 3Är och trycktesta den:)
MÄngen tack!!! Precis sÄ uttömmande som jag hoppades pÄ! Tack!
Tycker funktionerna svarar rÀtt sÄ bra, det Àr vÀl en vanesak att ha rÀtt knyck i vridet men det funkar.
SÄ med andra ord Àr det bra att lÀmna in den till nÄn man litar pÄ för batteribyte sÄ den inte blir sabbad.
Men annars lÄter det som att det bara Àr att köra pÄ dÄ.
Glasfiberpenna har jag, men kuddarna skulle jag sÀga Àr överlÀgsna. Roligt att det blir sÄ bra!
Screenshot_20180414-180404_Samsung Internet.jpg

MÄngen tack!!! Precis sÄ uttömmande som jag hoppades pÄ! Tack!
Tycker funktionerna svarar rÀtt sÄ bra, det Àr vÀl en vanesak att ha rÀtt knyck i vridet men det funkar.
SÄ med andra ord Àr det bra att lÀmna in den till nÄn man litar pÄ för batteribyte sÄ den inte blir sabbad.
Men annars lÄter det som att det bara Àr att köra pÄ dÄ.
Glasfiberpenna har jag, men kuddarna skulle jag sÀga Àr överlÀgsna. Roligt att det blir sÄ bra!
Screenshot_20180414-180404_Samsung Internet.jpg
Lycka till med klockan och bÀr/slit den med hÀlsan!:)

Tillbaka
Topp