• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vet inte om den varit uppe innan men ett litet tips.
Överlämnar kondition på klockan till var och en att avgöra.
item_828169_f6f6e223fe.JPG

https://auctionet.com/sv/828169-herrarmbandsur-breitling-team-60-pluton

Men oavsett kan vi slå fast att Breitlings nya rödguld skriker blogg och Michael Kors. :D Jävla breitlings designavdelning. De gör inte många rätt nu för tiden. :(
A3896EA8-D9DE-4408-865A-55DB773E1035.jpeg

Ni kan kalla det blogg-guld för enkelhetens skull (TM yonsson). Ser ut som skit gör det oavsett vad man kallar det.

Hur länge tror vi det tar innan Breitling lanserar en kollektion med vintage-inspirerade ur som har den gamla ankarloggan från förr? :p år 2038? 2058?

Kan hålla med om att det inte är så vackert.
Ser nästan ut som ren koppar.
Om man får svära i kyrkan så tycker jag isåfall att Rolex everose är betydligt vackrare.
Jag tycker Breitling är snurrigt som satan just nu. Den ovan har ju för många rader på tavlan och vit datumskiva. Troligtvis en prototyp.

Fan måste säga att jag är bra sugen på att klämma på nya Navi8 kollektionen! Våra kära AD i Sthlm har inte fått några leveranser än, vet någon om det har dykt upp på annat håll i landet?

Om inte så har vi ju Mini Basel nästa vecka..

9C020406-0B5A-418A-AED6-459C5F9A5C17.jpeg

Jag har blivit riktigt sugen på denna i G/S så jag börjar nog bli gammal. Tyckte mldellen var ganska tråkig tidigare men med den senaste uppdateringen tycker jag de blev riktigt bra.

De finns ju i 44mm nu också, vad tycker du om 42mm som storlek? För liten? Lagom? 2mm gör ju faltiskt en del.
Funkar med allt

Håller på och gör förarbetet inför försäljning av denna 90-talare:

8419933C-FF53-4D06-8BDB-101C31353BD7.jpeg

Märkte att kronan inte går att skruva in. Fastnar i winding mode. Vidare går det ej att byta datum i quickset men funkar att veva timvisaren för datumändring.

Tar gärna tips på AD att vända mig till i Stockholmsområdet för service.

Okej behöver några tips på en slitbeater. Alltså en som kan jobba på dem riktigt sunkiga jobben.
Night evon kommer bli normal beater och köpas när jag gästar Kentucky i juni.
Budget: 15k ish
Krav: bratte
Helst: super quartz
Är skyracern omöjlig där tycker ni?

Mvh
M

Okej behöver några tips på en slitbeater. Alltså en som kan jobba på dem riktigt sunkiga jobben.

Mvh
M

Jag kan spontant känna att ingen bratte ska behöva bli en sådan beater att de används till ”de riktigt skitiga jobben”...högst personlig åsikt men då hade jag köpt en Casio för 150:-

Senast ändrad:
Jag kan spontant känna att ingen bratte ska behöva bli en sådan beater att de används till ”de riktigt skitiga jobben”...högst personlig åsikt men då hade jag köpt en Casio för 150:-
Nej det är ju sånt....kanske tog i liiite på beskrivningen ;)
Men jag menar såhär. Jag tar ingen av mina nuvarande på ex löpning, badning, skogsjobb, flytthjälp osv. Så det jag menar är nog att jag är lite väl rädd om mina övriga och inte att jag ska städa slaktavfall med dem :D
För dem jobben har jag en Casio world timer för 200:):woot:

Mvh
M
Den här tickar väl de flesta boxar utom möjligtvis 15K.
Avenger Seawolf Chrono Blacksteel.
Blir bara snyggare med lite battlescars....
5DB282D6-2844-4D1D-88FA-F6D8FA442DDB.jpeg
E5D20757-143D-4B7C-9EF5-7887B76DB615.jpeg

Håller på och gör förarbetet inför försäljning av denna 90-talare:

8419933C-FF53-4D06-8BDB-101C31353BD7.jpeg

Märkte att kronan inte går att skruva in. Fastnar i winding mode. Vidare går det ej att byta datum i quickset men funkar att veva timvisaren för datumändring.

Tar gärna tips på AD att vända mig till i Stockholmsområdet för service.
Denna modell har inte skruvkrona, så allt är som det ska. Såg att det ligger en wings på k&s atm för 13900, dock med tråkigare länk än din så strax över där borde den ligga! :)

Edit: Svarade alltså på en fråga på värde du hade i någon annan tråd, om jag minns rätt :D

Denna modell har inte skruvkrona, så allt är som det ska. Såg att det ligger en wings på k&s atm för 13900, dock med tråkigare länk än din så strax över där borde den ligga! :)

Edit: Svarade alltså på en fråga på värde du hade i någon annan tråd, om jag minns rätt :D
Ah nu är jag med. Gick lite väl fundamentalistiskt på instruktionsboken som beskriver att man ska skruva in kronan. Upptäckte att quickset också fungerar som den ska. Tricket var att skruva motsols och inte medsols som instruktionsboken säger.

Vet du möjligtvis om jag har fel instruktionsbok för klockan?

IMG_1868.JPG

IMG_1869.JPG

• Like
Reactions: bvb
Ah nu är jag med. Gick lite väl fundamentalistiskt på instruktionsboken som beskriver att man ska skruva in kronan. Upptäckte att quickset också fungerar som den ska. Tricket var att skruva motsols och inte medsols som instruktionsboken säger.

Vet du möjligtvis om jag har fel instruktionsbok för klockan?

IMG_1868.JPG

IMG_1869.JPG
Instruktionsboken har jag tyvärr ingen koll på om den är rätt, men vet att det inte är skruvad krona på modellen samt att datum ska vara quick-set! :)

Tillbaka
Topp