Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Shark Àr inte rocka, det Àr haj!Breitling SHARK rockar skulle jag sÀga!
![]()
Det hÀr lilla aset Àr fan bra pÄ allt - slÀngde pÄ ett svart Zulu och boom. Min itch jag hade kring denna klocka visade sig bli en kÀrlekshistoria, sjukt ovÀntat men kul att bli överraskad!
![]()
Ja det Ă€r ungefĂ€r som skoter/epa/moppe-trĂ€ff men med puck istĂ€llet. BrudnĂ€rvaron Ă€r samma, noll.Ăr det sportmatch idag?
Ett birma-band vore nÄt.Breitling SHARK rockar skulle jag sÀga!
![]()
Detta Àr ocksÄ en klocka jag troligen ansett som trÄkig bak i tiden. Men nÄgot kring den har samtidigt lockat. En itch uppstod under flera Är och nÀr de vÀl valde att förbÀttra den i version 2 men Àven ett riktigt bra urverk sÄ blev det vÀrre.![]()
Jag har blivit riktigt sugen pÄ denna i G/S sÄ jag börjar nog bli gammal. Tyckte mldellen var ganska trÄkig tidigare men med den senaste uppdateringen tycker jag de blev riktigt bra.
De finns ju i 44mm nu ocksÄ, vad tycker du om 42mm som storlek? För liten? Lagom? 2mm gör ju faltiskt en del.
Jag tycker den Àr cool. InlÀgget bÀttre fÀrgmÀasigt nÀr mÀngden guld minskat och svart lagts till. Den enare tavlan blir hÀr ocksÄ ett lyft, ffa dÄ timvisaren fÄr mer fokus. Gillart![]()
Jag har blivit riktigt sugen pÄ denna i G/S sÄ jag börjar nog bli gammal. Tyckte mldellen var ganska trÄkig tidigare men med den senaste uppdateringen tycker jag de blev riktigt bra.
De finns ju i 44mm nu ocksÄ, vad tycker du om 42mm som storlek? För liten? Lagom? 2mm gör ju faltiskt en del.
UpptÀckte precis att det Àr blogg-guld och inte gul-guld. DÄ gÄr den tyvÀrr bort för mig.Jag tycker den Àr cool. InlÀgget bÀttre fÀrgmÀasigt nÀr mÀngden guld minskat och svart lagts till. Den enare tavlan blir hÀr ocksÄ ett lyft, ffa dÄ timvisaren fÄr mer fokus. Gillart
Vad Àr blogg-guld?UpptÀckte precis att det Àr blogg-guld och inte gul-guld. DÄ gÄr den tyvÀrr bort för mig.
UpptÀckte precis att det Àr blogg-guld och inte gul-guld. DÄ gÄr den tyvÀrr bort för mig.
RödguldVad Àr blogg-guld?
FörstÄr ingenting av det dÀr.Hehe har du fÄtt Mille sjukan nu pÄ gamla dagar
Om ja minns rÀtt sÄ finns det en bild pÄ den personen i denna trÄd med en bratte 44 i TT som jag tror jens har lagt upp samt @ till dej
//Simon
Kan vara coolt pÄ andra men inget för mig i heller. Men fortfarande cool klocka att kolla pÄUpptÀckte precis att det Àr blogg-guld och inte gul-guld. DÄ gÄr den tyvÀrr bort för mig.
Vete fan. Har bara hittat ett riktigt foto pÄ modellen och dÀr ser guldet alldeles för rött ut. Ser inte klokt ut.Kan vara coolt pÄ andra men inget för mig i heller. Men fortfarande cool klocka att kolla pÄ
Rödguld? Som roseguld?Vete fan. Har bara hittat ett riktigt foto pÄ modellen och dÀr ser guldet alldeles för rött ut. Ser inte klokt ut.
Aha. Jag gillar rödguld. Gulguld passar mer pÄ afrikansk mörk hud. I stort sett allt guld du kan köpa i smyckesvÀg i Sverige och vÀstvÀrlden Àr rödguld, som passar bÀttre pÄ oss blekfisar, medan guld du köper i t ex Afrika och Thailand oftast Àr gulguld. Jag har alltid undrat lite varför gulguld alltid i klockvÀrlden varit det vanligaste Àven i vÀst, tvÀrtom mot övriga guldvÀrlden.Rödguld
Men den dÀr ser ovanligt röd och mörk ut. VÀldigt mörk. Inte sÄ snyggt, och lÄngt ifrÄn det svenska rödguldet.Rödguld
Kalla det vad du vill, gult Àr det i alla fall inte.AlltsÄ, röd-, rosé och gulguld Àr olika saker, och det finns nyanser av dem ocksÄ. Tror @yonsson refererar till rosé som blogguld?
Inte direkt olika saker. De flyter in i varandra. Det beror ju pÄ hur mycket koppar, aluminium man blandar i. Kallas lite olika av olika personer och i olika lÀnder. VÄrt svenska rödguld Àr lite mindre koppar Àn internationellt normalt rödguld, och kan egentligen kallas rosa guld vilket vissa gör. Breitling har sÀkert haft i 25% koppar i den dÀr, sÄ rödmörk den blivit.AlltsÄ, röd-, rosé och gulguld Àr olika saker, och det finns nyanser av dem ocksÄ. Tror @yonsson refererar till rosé som blogguld?
Kalla det vad du vill, gult Àr det i alla fall inte.
Röd/rosé skiljer ju sig dessutom i fÀrg mellan olika tillverkare.
Som sagt, inte helt olika saker. Men, dÄ jag bestÀller material -oavsett leverantör- Àr det kategoriserat i fyra olika "kategorier", dÀr rödguld och gulguld brukar finnas i tvÄ nyanser, men rosé och vitguld i en.Inte direkt olika saker. De flyter in i varandra. Det beror ju pÄ hur mycket koppar, aluminium man blandar i. Kallas lite olika av olika personer och i olika lÀnder. VÄrt svenska rödguld Àr lite mindre koppar Àn internationellt normalt rödguld, och kan egentligen kallas rosa guld vilket vissa gör. Breitling har sÀkert haft i 25% koppar i den dÀr, sÄ rödmörk den blivit.
FörstÄr ingenting av det dÀr.![]()
Som sagt, inte helt olika saker. Men, dÄ jag bestÀller material -oavsett leverantör- Àr det kategoriserat i fyra olika "kategorier", dÀr rödguld och gulguld brukar finnas i tvÄ nyanser, men rosé och vitguld i en.
Oavsett blandning skulle jag -och förmodligen inte sÄ mÄnga andra yrkesverksamma- referera till traditionell svensk fÀrg pÄ guldet som rosa guld.
Ute i vÀrlden Àr svenskt rödguld inte alltför vanligt. Det Àr framtaget för att vara snyggast mot vÄr hudtyp, som du sÀkert vet, och innehÄller lite mer silver och mindre koppar Àn vad som brukar rÀknas som vanligt rödguld internationellt. Helt enkelt ljust/svagt rödguld. Man kan kalla det vad man vill, det ligger vÀl lite emellan traditionellt rödgult och gulguld, men inte lika poppigt som vanlig rosé. Helt enkelt bÀst för blekfisar, lite mellanmjölk som sig bör.Som sagt, inte helt olika saker. Men, dÄ jag bestÀller material -oavsett leverantör- Àr det kategoriserat i fyra olika "kategorier", dÀr rödguld och gulguld brukar finnas i tvÄ nyanser, men rosé och vitguld i en.
Oavsett blandning skulle jag -och förmodligen inte sÄ mÄnga andra yrkesverksamma- referera till traditionell svensk fÀrg pÄ guldet som rosa guld.
Jag kan tycka att de har lyckats rÀtt bra med guldet i den uppdaterade SOH. Att det sedan kanske Àr lite för "rött" för vissa och pÄminner om Michael Kors kan vÀl inte Breitling beskyllas för...Men oavsett kan vi slÄ fast att Breitlings nya rödguld skriker blogg och Michael Kors.JÀvla breitlings designavdelning. De gör inte mÄnga rÀtt nu för tiden.
![]()
Köp en stĂ„lklocka istĂ€llet om den ska tĂ„la lite strykTjenare. Ăr ute efter en ny klocka. Vill ha en klocka som jag vĂ„gar ha pĂ„ mig alltid Ă€ven i jobbet. Jobbar fysiskt och vill inte vara rĂ€dd för att fĂ„ repor osv.
Kollat pÄ Colt skyracer. Men tycker det sÀllan dyker upp nÄgra begagnade.
Har det sÄlts lite av den eller vÀljer folk helt enkelt att behÄlla dom bara?