• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Hemsk som jag Àr sÄ dubbelpostar jag denna
image.jpg

Trevlig klocka men vad i hela friden har hÀnt med bezelen...:(

Ja i och för sig sÄ Àr ju alla högglanspolerade delar pÄ vÄra kÀra Bretilingar lika kÀnsliga....
NÄja, det ska vÀl synas att klockan faktiskt anvÀnds, eller ;)

• Like
Reactions: Oli
Ja i och för sig sÄ Àr ju alla högglanspolerade delar pÄ vÄra kÀra Bretilingar lika kÀnsliga....
NÄja, det ska vÀl synas att klockan faktiskt anvÀnds, eller ;)
Tycker dock roséguldet Àr snÀppet kÀnsligare Àn övrigt pÄ Breitling. Brukar lyckas hÄlla dom polerade delarna fina men minsta lilla syns jÀttetydligt pÄ roseguldbezelen :(

Är det prishöjningar pĂ„ gĂ„ng hos Breitling?
Dom har tagit bort priserna pÄ sina klockor pÄ hemsidan. Senast i helgen kunde man kolla listpris pÄ alla modeller, nu stÄr det bara "price upon request".

Coolt med UTC:n, trodde inte dom gjordes lÀngre.

Nej jag har för mig att Breitling slutade med tillverkningen av dessa ca 2006-2007 men jag kan ha fel. Kanske nÄgon annan kunnig som vet mer? :)

SjÀlv har jag suktat efter en UTC-bratte ett bra tag och den hÀr fyllde mitt "ha-begÀr" till fullo ;) Ruggigt stabil trots sina bleka 160 gram (kollat med vÄgen hÀr hemma) och med UTC-modulen blir den bara sÄ komplett ;)

/Olof

Behöver stöd

Börjar vackla i min övertygelse om att min fantastiska SOH 42 med silvertavla Àr rÀtt för mig.
MÀrkligt dÄ jag i princip burit den dagligen sedan den införskaffades. Eller Àr det kanske just dÀrför, hemska tanke, har jag helt enkelt tröttnat pÄ den?!
Sitter och tittar pÄ alternativen och avenger GMT:s, galatic 44or, SuperOcean:s och t.o.m . gamla Headwind:ar och StÄlfiskar:ar flimmrar för ögonen.
SÄ vad göra, ge efter för lockelsen av annat och helt enkelt flippa den eller parkera den i lÄdan ett tag och se om attraktionskraften i den kommer tillbaka?

IMG_0189.JPG

Behöver stöd

Börjar vackla i min övertygelse om att min fantastiska SOH 42 med silvertavla Àr rÀtt för mig.
MÀrkligt dÄ jag i princip burit den dagligen sedan den införskaffades. Eller Àr det kanske just dÀrför, hemska tanke, har jag helt enkelt tröttnat pÄ den?!
Sitter och tittar pÄ alternativen och avenger GMT:s, galatic 44or, SuperOcean:s och t.o.m . gamla Headwind:ar och StÄlfiskar:ar flimmrar för ögonen.
SÄ vad göra, ge efter för lockelsen av annat och helt enkelt flippa den eller parkera den i lÄdan ett tag och se om attraktionskraften i den kommer tillbaka?

IMG_0189.JPG
Jag sÀger flipp. Skulle det vars sÄ att du Ängrar dig sÄ kan du alltid köpa en ny. Om det inte Àr sÄ att du har en sentimentalt vÀrde i den, dÄ gÄr det inte att köpa tillbaka kÀnslan.

Just nu finns det ju en del Breitlings ute till bra priser sÄ det Àr ju tillfÀlle att testa nytt. Hade jag inte köpt pannan precis sÄ hade iaf jag nappat pÄ en av annonserna.

Behöver stöd

IMG_0189.JPG

Har man en gÄng börjat fundera Àr det svÄrt att slÀppa det, sÄ fungerar jag varjefall. Precis som Dixe sÀger finns det en del att testa nu.

Behöver stöd

IMG_0189.JPG
Vi kan nog göra ett byte om du Àr sugen pÄ en galactic 44 :) har letat efter en so 42 med vit tavla.

Är det prishöjningar pĂ„ gĂ„ng hos Breitling?
Dom har tagit bort priserna pÄ sina klockor pÄ hemsidan. Senast i helgen kunde man kolla listpris pÄ alla modeller, nu stÄr det bara "price upon request".

Var ser man listpriserna? Om man gÄr in pÄ en individuell klocka, iaf frÄn Norge, sÄ fÄr jag upp priser om jag vÀljer en klocka (made to measure) och en lokal AD.

Tillbaka
Topp