• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Ricrob

Patek
Fan va grym den hör Àr! LÀnge leve Breitling! Schöld Ä godnatt!

image.jpg
 

Gold

Panerai
2-Faktor
image.jpg
image.jpg
Haha, vad ironiskt det kÀnns att vara 30min med bil frÄn Bratte butiken i Aventura Mall. Man Àr liksom nöjd att vara tillbaka. Kanske man Äker förbi o sÀger hej eller köper en till...,,,, nÀ jag Àr nöjd. PS. Köpeskillingen mot Sverige har jag fÄtt bekrÀftat efter vÀrdering av modellen. Det Àr c:à 30% billigare att investera i en Bratte av min kaliber i USA, inrÀknat med alla gÄvor man fick. Rabatter ges inte utan kraftiga gÄvor. Tex. Gummi armbandet och viklÄset ingick som gÄva, crocobandet vad med som standard med sitt viklÄs. Ni som kÀnner till, vet vad bara detta kostar. Snart Àr det beach time!

Den var riktigt grov du!:woot:
 

Oli

Omega
2-Faktor
Synd du inte var lite snabbare pÄ bollen,sÄldes en sÄdan hÀr pÄ K&S för riktigt bra pris nyligen!

Fin klocka för övrigt, bara att köra ;)
Ja, det gjorde lite ont i sjÀlen att sÀlja den men ibland har man inget val.

Edit: blev ingen ren försÀljning pÄ min sÄdan utan det blev ett byte + mellanskillnad pÄ den.
 

Callxx

Cartier
2-Faktor
Har plockat isÀr lÀnken sÄ mycket det gÄr, det Àr ju ett begrÀnsat antal av lÀnkbitarna som gÄr att skruva isÀr, sÄ de fÄr sitta ihop sÄ lÀnge, de löser annars det pÄ micromy
FÄr man frÄga vad lÄngtid det skulle ta och vad kalaset gÄr pÄ? Dra ett PM om du kÀnner dig villig att berÀtta men lite blyg!
 

Hellebring

Cartier
Jag har blivit lite chronomat-nyfiken pÄ senaste tiden. KÀnner att jag mognat nog för en tvÄtonsklocka :) Lite inne pÄ tidigt till mitten av 90-talet dÄ det verkar finnas mÄnga och de ligger ofta i en bra prisklass.
Är det nĂ„got specifikt man bör akta sig för eller leta efter i dem? NĂ„gra Ă„r eller referenser man bör undvika?
 

Oli

Omega
2-Faktor
Jag har blivit lite chronomat-nyfiken pÄ senaste tiden. KÀnner att jag mognat nog för en tvÄtonsklocka :) Lite inne pÄ tidigt till mitten av 90-talet dÄ det verkar finnas mÄnga och de ligger ofta i en bra prisklass.
Är det nĂ„got specifikt man bör akta sig för eller leta efter i dem? NĂ„gra Ă„r eller referenser man bör undvika?
Även tidigt 2000-tal borde funka dĂ„, den Ă€ldre chronomat versionen pĂ„ 40mm förmodar jag att du vill ha.
 

Oli

Omega
2-Faktor
Schyst! Hur lĂ€nge tillverkades den Ă€ldre modellen? Har sett att en del har lite "snabbare" typsnitt. Är det efter ett visst Ă„r eller Ă€r det bara tavelval?
Det Àr lite senare Ären som har siffror pÄ har jag för mig, kan Àven vara sÄ simpelt att det fanns fler val av tavla. Tror den gamla gjordes fram t.o.m 2004 eller 2006. Om du vÀljer annat Àn tvÄton skulle jag föreslÄ att du kikar pÄ denna Breitling Blackbird (2004).
image.jpg
 

Hellebring

Cartier
Det Àr lite senare Ären som har siffror pÄ har jag för mig, kan Àven vara sÄ simpelt att det fanns fler val av tavla. Tror den gamla gjordes fram t.o.m 2004 eller 2006. Om du vÀljer annat Àn tvÄton skulle jag föreslÄ att du kikar pÄ denna Breitling Blackbird (2004).
image.jpg
Ah, tack! :)
Den Àr snygg men just nu lutar jag mest mot tvÄton.
 
Topp