• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

NÂŽS

Breitling
2-Faktor
Funderar pÄ en till Bratte i familjen. Tittat lite pÄ en Superocean 42 ett tag nu, vad kan ni sÀga om den? Hur hÄller gummit pÄ bezeln? Annat man bör tÀnka pÄ?
Den combon som faller mig mest i smak Àr en abyss silver med diver pro II och viklÄs.
 
Jag trodde inte att jag skulle hitta en Breitling som föll mig i smaken, men den hÀr Àr grym.

Undrar om Erikssons Ur har en inne för klÀm?Ping @Richard Dahlgren

image.jpg
 

Oli

Omega
2-Faktor
Funderar pÄ en till Bratte i familjen. Tittat lite pÄ en Superocean 42 ett tag nu, vad kan ni sÀga om den? Hur hÄller gummit pÄ bezeln? Annat man bör tÀnka pÄ?
Den combon som faller mig mest i smak Àr en abyss silver med diver pro II och viklÄs.
Fin klocka, har aldrig sett eller hört nÄgot om att gummit pÄ bezelen skulle hÄlla dÄligt. FrÄgade en ad en gÄng och dom sa dock att Breitling oftast byter bezel vid service pÄ den modellen i förebyggande syfte dÄ gummi Àr en fÀrskvara.
 

NÂŽS

Breitling
2-Faktor
Tack för ditt svar! NÄn som kan bekrÀfta att bezeln byts ut pÄ service? Antar att den kostnaden fÄr man stÄ för sjÀlv?
 
Snyggt! Är det röda tyg?
NÀ, det Àr lÀder eller nÄgot liknande!

SĂ„ jĂ€kla schysst! Det flyger verkligen. Vad listar bandet pĂ„ om man fĂ„r frĂ„ga? Är nog ute efter samma eller iaf ett nytt original av ngt slag till Avengern.
Jag hÄller med, flyger ordentligt!
Bandet kostade 1810:- och viklÄset 2620:-
De rÄkade bestÀlla ett polerat viklÄs först sÄ nu nÀr jag hÀmtade det sÄ dealade jag till mig det polerade för 1800:- och de sÀtter pÄ det pÄ min transocean.
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
NÀ, det Àr lÀder eller nÄgot liknande!


Jag hÄller med, flyger ordentligt!
Bandet kostade 1810:- och viklÄset 2620:-
De rÄkade bestÀlla ett polerat viklÄs först sÄ nu nÀr jag hÀmtade det sÄ dealade jag till mig det polerade för 1800:- och de sÀtter pÄ det pÄ min transocean.
AlltsÄ Robert, du Àr ett föredöme. Du har min favoritkronograf, du har klockan som varit de senaste dagarnas heta Àmne pÄ jobb (ja jag har sÄdan lyx att jag fÄr prata klockor pÄ jobb) och du köper nya military. Var fan bor du, vi mÄste ha en gtg? :D
 

AurumAutomat

Breitling
Efter att lÀnge drömt om en riktig (mekanisk) automat istÀllet för quartz "automaten" som Àr nÀrmare 15 Är sÄ yppades orden "Àhh, vafan" i vÄras. Teknikintresserad som man Àr sÄ Àr ETA-verken för normalt, sÄ nÄgot in-house verk vore skoj. Samtidigt kÀnns Rolex för standard, bland Omega hittade jag ingen som föll mig i smaken och Breitlings ser ok ut och har lite flyghistoria.
Dock föll mig ingen av de varianter som fanns hos diverse AD mig i smaken, sÄ det blev att bestÀlla osett, baserat pÄ bilder pÄ nÀtet.
I början pÄ sommaren fick Àntligen AD hem skönheten. SÄg att Jerico efterfrÄgade mindre ur nÄgon sida sedan, detta Àr en 41:a.
En 44:a pÄ mina handleder gjorde sig inte bra sÄ det var inte förhandligsbart. Enda nackdelen Àr vÀll att det "bara" Àr 300m istÀllet för 500m.
Efter ca 2 mÄnader drar den sig ca 0,6s/dygn.

1.jpg
2.jpg
3.jpg
 

Callxx

Cartier
2-Faktor
Efter att lÀnge drömt om en riktig (mekanisk) automat istÀllet för quartz "automaten" som Àr nÀrmare 15 Är sÄ yppades orden "Àhh, vafan" i vÄras. Teknikintresserad som man Àr sÄ Àr ETA-verken för normalt, sÄ nÄgot in-house verk vore skoj. Samtidigt kÀnns Rolex för standard, bland Omega hittade jag ingen som föll mig i smaken och Breitlings ser ok ut och har lite flyghistoria.
Dock föll mig ingen av de varianter som fanns hos diverse AD mig i smaken, sÄ det blev att bestÀlla osett, baserat pÄ bilder pÄ nÀtet.
I början pÄ sommaren fick Àntligen AD hem skönheten. SÄg att Jerico efterfrÄgade mindre ur nÄgon sida sedan, detta Àr en 41:a.
En 44:a pÄ mina handleder gjorde sig inte bra sÄ det var inte förhandligsbart. Enda nackdelen Àr vÀll att det "bara" Àr 300m istÀllet för 500m.
Efter ca 2 mÄnader drar den sig ca 0,6s/dygn.

1.jpg
2.jpg
3.jpg
LÀÀÀÀÀÀÀÀÀcker!
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Efter att lÀnge drömt om en riktig (mekanisk) automat istÀllet för quartz "automaten" som Àr nÀrmare 15 Är sÄ yppades orden "Àhh, vafan" i vÄras. Teknikintresserad som man Àr sÄ Àr ETA-verken för normalt, sÄ nÄgot in-house verk vore skoj. Samtidigt kÀnns Rolex för standard, bland Omega hittade jag ingen som föll mig i smaken och Breitlings ser ok ut och har lite flyghistoria.
Dock föll mig ingen av de varianter som fanns hos diverse AD mig i smaken, sÄ det blev att bestÀlla osett, baserat pÄ bilder pÄ nÀtet.
I början pÄ sommaren fick Àntligen AD hem skönheten. SÄg att Jerico efterfrÄgade mindre ur nÄgon sida sedan, detta Àr en 41:a.
En 44:a pÄ mina handleder gjorde sig inte bra sÄ det var inte förhandligsbart. Enda nackdelen Àr vÀll att det "bara" Àr 300m istÀllet för 500m.
Efter ca 2 mÄnader drar den sig ca 0,6s/dygn.

1.jpg
2.jpg
3.jpg
Riktigt riktigt bra! Fan va lÀcker! Det dÀr Àr verkligen Breitling i ett nötskal. Jag pingar @Jerico Ät dig
Grattis
 

NÂŽS

Breitling
2-Faktor
TÀnkte bestÀlla en Superocean 42 Abyss silver idag. Fick till svars att dom var slutsÄlda hos Breitling och att dom skulle sluta med 42. Kunde bestÀlla en abyss black men kÀnner mig inte helt övertygad pÄ den. Kommer det komma nÄgon ny modell eller kommer dom bara köra pÄ Superocean 2? NÄn som kan droppa nÄtt bra alternativ? GÀrna runt 40-42, absolut inte större Àn 44.
 

Oli

Omega
2-Faktor
TÀnkte bestÀlla en Superocean 42 Abyss silver idag. Fick till svars att dom var slutsÄlda hos Breitling och att dom skulle sluta med 42. Kunde bestÀlla en abyss black men kÀnner mig inte helt övertygad pÄ den. Kommer det komma nÄgon ny modell eller kommer dom bara köra pÄ Superocean 2? NÄn som kan droppa nÄtt bra alternativ? GÀrna runt 40-42, absolut inte större Àn 44.
Galactic 44, sitter som en smÀck pÄ handleden trots 44mm. Tack vare slimmad och genomtÀnkt design :)
 

Oli

Omega
2-Faktor
Efter att lÀnge drömt om en riktig (mekanisk) automat istÀllet för quartz "automaten" som Àr nÀrmare 15 Är sÄ yppades orden "Àhh, vafan" i vÄras. Teknikintresserad som man Àr sÄ Àr ETA-verken för normalt, sÄ nÄgot in-house verk vore skoj. Samtidigt kÀnns Rolex för standard, bland Omega hittade jag ingen som föll mig i smaken och Breitlings ser ok ut och har lite flyghistoria.
Dock föll mig ingen av de varianter som fanns hos diverse AD mig i smaken, sÄ det blev att bestÀlla osett, baserat pÄ bilder pÄ nÀtet.
I början pÄ sommaren fick Àntligen AD hem skönheten. SÄg att Jerico efterfrÄgade mindre ur nÄgon sida sedan, detta Àr en 41:a.
En 44:a pÄ mina handleder gjorde sig inte bra sÄ det var inte förhandligsbart. Enda nackdelen Àr vÀll att det "bara" Àr 300m istÀllet för 500m.
Efter ca 2 mÄnader drar den sig ca 0,6s/dygn.

1.jpg
2.jpg
3.jpg
SÄ fet, funderat pÄ att skaffa en likadan. Hade en flying fish med blackeye tavla pÄ gummi som jag redan saknar en hel del tyvÀrr, men nÀsta blir pÄ lÀnk. Förhoppningsvis kan man lÀgga vantarna pÄ en airborne.
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Efter att lÀnge drömt om en riktig (mekanisk) automat istÀllet för quartz "automaten" som Àr nÀrmare 15 Är sÄ yppades orden "Àhh, vafan" i vÄras. Teknikintresserad som man Àr sÄ Àr ETA-verken för normalt, sÄ nÄgot in-house verk vore skoj. Samtidigt kÀnns Rolex för standard, bland Omega hittade jag ingen som föll mig i smaken och Breitlings ser ok ut och har lite flyghistoria.
Dock föll mig ingen av de varianter som fanns hos diverse AD mig i smaken, sÄ det blev att bestÀlla osett, baserat pÄ bilder pÄ nÀtet.
I början pÄ sommaren fick Àntligen AD hem skönheten. SÄg att Jerico efterfrÄgade mindre ur nÄgon sida sedan, detta Àr en 41:a.
En 44:a pÄ mina handleder gjorde sig inte bra sÄ det var inte förhandligsbart. Enda nackdelen Àr vÀll att det "bara" Àr 300m istÀllet för 500m.
Efter ca 2 mÄnader drar den sig ca 0,6s/dygn.

1.jpg
2.jpg
3.jpg

Riktigt bra val.
 
Topp