• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Hej
jag haft ett liknande problem pÄ en av mina band i samma utförande men min var svart/tyg.
Chronomat Blacksteel med fyrkantiga sub-dails.

Kan bara sÀga att min var under ett Är och tappade lite fÀrg i textilen samt att den blev lite taggig.
Första svÀngen sÄ fick jag tillbaka den som den var utan ÄtgÀrd. (Hela klockan)

Men dÄ jag tittade nÀrmare pÄ denna sÄ syntes det att denna hade börjat lossa lite pÄ sidorna dÀr det inte finns sömmar pÄ min sÄ syntes det pÄ den sidan som man inte justerar. (lila delen vid vik lÄset)

Denna skickads in igen dagen efter. (Hela klockan)
Jag fick dÄ detta utbytt pÄ garantin.

Tack till Stefan/Andreas pÄ TP Samt min Ad för Breitling i Sundbyberg för hjÀlpen med detta :)
Vad jag vet sÄ tog TP bilder och skickade till Breitlings fabrik i Swiss :snaphappy:

Min var Svart lite ljusare 2-3 toner i tyget om man tittar pÄ en ny.

DÄ dessa band Àr i naturgummi sÄ tyget slÀpper frÄn bandet dÄ det inte finns en söm enda ner.
Om detta Àr limmet som slÀpper frÄn gummit dÄ det Àr porös yta. ?

Men min var inte alls sÄ grÄ/grön/vit som din Àr eller stort lika slÀpp :eek:

Om detta inte gÄr pÄ gÄr pÄ garanti sÄ anvÀnd kontakt lim inte blixt lim.

Jag kan vill inte uttala mej om garantien pÄ denna dÄ mer en att den klocka denna sitter pÄ Àr en likadan som jag har med Gul tavla (men dessa kommer mad twinprobandet som Àr i silikon i svart/gult som STD)

Om detta Àr Chronomaten ? pÄ bilden
Är Hurricane 24h-modellen Ă€r viklĂ„set i metall (Blacksteel). sĂ„ Ă€r det STD till denna

//Simon
Tack alla som engagerat sig i frÄgan! Klockan ligger ju pÄ ett listpris pÄ 80K sÄ lite kvalitet borde man kunna förvÀnta sig. Att bandet Àr grÄtt beror pÄ mycket bad i klorvatten (pool) skulle jag tro. Jag har tvÀttat av bandet nÄgra gÄnger och dÄ ÄterhÀmtar sig fÀrgen.

DÀremot materialet Breitlight i denna klocka, Breitling Avenger Hurricane, Àr fantastiskt. Det finns inte minsta lilla repa varken pÄ spÀnnet eller caset efter ett Ärs daglig anvÀndning.

Senast Àndrad:
Tack alla som engagerat sig i frÄgan! Klockan ligger ju pÄ ett listpris pÄ 80K sÄ lite kvalitet borde man kunna förvÀnta sig. Att bandet Àr grÄtt beror pÄ mycket bad i klorvatten (pool) skulle jag tro. Jag har tvÀttat av bandet nÄgra gÄnger och dÄ ÄterhÀmtar sig fÀrgen.

DÀremot materialet Breitlight i denna klocka, Breitling Avenger Hurricane, Àr fantastiskt. Det finns inte minsta lilla repa varken pÄ spÀnnet eller caset efter ett Ärs daglig anvÀndning.

Jo jag vet vad dessa listar pÄ har nÄgra sjÀlv ;) (Chronomat iofs)
Men dÄ mitt svarta band skickades in sÄ första gÄngen sÄ var denna ca 2-3 toner ljusare Dom ville ha helaklockan in skickad för att se helheten.
Första gÄngen sÄ var svaret att det Àr normalt slitage om man ser till Äldern i fÀrgskiftning pÄ tyget, Fortfarande Svart men inte grÄ.
Lite som pÄ svarta jeans efter ett antal tvÀttar samt att Uv sliter pÄ tyg överlag typ.
Men dÄ jag skulle hÀmta ut den sÄ sÄg jag att den hade börjat slÀppa lite ca 2-3 mm vid in fÀstningen.
DĂ„ skickades den in igen och TP bytte denna.

Jag har inte monterat mina nya gummi/tyg som Àr i Svart/tyg samt den i Gul/tyg
Just nu sÄ kör jag bandet med dom smÄ hÄlen pÄ den svarta.
Det du nÀmner klorvatten kan stÀmma bra som orsak till detta.

//Simon

Say hello to my little friend.........
D913E155-5B3D-47A8-9D64-7D3D739DB4D7.jpeg
A6341140-8D20-416F-A80B-ACB5AE98D40B.jpeg

Den Àr sÄ jÀkla bra. Har haft den vid 4 olika tillfÀllen nu, skulle lÀtt kunna tÀnka mig en nu igen!
Ja jag Àr sjukt nöjd :) hade den svarta innan, men den fick lÀmna. Hoppas jag aldrig fÄr för mig att flippa stÄlisen! Har man haft samma klocka 4 ggr Àr det nÄt som Àr jÀkligt bra med klockan, bara köpa igen :D

Ja jag Àr sjukt nöjd :) hade den svarta innan, men den fick lÀmna. Hoppas jag aldrig fÄr för mig att flippa stÄlisen! Har man haft samma klocka 4 ggr Àr det nÄt som Àr jÀkligt bra med klockan, bara köpa igen :D
Har intalat mig flera gĂ„nger ”denna ska jag behĂ„lla” men ja :D
Jag var nÀstan nöjdast med den blÄa jag hade. Riktigt lÀcker!
1DB36C8C-D783-41F4-AF40-56B645F31F40.jpeg

Är inget fan av den helpolerade lĂ€nken men den blĂ„a tavlan med blĂ„tt gummi gör sig riktigt bra! Den röda GMT-visaren ”poppar” fint mot det blĂ„a ocksĂ„ :)

Den blÄ Àr riktigt trevlig, bara sett den pÄ bild iof. Gillar dock den svarta vulcantavlan skarpt ocksÄ, sÀrskilt nÀr solen ligger pÄ :)

Kul att du sÀger det om Breitlight! Det var ju nÄgon annan hÀr som anvÀnt sin Skyracer dagligen i över ett Är med samma repfria resultat.

Jo men, nĂ€! ”Svart” lĂ€nk dĂ„:rolleyes:
BĂ„de dr Watch och ”Hasse” har ju haft kontakter som kan PVD-behandla sĂ„ omöjligt Ă€r det inte. SjĂ€lv trivdes jag inte med kolsvart klocka sĂ„ jag slipade/polerade av den.
Det Àr min res och semester beater som inte ska dra blickarna till sig.
C717F351-4434-424D-9FF9-647AEC9D4B30.jpeg

Tillbaka
Topp