• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

FrÄn en sak till en annan, alla bra saker börjar ju pÄ B, Breitling, BÀrs, Boobs, Brudar (nÄja det beror pÄ hur galna dom Àr) BMW (förlÄt PCB, jag har ocksÄ en Merca Men sÀg det inte till nÄgon) och sist men inte minst som verkligen relaterar till Breitling och flyg, Boeing.
Ska nog dra ner pÄ BrÀnnvinet och Bacardin ikvÀll.
Hörs sen allihopa!

Hej,
Jag ropade in den hĂ€r gamla Breitling spontant för nĂ„gra dagar sedan. Jag har ingen bakgrund pĂ„ klockan och vet bara det uppenbara, dvs att den Ă€r manuell, har 17 stenar och Ă€r 35mm diameter. Är det nĂ„gon som kan berĂ€tta mera om Ă„lder och sĂ€ga vad ett vĂ€rde bör vara? Tavlan tycker jag Ă€r lite speciell dĂ„ index Ă€r som slipade fasetter i gul metall. Kan det vara sĂ„ att tavlan Ă€r förgylld?
Tacksam för info.

Bilagor

• IMG_2693.jpeg
    IMG_2693.jpeg
    137.4 KB · Visningar: 2
  • IMG_2692.jpeg
    IMG_2692.jpeg
    215.4 KB · Visningar: 1
  • IMG_2694.jpeg
    IMG_2694.jpeg
    74.4 KB · Visningar: 1
  • IMG_2696.jpeg
    IMG_2696.jpeg
    134.3 KB · Visningar: 2
EBF3EB96-41C9-44F7-9022-3D17E90A4E00.jpeg
FrÄn en sak till en annan, alla bra saker börjar ju pÄ B, Breitling, BÀrs, Boobs, Brudar (nÄja det beror pÄ hur galna dom Àr) BMW (förlÄt PCB, jag har ocksÄ en Merca Men sÀg det inte till nÄgon) och sist men inte minst som verkligen relaterar till Breitling och flyg, Boeing.
Ska nog dra ner pÄ BrÀnnvinet och Bacardin ikvÀll.
Hörs sen allihopa!
Beechcraft Àr trevligt med ;)

Jag försökte vara lite ironisk (vilket man iofs aldrig ska vara pÄ nÀtet eftersom det aldrig funkar). De tvÄ klockorna Àr inte lika varandra (tex en sportklocka med vridring och traditionella bandhorn vs en allroundklocka med integrerad lÀnk osv osv) och designen har inga gemensamma sÀrdrag (om man inte tycker att streckindex Àr ett designmÀssigt sÀrdrag).

Att det kommer en ny ledning, nytt folk (tex en kille frÄn Hodinkee och ngn frÄn AP) och nya pengar ser jag som vÀldigt positivt. Jag tror att Breitling behöver lite nytÀnkande (som var det som gjorde dem var sÄ framstÄende pÄ 80/90-talet) och en nytÀndning. Att han har lite press pÄ sig att komma med nytt ser jag ocksÄ som positivt. Press tenderar att leda till handling och om jag förstÄtt det rÀtt sÄ har han sjÀlv ocksÄ sjÀlv Àgarintressen i bolaget.

Personligen tycker jag att det dÀr tjatet "Kern-Àr-sÄ-dum-bhuuu-bhuuu-bhuu!!!" och dÀrför "allt som Breitling slÀppt sedan Ärsskiftet Àr fult och dÄligt" börjar bli rÀtt tjatigt nu. Samma visa om och om igen och inget nytt. Man kan vara tveksam, inte gilla allt de gör och man ska givetvis skriva det, absolut inget fel i det, men hur lÀnge tror man att samma sak Àr intressant för andra att lÀsa? (Jag riktar inte detta mot nÄgon sÀrskild skribent hÀr pÄ forumet och jag hoppas att ingen tar illa upp, det Àr bara en allmÀn reflektion över BreitlingtrÄdens diskussioner det senaste halvÄret). SjÀlv har jag tröttnat pÄ det och tycker att det vore mycket roligare att lÀsa inlÀgg dÀr man lÀr sig nÄgot nytt, ser trevliga bilder etc. SÀrskilt nu nÀr det ser ut att hÀnda en hel del de kommande Ären.
VÀl skrivet, jag hÄller med dig varenda ord du skriver. FörÀndring kan leda till nÄgonting possitivt, kolla bara pÄ den nya Chronomaten!

Den blĂ„ Ă€r verkligen schysst! Är den borstad hela rubbet inkl lĂ€nken eller ser jag tokigt?

Allt pÄ den Àr borstat, men vÀldigt fint (i bemÀrkelsen smalt och inte djupt) sÄ man ser inga rÀnder (som man kan göra pÄ elegant borstade, tex AP Royal Oak). Hela klockan blir matt och fÄr ett rÀtt brutalt utseende. JÀkligt coolt, sÀrskilt pÄ lÀnk.

(I min Blackbird jakt hade jag en blÄ hemma i en vecka men den lÀmnades tillbaka pga fel i urverket - den blÄ fÀrgen passar vÀldigt bra med den matta ytan).

4E5B12C7-F0ED-4B42-96FF-A52DAF4F7295.jpeg

B60 Àr Àntligen tillbaka!
Fasiken va gött. Fick du aldrig veta vad felet va? Eller nekade de bara att svara pÄ det? I vilket fall som helst sÄ har du ju just nu en nÀst unik Breitling. Modellen Àr utgÄngen, nÀstan innan försÀljning, samt att du hunnit fÄ den servad, pÄ den korta Àgandetiden. I Brattesammanhang sÄ mÄste det ju vara en provienens som ingen nÄgonsin kommer att fÄ uppleva

Fasiken va gött. Fick du aldrig veta vad felet va? Eller nekade de bara att svara pÄ det? I vilket fall som helst sÄ har du ju just nu en nÀst unik Breitling. Modellen Àr utgÄngen, nÀstan innan försÀljning, samt att du hunnit fÄ den servad, pÄ den korta Àgandetiden. I Brattesammanhang sÄ mÄste det ju vara en provienens som ingen nÄgonsin kommer att fÄ uppleva
Amen. Kern ville köpa tillbaka den för 100 papp men det fick han inte, svarade att den Ă€r i nyskick sĂ„ bytes enbart mot en Chronomat i helguld. Enda felbeskrivningen jag fick var ”EOL indikator” men det spelar mig ingen roll, har inte pressat frĂ„gan.

Amen. Kern ville köpa tillbaka den för 100 papp men det fick han inte, svarade att den Ă€r i nyskick sĂ„ bytes enbart mot en Chronomat i helguld. Enda felbeskrivningen jag fick var ”EOL indikator” men det spelar mig ingen roll, har inte pressat frĂ„gan.
En chrono i helguld, jÀklar. Men de tycker jag ju att de kunde kostat pÄ sig, med tillhörande metallÀnk (hehe AU). Hade ju absolut stoppat allt tjafs framöver om B60:s eventuella fel. Men iom att du fick den tillbaka, sÄ har du ju en jÀkligt unik klocka ÀndÄ. Grattis

Tillbaka
Topp