• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

K&S Àr ju stendött pÄ det mesta utom Rolex och kanske Seiko, om man inte ligger pÄ ww-lÀgst kÀnns det som. Ingen verkar vilja förlora pengar. Trist utveckling.
Köp ett gummi och behÄll... :)
3642504B-83EB-4932-87A6-B30FEDA5E2F4.jpeg
Ett gummi med viklÄs hade varit riktigt fint!

Ett mÄste. Tycker du lÀnken Àr bekvÀm? Jag avskyr den personligen. Drog av den efter en timme och satte pÄ gummi. Nu den bekvÀmaste och mest exakta klockan jag Àger. :)
Jag vill gilla den dÄ jag personligen föredrar lÀnk samt utseendet av klockan nÀr den sitter pÄ lÀnk, men kommer dessvÀrre inte riktigt överrens med den..

Edit: vad Àr det för mÄtt pÄ lÄs och gummi som gÀller om man ska ha till evon?

Jag vill gilla den dÄ jag personligen föredrar lÀnk samt utseendet av klockan nÀr den sitter pÄ lÀnk, men kommer dessvÀrre inte riktigt överrens med den..

Edit: vad Àr det för mÄtt pÄ lÄs och gummi som gÀller om man ska ha till evon?
22-20 band och 20-lÄs. Jag kör dock 18-lÄs dÄ jag gillar de mer, men lite pilligare att sÀtta pÄ. :)

K&S Àr ju stendött pÄ det mesta utom Rolex och kanske Seiko, om man inte ligger pÄ ww-lÀgst kÀnns det som. Ingen verkar vilja förlora pengar. Trist utveckling.
Köp ett gummi och behÄll... :)

Jag tror att Marknaden Àr mÀttad just att folk behÄller det dom köpt ;)
Jag har nÄgra Seikos om du vill göra ett litet byte :D (samtliga gÄr pÄ batterier)

//Simon

BeslutsĂ„ngest a la carte. Är pĂ„ jakt efter en Breitling men om det ska bli en steelfish eller chronomat kan jag inte bestĂ€mma mig för. Har fĂ„tt ett bra erbjudande pĂ„ en steelfish och mĂ„nga pĂ„ chronomater men ingen pĂ„ en sĂ„n jag egentligen söker med blĂ„ urtavla, gulddetaljer, lĂ€nk. Vad tycker panelen? Avvakta och vĂ€nta eller slĂ„ till pĂ„ en riktig badklocka? Har inte provat nĂ„n irl. :)

KÀnns inte som chronomaterna vÀxer pÄ trÀd.

Senast Àndrad:
22 för en som i alla fall pÄ fotona ser sliten ut kÀnns spontant dyrt, ja. Kolla gamla annonser sÄ ser du hur de brukar ligga i pris.
Du har sÀkert rÀtt att jag kanske inte ligger pÄ ett superpris men oavsett sÄ brukar det komma ett och annat bud, men icke.
NÄja, fÄr vÀl revidera lite kanske.

BeslutsĂ„ngest a la carte. Är pĂ„ jakt efter en Breitling men om det ska bli en steelfish eller chronomat kan jag inte bestĂ€mma mig för. Har fĂ„tt ett bra erbjudande pĂ„ en steelfish och mĂ„nga pĂ„ chronomater men ingen pĂ„ en sĂ„n jag egentligen söker med blĂ„ urtavla, gulddetaljer, lĂ€nk. Vad tycker panelen? Avvakta och vĂ€nta eller slĂ„ till pĂ„ en riktig badklocka? Har inte provat nĂ„n irl. :)

KÀnns inte som chronomaterna vÀxer pÄ trÀd.
Jag sitter pĂ„ en StĂ„lfisk Ă„ en chronomat. Älskar bĂ„da. Vad du Ă€n vĂ€ljer blir det inte fel ;)

3FBE3859-31AC-46AA-B3EB-391C0DB6F5E1.jpeg

A1047FB5-A429-4E04-AF7F-13F93DF95CAE.jpeg

Senast Àndrad:
Efter en lĂ€ngre tids velande fick jag en bitch slap av @yonsson. Han övertygade mig att köpa en ”Bratte”. Min första riktiga klocka dessutom efter korta kĂ€rleksaffĂ€rer med Squale och what-not.

Tack till Klockmaster Globen för ett smidigt köp. De har ett fantastiskt utbud av armband och tillbehör till Breitling som andra butiker tycks stĂ€ndigt sakna. Valde svart gummi för att bĂ€ttre fĂ„ fram den fina ”pistolblĂ„a” vridningen.

EFD3222B-C3BB-4F0F-B2F3-FF01FF7F0343.jpeg

02F45B4E-00A9-4DBB-BA0B-020D192A8E09.jpeg

Senast Àndrad:
Efter en lĂ€ngre tids velande fick jag en bitch slap av @yonsson. Han övertygade mig att köpa en ”Bratte”. Min första riktiga klocka dessutom efter korta kĂ€rleksaffĂ€rer med Squale och what-not.

Tack till Klockmaster Globen för ett smidigt köp. De har ett fantastiskt utbud av armband och tillbehör till Breitling som andra butiker tycks stĂ€ndigt sakna. Valde svart gummi för att bĂ€ttre fĂ„ fram den fina ”pistolblĂ„a” vridningen.

EFD3222B-C3BB-4F0F-B2F3-FF01FF7F0343.jpeg

02F45B4E-00A9-4DBB-BA0B-020D192A8E09.jpeg

Trevligt val!

Snygg som f*n.

Provade den svarta hÀromdagen och gillar den bÀttre och bÀttre irl nu.

Tror att den hde gjort sig sÄÄÄÄ bra pÄ professional III, men lÀr vÀl inte finnas nÄgra ÀndlÀnkar som passar:(

Trevligt val! Snygg som f*n.

Provade den svarta hÀromdagen och gillar den bÀttre och bÀttre irl nu.

Tack. Den kÀnns helrÀtt. Inomhus Àr klockan nÀstan svart, med en svag ton av blÄtt, utan att bli lila för den delen. Det Àr först nÀr man kliver genom dörren som man inser hur blÄ den Àr. Klockan heter Superocean, sÄ visst ska den vara havsblÄ, inte sant?

Är jag medlem i B-unit nu?

Senast Àndrad:
22 för en som i alla fall pÄ fotona ser sliten ut kÀnns spontant dyrt, ja. Kolla gamla annonser sÄ ser du hur de brukar ligga i pris.
SÄlde en annan Evo förra Äret som var ifrÄn 2014.
Den var ocksĂ„ fullset men saknade lĂ€nk, satt pĂ„ original military-strap och fick 18.5’ för den sĂ„ tyckte att 3.5k mer för en pĂ„ lĂ€nk lĂ€t inte orimligt Ă€ven om den fĂ„tt en del mĂ€rken :)
Uppenbarligen har jag fel eller sÄ Àr intresset lika med noll!

Tack. Den kÀnns helrÀtt. Inomhus Àr klockan nÀstan svart, med en svag ton av blÄtt, utan att bli lila för den delen. Det Àr först nÀr man kliver genom dörren som man inser hur blÄ den Àr. Klockan heter Superocean, sÄ visst ska den vara havsblÄ, inte sant?

Är jag medlem i B-unit nu?
Uj nej. Till det krÀvs mycket mer:cool:.
Inval, livsfarliga prov, bevisad uthÄllighet:D
DÀrför Àr vi en försvinnande liten skara:confused:

SÄlde en annan Evo förra Äret som var ifrÄn 2014.
Den var ocksĂ„ fullset men saknade lĂ€nk, satt pĂ„ original military-strap och fick 18.5’ för den sĂ„ tyckte att 3.5k mer för en pĂ„ lĂ€nk lĂ€t inte orimligt Ă€ven om den fĂ„tt en del mĂ€rken :)
Uppenbarligen har jag fel eller sÄ Àr intresset lika med noll!
Jag köpte min sprillans (uttagen sent 2017) med plast pÄ nu i januari för 23 som referens. Brattars andrahandspris lÀmnar ju mycket i övrigt att önska. Med det sagt sÀger jag inte att man inte kan fÄ 22 för en lite mer repig 2016, men KS Àr ju inte det lÀttaste med brattar, tyvÀrr.

Jag köpte min sprillans (uttagen sent 2017) med plast pÄ nu i januari för 23 som referens. Brattars andrahandspris lÀmnar ju mycket i övrigt att önska. Med det sagt sÀger jag inte att man inte kan fÄ 22 för en lite mer repig 2016, men KS Àr ju inte det lÀttaste med brattar, tyvÀrr.
UK Àr Ànnu vÀrre. Jag skulle tro 21 efter en borstning av lÀnken.

SÄ var man tillbaka till den hÀr trevliga trÄden! Senast var det en Superocean Heritage. Denna gÄng blev det en Avenger II Seawolf. Hittills mycket nöjd med valet av sommarklocka. Var ute efter en rejÀl dykare pÄ gummi. Omöjligt att argumentera mot nÀrvaron pÄ armen, skönt gummi och fantastiskt viklÄs. KÀnns stabil som en pansarvagn och Àlskar de applicerade blankpolerade indexen som leker i ljuset. Tror vi kommer att trivas i sommar.
A2AB359C-0BAB-4FC3-9539-B796B981A5DC.jpeg
FAB14FBF-1F13-4D5B-826D-8E87D1AE043B.jpeg
CF5F47A1-F13E-4054-90DC-337B184B2391.jpeg
A6517422-38B2-4C20-9492-452BB4D4A3B9.jpeg
43E7023B-059B-4493-9C80-9B8EA80B1786.jpeg

Tillbaka
Topp